15 augusti 2012

boggies.. boggies

Gick upp tidigt för att komma iväg till banan. Skulle ge mig själv tid för att göra precis som jag vill och då ville jag spela golf... trots stor SOL!!! Orkade gå 18 hål men blev riktigt sliten efter. Somnade när jag kom hem. 

Hade en mycket trivsam dag med K men nu var det så att jag vann matchen. Men hon är säker hon.. boggies, boggies ha ha. Jag klarade spela på mitt nya HCP så nu är jag på gång. Priset blev en glass och en hemstickad brydnadskula som jag ska hänga i ris till jul. Så söt. 

Ja sen kom en av mina bästa vänner på middag. Vi har inte setts på hela sommaren men ikväll blev det äntligen av. Alltid lika kul, lätt att bli påmind om så mycket som jag går miste om. Det värker i hjärtat mitt. Men nu i höst ska vi hitta på nåt, ja det planerar vi. Blir kul det. 

Veras lillasyster ska äntligen få sitt namn. Många namn var det men efter några veckors dividerande blev det Sonja, Sofia. Tilltalsnamn Sonja och Sofia... Blir jämt varm i hela kroppen. Längtar efter dem allihopa.    

Jag var trött så ikväll blir en tidig kväll. Kroppen min är inte som jag vill. Måste skynda långsamt.

I morgon ska jag träffa sjukgymnasten om vätskan mitt på kroppen min som ibland har svårt att komma ut. Hoppas hon har några tips som kan hjälpa mig. Litte svårt att sätte en stödstrumpa över voma..(magen). hehe korsett kanske..  

Magen har gjort ont nu på kvällen. Svider liksom. Men det går över. 

Är sååå glad för alla kommentarer. Läser dem alla och de gör skillnad för mig. De får mig att fundera, minnas och stanna upp. De ger mig styrka och glädje att orka och gå vidare.       
   

                         glada kanotister på Glafsfjorden


21 kommentarer:

  1. Så härligt att läsa att du känns pigg Sofia:). Du är såå fin och såå stark. Massa styrkekramar!!!!
    //Harry

    SvaraRadera
  2. Sofia vilket fint namn till en liten prinsessa, förstår att du är stolt...kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha...du har verkligen skön distans till dig själv; så uppfriskande! Stor kram och sov gott! Hälsn Tonja

    SvaraRadera
  4. Boggies i alla ära men boggie-woggie är bättre!
    Och vet du att veckans bloggar får mitt hjärta att dansa just det! Hoppas att du sover gott redan - ska gå och göra detsamma!
    Kramar/Ulla

    SvaraRadera
  5. Fia,förstår du vilken gnista,kraft och livsglädje du sprider till mig och alla andra som får ta del av din resa?Du är helt makalös!Att få möjlighet att tadel av din humor,din klokskap och dina perspektiv är en otrolig gåva.Tack!!
    Jag hoppas att du vaknar imorgon med en mage som mår bättre.Jag hejer på dig!!
    Stor kram och god natt!
    S

    SvaraRadera
  6. Bra Fia, bra! navelskådning är en underskattad art i sig, gott att sitta på en stubbe och kolla in hur blåbären växer efter en dag av fysisk aktivitet. Det fullkomligt sprakar och skiner omkring dig tjejen! Vilken underbar dag du hade med barnvaktssittning och gårdagens golfande och väninneträff. Härliga tider! Ha en jättefin torsdag Fia! kramelikram Eila

    SvaraRadera
  7. <3 Om man ändå kunde trolla, så allt bara blev som vanligt <3 Love you! Kram

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder som alltid!
    Jag hoppas mötet med sjukgymnasten går bra idag och att du får den hjälp du behöver.
    Och igen och igen, TACK för att du delar din resa och din fantastiska inställning till livet med allt vad det innebär och innehåller.
    Jag hejar på dig!!!
    Kramar
    Christel

    SvaraRadera
  9. Hej Sofia....ja, att skynda långsamt, inte stressa. Blanda dina roliga aktiviteter med lagom portion vila så du hämtar nya krafter. Båda lika viktiga. Och vilken glädje, att den lilla blir uppkallad efter dig. Det kommer att betyda något speciellt för henne. Ha en fin dag och lycka till hos sjukgymnasten. Hoppas de kommer på något bra "knep"
    Och det där med att sitta på en stubbe i skogen och bara vara som Eila skriver så fint, det är också en bra rekreation.
    Stora Kramen
    Maggen

    SvaraRadera
  10. Grattis till golfvinsten, en glass låter som ett perfekt pris. Härligt att dagen var så bra. Jag hoppas att även denna dag blir lika fin.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Tänk så härligt att just Du fick en sådan fin dag!

    SvaraRadera
  12. Sofia du är helt underbar! Blir så glad när jag läser din blogg tänk att ha en sån livsgnista. Önskar dig allt gott som finns!!!!!!
    Kram E

    SvaraRadera
  13. Och det du skriver och delar gör skillnad för mig och får mig att stanna upp, fundera och ta nya perspektiv. Så tusen TACK för att du är du och låter oss ta del av din resa. Önskar dig en fin torsdag. Kramar och kärlek.
    /Caroline

    SvaraRadera
  14. Sofia du visa. Du har en enorm kraft och vilja! När du kommer tillbaka till jobbet blir du en ännu bättre chef - med tanke på din livsresa. Det är inte alla som lär sig något av en sådan här sak. Jag har sett dem som ångar på som tidigare . Det tror jag inte är hållbart. Det är kanske meningen man ska lära sig något som ex att huvudet inte kan existera utan kroppen och att man ska se ödmjukt på livet!/irre

    SvaraRadera
  15. Tack för dina inlägg. Du är fantastisk! Kram!

    SvaraRadera
  16. Jag antar att vätskan runt magen är lymfa och då behöver du lymfmassage! Det finns utbildade lymfterapeuter som är fantastiskt duktiga! Stå på dig och se till att du får det så kan du snart dansa boggie-woggie! Kram G -B

    SvaraRadera
  17. Tack fina Fia, för att du delar med dig av dina tankar och funderingar och inte minst av din beslutsamhet och vilja - det är jag så glad för, det ger mig så mycket. Tack!
    Härligt att golfen gick så bra :)
    Stor varm kram L

    SvaraRadera
  18. Fina Fia, jag blir så glad i hjärtat när du mår bättre! Önskar dig många fler golfvinster hihi. Vet du att du är en mycket vacker kvinna?! Med eller utan hår spelar ingen roll.
    Dessutom allt fantastiskt som du har på insidan!
    Hälsa morfar :-)
    Du är så fin som vill dela med dig, du gör mitt liv lite bättre också!
    Många kramar från Aina - en gladare pensionär just nu, hihi

    SvaraRadera
  19. Du är en rik gåva för många, kära Fia. Även för alla oss " stalkers" som du inte känner... Gonajti /Ola

    SvaraRadera
  20. Alltid lika roligt att kiak in här för att se vad du bjuder oss på. Du berikar verkligen mitt liv. TACK!! /CR

    SvaraRadera
  21. 18 hål och vinst dessutom... Inte illa! Grattis! Du är så stark kvinna! Du lever verkligen livet i närvaro! Det gör långt ifrån alla. Jag säger bara WOW!!
    Kramar // Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.