09 november 2011

ändlös landsväg

Vaknade innan alarmet på mobilen.. visste att det var dags att närma sig verklighetens sanning. Jag vet inte vad som väntar mig men hoppas innerligt att jag kommer att få vila. Ett tag i alla fall. Känner olika i magen. Inget är säkert, inget är definitivt... än.

Har fått distans mot min sjuka sida. Inte helt men är på god väg. Väntan är tung eftersom jag svävar i ovisshet.. om vad som komma skall. Kan inte förutse. Verkligheten som kniven mot min strupe, inom en tid kommer jag få veta åt vilket håll jag kommer att få gå. Just nu känns livet som en ändlös landsväg, där jag sakta fortsätter med hoppet om att kunna välja väg vid närmsta vägskäl...

Känner ingen rädsla..  Bara en trög väntan mellan något som kommer att bli en fortsättning. Antingen mot det nya eller att stanna kvar i det gamla, min nu invanda situation. Den som jag så gärna vill lämna men som ändå är min trygghet..  där andra bestämmer om mitt liv. Konstigt men det är ganska bekvämt att bli kvar.. har ja blivit lat.. mot att möta verkligheten.. som så frisk jag kan bli.. Kan jag bli den jag var igår.
 
 

4 kommentarer:

  1. När får du besked? (Håller alla tummar jag har, förstås)
    Carina

    SvaraRadera
  2. Tackar så mycket Carina. Nej jag har ingen tid ännu till CSK men jag kommer dit tidigast om två veckor. Hoppas Uppsala ringer mig.
    kram Sofia

    SvaraRadera
  3. jösses, dina inlägg och din livshistoria griper mig verkligen. Känner en tung sorg för allt det du går igenom men jag skickar tankar, styrka och en stor förhoppning om att allt ska gå bra för dig! Håller verkligen tummarna

    SvaraRadera
  4. Sanna, Det hoppas jag med, tack för dina styrketankar.. må väl
    Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.