26 augusti 2012

Söt som socker

Tyvärr gick inte maten igår till belåtenhet. Kramp i magen till och från under natten till lördag och en stund in på dagen. Men inget stopp. Därefter gick det över till en grym värk i min rygg vilket genast associerades till min njurfunktion.

Golftävlingen började klockan två och jag visste verkligen inte hur jag skulle klara den. Ville så gärna.. tänkte att det får bära eller brista.

Magontet försvann när jag kom ut till banan. Då kom ryggontet. Det gick ganska bra de första nio men därefter trodde jag nog att sista stunden var kommen. Fick vila på huk mellan slagen och härregud... Jag har inte haft så ont någonsin sen jag blev sjuk.. Jo strax efter operationen.

Kom hem och fick ringa CSK och fick hjälp av sjuksköterskan där.. Hon kände mig.. Sedan inläggningen i veckan. En klippa, Trygghet.

Vi bedömde att jag skulle prova en morfintablett som jag inte ätit sedan före operationen, en liten. Den funkade.. Mådde cirkus och ballonger och det var en sån ljuvlig känsla, blev lycklig.

Kunde efter en stund bege mig till mina vänner och äntligen träffa Sonja.. Så söt som socker.. Hmm

En dålig dag som lyckades bli bra. Golfen gick bra med de förutsättningar vi hade. Gick på 36 poäng. Mycket nöjd.

22 kommentarer:

  1. Så underbart att läsa att det vände och blev så gött! Önskar dig en fantastisk söndag med en massa MÅ BRA!! Stor Kram och tack än en gång för att du delar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du orkar följa mig. Kram

      Radera
  2. Du är så vacker! Det riktigt strålar om dig. Och grattis till en bra golfrunda! Vilken kraft och jävlar anamma du besitter, det är makalöst. Önskar dig en riktigt god natts sömn och en skön söndag. Massa kramar och kärlek.
    /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft en go natt och det känns inget kring njurarna idag. Skönt. Ha en go dag. Kram

      Radera
  3. Halledusan dej en så liten Sonja!! Ni är så fina så fina båda två, säger som Caroline här ovan - det står en sken omkring dig!
    När man har ont och inte vet vart man ska ta vägen, då är det skönt att ha en fast och stark klippa att luta sig emot. Läkare och syrror på CSK verkar vara så vettiga och kloka, så tryggt. Det är starka grejor de däringa små pilurerna, ser jag det. Bra att ha en yttersta lösning att ta till när det onda är ondare än ont, men bajans dig som återigen gör override på din kropps signaler för att slutföra hela varvet på golfbanan. Vaffö gör du på detta viset?! Jag lovar, det kommer surt efteråt varendaste gång. Slut på predikan, amen :) Njut av söndagsfriden, här i Stockholm är det perfekt bioväder - grått och mera grått. Kramelikram Eila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet Eila men ibland måste man köra för att må bra efteråt. Eftersom jag är piggelin av kortisonkuren gör det mig inte trött i kroppen. Magont släppte och jag fick annat att tänka på. Tyvärr gick inte ryggen över förrän jag kom hem med hjälp av en tablett. Men jag lovar att jag hade gjort samma beslut idag. Blev mest rädd av den onda smärtan eftersom jag inte känt den förut men som tur är gick det bra. Hade ingen feber el så. Nu blir min kropp bättre för varje dag så längre ifrån cellgiftens nedbrytning jag kommer SKÖNT. Ha en skön söndag och TACK för att du ihärdigt kommenterar mina inlägg, de gillas Allihopa. Kram

      Radera
  4. Aj! :-( Kan inte ens föreställa mig din smärta men instämmer med att du inte ska tvinga din vackra lekamen till övningar när den skriker så högt. Ajabaja. Men du lyckades som vanligt vända det till något positivt å produktivt. Imponerande :-)
    Va rädd om dig nu och ha en aaaaavkopplande vilosam söndag. Styrkeklem från Ola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ola för att du bryr dig om och kommenterar mina inlägg. Betyder bra saker för mig att få respons på mina funderingar och det ger perspektiv i mitt sjuka. Ha en go söndag. Nu blir det frukost. Kram

      Radera
  5. Fia...det är skönt att det finns piller att ta till när det är som allra värst. Den smärtan tar så mycket energi men som alltid lyckas du vända det. Nu önskar jag dig en fin söndag Tag det lite lugnt och bara vara....
    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  6. Du är helt fantastiskt med din kämparvilja och att du är här och nu och inte låter rädslan styra dig. Njut din söndag fullt ut. stor varm kram L

    SvaraRadera
  7. Så skönt att det finns små piller att ta till ibland. Som vanligt lyser allt som är positivt igenom och det är så underbart härligt att höra dina ord. Jag hoppas att söndagen blir riktigt, riktigt bra.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Ja du vågar sannerligen köra på som den doer du är. Men du verkar också börja lyssna på när din kropp prater med dig. Det blir ju jättebra det här! Hoppas du haft en vilsam och positiv söndag!/irre

    SvaraRadera
  9. Hej Sofia!

    Du är så beundransvärd som har en sån livsglädje trots det du går igenom. Du är en förebild och får oss vanliga sluta gnälla. Mickie

    SvaraRadera
  10. Så söt du är vilka fina kinder, du är riktigt fin i din korta frisyr.
    Önskar dig allt gott som finns o absolut inget ont någonstans!

    SvaraRadera
  11. Du är helt otrolig!!! Och 36 poäng??? Wow!! Önskar dej en fin vecka Fia.
    Stor kram V

    SvaraRadera
  12. Vilken kämpe du är! Det onda du beskriver låter nästan omänskligt..... och ändå genomför du golfrundan...otroligt!! Hoppas verkligen att du slipper mer av det onda!! Bilden på dig och lilla Sonja är såååå fin. Att hålla i en liten ny människa ger så mycket positiv energi tycker jag. Det är helt ljuvligt! Massor av värme och energi till dig. /Freja

    SvaraRadera
  13. Vilken vilja du har, jag blir så imponerad av dej och det du bestämt dig för att genomföra det gör du, snacka om girlpower...kram

    SvaraRadera
  14. Jag håller med dem som säger att det lyser av glädje och harmoni runt dig med Sonja så skönt sussande. Du är en otrolig kämpe, som inte ger dig trots din kropps rätt markanta påstående att den inte var på G! Måste lära mig detta, att inte låta smärtan hindra mig - för precis som du säger blir det ju bättre när man väl är igång.
    Hoppas att du har en skön natt och sen en härlig måndag. Kram/Ulla

    SvaraRadera
  15. Åter igen tack för att du delar med dig av dina upplevelser. Och vilka fina bilder på dig och den lilla:)
    Du har ett glöd som jag beundrar och din passion till golf är såå häftig att läsa om.
    Förstår att det är bra tufft med att vara begränsad med vad du får och bör äta men du kämpar på.
    Kramar till dig//Harry

    SvaraRadera
  16. Ja du är verkligen amazing woman! Tack för att du delar med dig av allt, och berättar hur du vänder på allt till något positivt och produktivt!
    Varma kramar // Cia

    SvaraRadera
  17. Så fina ni är!!
    Och så skönt att smärtan släppte så du fick möjlighet att träffa det lilla underverket.
    Styrkekramar till finaste Fia
    Christel

    SvaraRadera
  18. Så underbar söt!! Och du är som altid lika vacker.
    Tack för allt du ger.
    Stor kram och massa kärlek, S

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.