14 november 2011

väntar på Uppsala..

En måndag med sol och en lång promenad var ljuvligt i höstens allt mer påtagliga mörker. Efter att arbeta halvtid har det blivit uppenbart att det faktiskt är ljust på dagen.. i november. Härregud så gött.

Vårat fik har stängt för renovering vilket är riktigt kul men under tiden som det är stängt känns trist. Typ länge.. hörde januari men jag vet inte om det faktisk är så. Förvirrad... vart ska vi ta vägen! Blir obalans detta. Jo idag blev det City minns att vi satt där i ungdomen... dagarna i ända på övervåningen och lyssnade på gamla Jukeboxen.. som fortfarande finns kvar. Kollade inte men tror "när vindarna susar" fortfarande finns med. Måste kolla om han fungerar nästa gång. Blev sittande länge.

Väntade att Uppsala skulle ringa idag men icke min käre Ilvars. Vet att han opererar måndagar och tisdagar. Ska ringa han på onsdag.. är det dåliga besked eftersom han inte ringer eller är de bra så att han prioriterar bort det! Man kan då tolka allt. Härregud så trött jag blir men jag har ingen lust för dåliga besked nu.

Var på storkalas i helgen och det blev riktigt lyckat. Jenny fixade maten och det va så gött...hon är så duktig den flecka och det blev några timmar i köket! Många kom och trevligt hade vi. Såå roligt.. Min bror fyllde 40 i april så meningen var att vi skulle ha haft festen i april. Allt var bokat och klart.. då får jag besked om operation i Uppsala den 26 april. Fick ställa in festen.

Idag är jag så glad att vi gjorde det eftersom jag har återhämtat mig så pass bra. Men minns hur jag tänkte att det kanske är lika bra att ha festen eftersom jag inte visste hur pass pigg jag skulle bli.. uj hemska tanke... då var jag inte så bra som jag är nu! Nu har mitt hår kommit tillbaka, inge cellgift på 2 månader så jag känner mig som innan allt. Hade inte varit kul med fest om jag varit sjuk liksom. Nu är jag ju frisk....... enligt mitt sätt och se i allafall!


Godhjärtade Jenny fixade maten!

Modern bakade tårtor!


Ja du, det va jämt modern färg på kakel detta!


Linda, Jenny, Anders, Robert, möe glas tycker ja..

det blev lite dans.. 

Jenny bjöd brodern på ett liten whisky..

En kväll som jag kommer se tillbaka på med glädje.. 

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite fest i höstmörkret. Jag firade min 40 års dag i våras mitt under cellgifterna. Fick börja en ny kur i juni med b la caelyx då det inte hade bitit sedan i mars. Fick besked att körtlarna hade minskat och att vi kör på med 4 behandlingar till ( januari) och sedan ny röntgen. Jag har precis som du äggstockscancer men med spridning till körtlarna i magen. Blev opererad för ganska precis ett år sen. Så nu håller vi tummar och tår att det fortsätter att bita på eländet.....!! Hittade din blogg för ett tag sedan och tycker att det är skönt att följa dig. Dels för att jag känner igen mig i mycket men framför allt för att du trots det mörka, tunga är positivt och ser ljust på tillvaron och framtiden.
    Så häng i " syster". Kram Päivi

    SvaraRadera
  2. Hej Päivi. Jag lider med dig och din sjukdom. Hoppas verkligen att Caelyx hjälper dig. Men glöm inte att kolla om det går att operera bort dina körtlar i magen. Jag hade inte spridning dit vad jag vet. Hör gärna av dig till min mail om du vill berätta hur det går för dig.

    Önskar dig all lycka. Kramar Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.