23 november 2011

min första cellgift, ett år sedan idag

För ett år sedan idag fick jag min första cellgiftsbehandling. Minns med avsky på hur jag mådde den första veckan. Det startade inte förrän på lördagen men fy vad dålig jag blev.. minns att jag trodde att jag skulle dö.. bokstavlingen. Vände efter fem dagar men det var något av de värsta dagarna i mitt liv.

En dag som har varit bra. Fick en hel del gjort på jobbet. Känns bra. Måste hinna en del ifall jag hamnar i behandling igen. Måste få lite ordning så det blir lättare för de som använder. Tredje dagen på rad. Gick superbra. Svårast på morgonen. Men det är som Gun-Britt sa, är du en kvällsmänniska.. jo har nog blitt det när man går hemma och kan sova på morgonen.. Lat. Men nu har jag faktiskt fixat tre dagar i rad med kortare arbetspass. Men tyvärr blir det ingen träning alls. Jag vet att jag måste men jag är mer motiverad att jobba. SKA TRÄNA snart..

Idag öppnade jag en blogg på cancerfondens sida.. eller mer en länk till denna. Kanske nån stackars kvinna som drabbats som behöver information som jag kan hjälpa.
Ja i morgon ska jag till behandlingsläkaren.. håll tummarna nu så jag slipper.. har inte tid, jag har kollat på en resa.. i december från Karlstad.. lagom varmt.. fint hotell.... golfklubborna ska med! Tur väl...
Såå gött och få drömma lite. Även om jag inte kommer iväg.


Kattvika med nyis...

8 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Skall tänka på Dig och håller tummarna! "Elsa" som var anonym och skrev långt förra veckan. Mirakler händer!!

    SvaraRadera
  3. Tror o hoppas att du slipper undan.
    >3
    Ika

    SvaraRadera
  4. Mina tummar har du alltid ! Jag skrev i förra veckan och kommer alltid att önska dig allt gott och hålla tummarna för att det kommer mirakelmediciner. Visserligen dubbelt så gammal som du men fortfarande lite golftokig. Glömde förra gången säga att mitt andra namn är just Sofia (du vet väl att det betyder "den visa" ?) Det blir mitt namn här hos dig fr o m nu.

    Kramar från
    Den Visa

    SvaraRadera
  5. Klart du kommer iväg, vad är det för dumt snack?!
    Carina

    SvaraRadera
  6. Vad jag gillar denna bloggen..ditt sätt att skriva,din kämparglöd och ditt positiva sätt i allt det svåra. Jag tänker så här: Istället för att utsätta din kropp för hårda gympapass, fortsätt i stället med stärkande promenader som du tycks älska. Och varför inte köpa en dvd med Zumbadans, då får du både roligt och motion samtidigt. Du kan väl också titta in på sajten immun.se. Där berättar Carina hur hon byggde upp sitt immunförsvar och övervann sin sjukdom. Fortsätt i samma anda och vad roligt med solsemester, rena hälsoinjektionen..Lycka till
    Många kramar
    Maggan

    SvaraRadera
  7. Blir så glad av allas goda stöd och engagemang. Tackar så hjärtligt. Jag önskar er alla en go helg och tid framöver.
    Varje dag ska du unna dig något extra, litet som stort. Kom ihåg alla goda stunder i livet.
    kramar

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.