25 augusti 2012

Ödmjukhet

En dag med ärenden på stan med modern. Skulle försöka att få tag på nya byxor men det var inte det lättaste med en kropp som håller på att ändra form. Måste börja träna.. snarast. Men kroppen har inte haft en chans att orka med det än. Men jag kommer igen.     

Under tiden som sjuk har jag inte haft så stor lust till att fylla min garderob med nytt. Istället har lusten gått till det motsatta, att rensa bort gammalt. Men nu börjar min kropp ändra form så jag har inget val.  

Innan jag reste hem från sjukahuset igår passade jag på att smita upp till sjukgymnasten som jag hade tid hos idag. Hade en himla tur och lyckades komma emellan. Fick med mig ett par stödstrumpbyxor som jag vette tusan om jag får på mig själv... härregud.. men vilka tighta legs jag fick... hehe. 

Helena var är segelduken??.. svårt kanske att få upp dem ända till rompa men... Benen känns bättre och svullnaden är mindre med dessa så det var bra. Borde prova dem en dag på golfbanan. 

Idag har jag haft middagsgäster hos mig och jag bjöd på en gratäng med kassler, ris och toppad med broccoli och en ostsås. Den blev extra god med lite kryddor. Jag hoppas nu att den inte kommer att göra mig illa i natt utan att den slinker igenom systemet som den ska. 

I morgon ska jag äntligen få träffa Veras syster Sonja för första gången. Blir upplyftande med ett nytt liv i närheten.   



Ödmjukhet, av Christian Eriksson



      

19 kommentarer:

  1. Hei igen Fia!
    Middagagäster och ärenden på stan,låter som din dag har varit riktig god.Och åter igen viser du vägen till att Leva och umgås med människor man är glad i är ett bra recept:-)
    Jag hejer på dig och är så tacksam för att jag får följa dig på din resa.Du är mod och liv!!
    Stor kram S

    SvaraRadera
  2. Goddagens i stugan! Att träffa go'a vänner och göra saker tillsammans, det är glädje det! Härligt med middagsgäster! fast broccoli kan vara litta hårdsmält om man har det knepigt med magen. Hoppas allt gått väl under natten.
    Fia vackraste Fia, låt inte ett par brallor locka fram molnen. Det är bara att go with the flow, säger den medelålders tanten som upptäcker hur hennes egen kropp lever sitt eget liv. Du är bra klok du som gillar läget tillsvidare och njuter av tillvaron. Ha en riktigt toppenbra lördag! kramelikram Eila

    SvaraRadera
  3. Klart du kommer igen! Ha en njutbar sensommardag!!/irre

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dag du hade igår Fia....Kan riktigt känna genom etern hur gott den gjorde dig efter sjukhusbesöket.
    Och jag instämmer med Eila (som vanligt)...vad gör det att du blivit lite rund om magen och så bra att du rensat i garderoben. Ut med det gamla, in med det nya. Viktigast att må bra..kroppen går alltid att kamouflera, kan vara roligt med lite nytt också. Lära sig att tanka i lite andra banor, spännande.Önskar dig en underbar lördag, utan ont i magen
    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att natten blev lugn. Härligt med middagsgäster hemma och maten lät jättegod. Hoppas att du får en lika fin lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  6. Fia, du är bara fantastisk!!!
    Tack för att du delar med dig av dig själv och ditt liv och din underbara inställning till allt som händer!!!
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  7. Hoppas broccolin tog sig smidigt genom systemet!

    Vilken vacker staty. Ödmjukhet. Något jag ofta känner när jag läser din blogg. Ditt sätt att se på livet, din styrka, hur du genomför din resa och hur du visar oss som läser vägen. Du är helt otrolig. Jag tänker ofta på dig - på hur du mår såklart men också när jag står inför saker i mitt liv så får jag hjälp av det jag får till mig här.

    Tack och kram till dig! //Å

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara hålla med À i det hon skriver! Jag vill bara lägga till att du är storslagen i ditt sätt att hantera olika situationer! Mycket handlar om att tänka "rätt"! Och det gör du! Du bara möter upp och är här och nu! Stort tack för det du ger! Kram G-B

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du har haft en fantastisk dag med eller utan stödstumpbyxan på! :) Vilken kvinna du är och vilken kraft och rätt fokus du alltid lyckas ha. You are amazing! Tack för att jag får följa din resa. Massa kramar och kärlek.
    /Caroline

    SvaraRadera
  10. Haha vilken underbar bild du målar upp med stödstrumbyxan! Tack för garvet å dra på bara! :-) Håller tummarna för att maggen ska må bra. /Ola

    SvaraRadera
  11. Tack för att du skriver om dig själv och ditt liv på ett så härligt och underbart sätt! Det hjälper verkligen mig att vända mina tankar in i andra banor! Du är himla bra! Hejar på dig!!! Stor kram // Cia

    SvaraRadera
  12. I loved as much as you'll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

    Feel free to visit my web blog - explained here

    SvaraRadera
  13. My family always say that I am wasting my time here at
    web, but I know I am getting knowledge daily by reading such good articles.


    Feel free to surf to my web-site :: propertywide.co.uk

    SvaraRadera
  14. Hi everyone, it's my first pay a quick visit at this web page, and piece of writing is truly fruitful in support of me, keep up posting such content.

    my web site ... for more info

    SvaraRadera
  15. I'm very happy to find this web site. I need to to thank you for your time just for this fantastic read!! I definitely enjoyed every part of it and i also have you saved to fav to check out new things on your blog.

    Also visit my blog :: as explained here

    SvaraRadera
  16. Hello there, simply became aware of your weblog through Google, and found that it is
    truly informative. I'm gonna be careful for brussels. I will be grateful in case you continue this in future. Lots of other people will probably be benefited from your writing. Cheers!

    my page: recommended you read

    SvaraRadera
  17. I think the admin of this site is actually working hard for his web
    site, for the reason that here every stuff is quality based data.


    Here is my webpage ... explained here

    SvaraRadera
  18. We are a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
    Your site provided us with valuable info to work on.
    You've done an impressive job and our entire community will be grateful to you.

    Visit my blog post; see page

    SvaraRadera
  19. Hey there, You have done a great job. I'll definitely digg it and personally suggest to my friends. I am sure they will be benefited from this web site.

    my web site ... read review

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.