01 augusti 2012

Lång gårdag

Gårdagen slutade inte förrän sju i morse så nu är jag trött. Men det gör inget eftersom jag aldrig vet hur det blir efter en behandling så är det bra att ha dagen oplanerad.

Gick ändå upp halv elva för att greja. Har tvättat och städat. Måste passa på när krafterna fortfarande finns. Så gött att klara göra båda på samma gång. Det hör inte till vanligheten men min vilovecka hjälper mig att samla krafter. Så denna vecka är jag som mest pigg.

Sen kan jag ta det lugnt resten av veckan med hemsysslor och vänta in eventuella biverkningar. Det blir väl på fredag som vanligt. Har lite ont i ryggen, njurarna, eller så beror det på att jag inte har vilat på hela dagen.

Vi tog en tur till golfbanan på kvällen och gick nio. Gött att komma ut och få lite luft. Det var lugnt och stilla på banan, riktigt skön avkoppling.

I morgon är dagen helt oskriven och jag hoppas på sol för att värma min frusna kropp. Annars kanske det är dags för lite läsning eller en tur på stan. Ja nåt får det bli.



13 kommentarer:

  1. Skickar massor av kärlek och önskar dig en skön natt och en underbar torsdag!Ta hand om dig och din fina kropp!Jag säger som många gånger förut - du är fantastisk!!
    Massa kramar S

    SvaraRadera
  2. Förstår att behandlingarna tar mycket på krafterna när du beskriver att det var gött att orka både städa och tvätta, förstå är nog fel ord när jag tänker efter men jag kan tänka mig det. Du är så bra Sofia!!!!
    Styrkekramar// Harry

    SvaraRadera
  3. Ibland är en helt vanlig dag fylld av helt vanliga sysslor en riktigt gulddag, som att tvätta och städa. Lyckan har så många olika former, och du är verkligen helt suverän på att skapa dem! Hoppas du har sovit riktigt gott och vaknar till en varm och solig torsdag, även Stockholm skulle må bra av mer grader på termometern. Ha det riktigt gott idag Fia! Kramelikram Eila

    SvaraRadera
  4. Så småningom kommer du att bli riktigt bra på att känna om det faktiskt är njurarna som krånglar eller behandlingsbiverkningar. Ta denna tid som ett bra tillfälle att verkligen lära känna din kropp. Du lär verkligen mig och säkerligen alla andra också att börja lyssna på den. Inte bara då och då när den krånglar utan AlLLTID. Tack för den inspiration du ger!/irre

    SvaraRadera
  5. Stor kraftkramsboost Fia! Vera

    SvaraRadera
  6. Tack för att du kämpar så!! Bamseklem med massor av styrketankar till dig, goa Fia :o) /Ola

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas du får en härlig torsdag vad du än väljer att "fylla" den med.
    Jag hejar på dig!!!
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  8. Vad skönt att höra att du har kraft och ork att pyssla och fixa! Din vila ger dig kraft! Bra jobbat!
    Ha en fin och förhoppningsvis solig och härlig dag! Kramar // Cia

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas att du känner dig pigg och har ork även i dag. Stor kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas du haft en skön dag i solen och kunnat värma din frusna kropp...kram

    SvaraRadera
  11. Hej Fia!
    Visst är det skönt att göra undan det vardagliga sysslorna så att man känner att det är ok att läsa eller bara sitta en dag.
    /kramiz Annika

    SvaraRadera
  12. Hej Fia! Vilken vacker bild. Vad skönt med en vilovecka. Det är så härligt att ha gjort bort det vardagliga och bara vara med en bok eller göra det som kommer till en. Ha en härlig dag kramis Carina

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en skön dag! Stor varm kram L

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.