28 november 2011

promenadvandrarna gick vågat över sjön

För ett år sedan låg isen redan tjock på Kyrkviken och promenadvandrarna gick vågat över sjön. Idag var det en solig novemberdag utan snö och kyla. Upplevelsen på eftermiddagen blir mörkare än vad som är mening och väntan på det vita övergår till en längtan. Kroppen min blir starkare och det känns som om mitt nästa mål kan... kan komma att bli sant. Minst för en kort stund, bara en tur upp på det höga för att sväva bland det mjuka. Hoppas det ska bli vitt.. snart.

Går fint att komma till jobbet, får mycket gjort.. planerar, organiserar och strukturerar inför en framtid... som kan komma bli.. som förut. När jag inte kan va på plats... så ofta.. men det kan komma att fungera.. jag känner det och vet du.. Nu kommer jag att finnas till hands.. hemifrån.

Efter kom vi ut på ett träningspass, motion... utmanade och gjorde det.. efter en dag på jobb. Kom halvvägs.. började känna i ryggen.. många otränade små muskler som nu måste vakna till liv igen.. nu har de vilat klart.. jag måste få leva... hela tiden...

Man kan må bättre när man tvingas njuta.. av de små saker som tidigare inte sågs eller togs för given. Idag är ingenting givet.. ett lån som snabbt kan komma att betalas tillbaka. Inget är gott nog åt det bästa. Bara du kan känna hur rätt eller inte som du väljer att ta del av världen.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.