05 november 2011

5 november 2011

Fick hjälp att byta stass på bilen, vinterpjucks på. Jag gillar det inte men nu är det gjort. Låt vintern börja. Det är ju snart vinter på riktigt och det kommer bli möe snö. Hoppas inte det blir lika kallt som förra året. Jag som fryser redan nu. Ujujuj.

Som den söndag det är tycke vi att det skulle passa bra med en tur till shoppingcentret, the place to be. Jisses så mycket folk och vår bil var mycket ensam svensk bland alla tvåbostaverade nummerskyltar. När vi kom in ser vi många sorgsna från grannlandet som insåg att systembolaget var stängt! Osis. Det var folk över allt. Jag lyckades också omvandla mina riksdaler till kläder. Inte möe men köpte min första dödskalletröja! Passande faktiskt.. 36 år jo men visst. Sen blev det ett littet linne med glitter från Bik Bok min favvo butik. Ja sen är det ju inte så möe mer.. "det var det" som Marve Fleksnes sa..

I kväll ska vi minnas alla dem som inte får va med. Alla dem som gjort sitt och lämnat oss för alltid. När jag tänker så blir det... sorgligt, tomt och smärtsamt. Hur går livet vidare. jag märker folk i min närhet som sliter.. för vad..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.