03 november 2011

teliakrångel..

Idag när jag kom hem så krånglade mitt internet. Ringde Telia för jag kan ju inge. Knappa in ditt telefonnummer... jo eftersom jag inte har nån fast telefon blev det mobilen vilken inte är kopplad till bredbandet. En person svarade men hon höll på med mobilt bredband, snabbt blev jag kopplad vidare.. jo ra "det beräknas ta 72 minuter".. men härregud tänkte jag och la på. Vilket system. Vem har tid att vänta i 72 minuter på Telia! Icke jag.

Som tur var fick jag igång systemet efter att ha dragit ur alla sladdar på boxen till det trådlösa nätverket och tryckt på diverse knappar. Vips så fungerade allt. Det är inge vidare när det krånglar. Det är sånt som ska fungera.. alltid. Lätt att blir handlingsförlamad. Undrar hur vi gjorde innan.. nu är alla så tillgängliga hela tiden. Slitsamt.

Ja egentligen borde jag ta det lugnt ikväll eftersom det är fullt upp i morgon. Vi ska mysa med massage, god lunch och bad. Veckorna går så fort. Fattar inte hur man hann förut. Nu hinner jag ingenting. Varken på jobbet eller hemma. Men det blir väl bättre hoppas jag. Nu börjar jag verkligen komma igång på jobbet men jag skulle önska att jag orkade jobba mer. Svårt med halvtid. Men känner att dagarna hemma behövs för återhämtning än så länge. Nu har jag varit på jobbet 3 dagar denna vecka varav 1 dag endast 3 timmar men då har jag inte orkat träna alls. Blir så uppspelt att jag inte orkade sova i natt förrän halv fyra. Det fungerar ju inte i längden. Lär sova gott i natt!

Nu kommer Jenny och vi ska planera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.