26 november 2011

den lina som går mellan taken..

Hon balanserar för att hålla sig kvar på den lina som går mellan taken. Omgiven av evig kärlek från det goda. En varm ödmjukhet från dom som betyder, som vill, som törs. Svårt att ta emot men hon vet.

Hon är stark, har en urkraft som driver och som följer hennes val till liv. Kraften är den som kommer att minnas och den del som till sist finns kvar oavsett allt.

Det mörka kom för att väcka..  för henne kom priset bli högt.. men änglarna visar vägen tillbaka med en annan horisont för ett fortsatt liv.

Djupet som finns behöver förstås och upptäckas.. ur en kraft finns en balans att hitta och den inre styrka som krävs för att gå ut på den lina som går mellan taken igen.







6 kommentarer:

  1. Sååå vackert. Ryser o torkar tårar.
    Kram!! Carina

    SvaraRadera
  2. Oj,oj så vackra ord!
    Ger mej styrka nu när jag väntar på rtg-besked. Ska träffa min onkologläkare 1 dec som då fått svaren. Cellgift blir det för metastaserna i lungorna har börjat öka i storlek. Hoppas förstås att ryggsmärtan är ett diskbråck eller kraftig ischias. Men vad än svaret blir ger jag mej inte.Livet är för kärt o dom människor som finns runt mej.Hittade en tjock kedja i skogen som får symbolisera att jag kedjar fast mej vid livet!! Men vilken vedervärdig sjukdom detta är som intagit min kropp utan att jag kan ha nån kontroll. Jag känner mej stark o frisk förutom ryggsmärtan.
    Kramar till dej underbara människa/ Inger

    SvaraRadera
  3. Du skriver så vackert, kram Annika

    SvaraRadera
  4. Så go du är Carina... kramar till dig!

    Inger... jag hoppas på bra resultat och kommer tänka på dig den 1 december. Kedjan är den kätting som kommer hålla dig hos oss.. länge än. Styrkekramar

    Tack Annika.. ! kram

    SvaraRadera
  5. Kan inte annat än bli berörd av dina ord... Styrkekramar i massor

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  6. Vilken skrivar talang du har. Så glad att allt låter så bra. Hoppas det håller i sig för alltid.
    Du goa människa. Ser dig då o då, men törs inte heja:)
    Tror jag håller mig till cybervärlden, kanske blir det på golfbanan.
    Kramkram
    Ika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.