27 augusti 2012

Himmelblå

Sensommardag med äkta värme och en riktigt blå himmel. Sånna dagar gör att hösten blir en riktigt mysig tid att se framemot. Att mysa framför en bra film som berör och håller humöret uppe. Denna tid är bra.  

Kom att tänka på en tvserie som jag gillar mycket. Fina bilder och vacker miljö med ett perspektiv att i det lilla finns det värdefulla i vänner och natur. Vad mer behöver vi?! Sen att den är Norsk gör den mer rolig, godhjärtad, trevlig. Länk Himmelblå. Gillar ledmotivet.  


Dagen började med provtagning. Helt otroligt att det är 6 månader sedan som jag blev inlagd ett dygn på CSK med näringsdropp och start av första behandlingen. Jag minns att jag redan då längtade tills den dagen, imorgon, då min sista dos skulle vara gjord. Tiden går och jag känner inte den goda lust inför hösten som jag hade hoppats på. Kroppen min inte är i det skick som jag har önskat. 

Börjar förstå att det inte är så lätt att bli återställd med en massa starka medikamenter och kemikalier i kroppen som tar styggt på mitt inre. Vet egentligen inte om jag borde ta morgondagens dos eftersom jag drabbats av diverse biverkningar av alla de slag.

Träffade sjukgymnasten idag. Får komma till honom även om behandlingen är över. Vi diskuterade att jag ska börja med promenader och lite intervallträning om det fungerar mellan alla biverkningar. Borde börja med mitt träningsprogram igen, men har inte haft orken eller är jag bara lat. Nej faktiskt är jag inte i form. 

Men jag vill inte ge upp än utan har hoppet kvar att hösten kan bli fin och att jag ska kunna få leva lite som andra med orken i behåll. Idag blev det vila med lite känning i ryggen. CT röntgen om en vecka.  

   

12 kommentarer:

  1. Nej just det, inte ge upp! Ta tillbaka din kraft och ditt jävlar anamma tjejen! Din formidabla förmåga att vända ditt eget tankesätt, den är amazing!
    Tack för tipset om den norska TV-serien! Är så less på alla dokusåpor utan djup och mening...
    Många kärleksfulla och beundrande styrkekramar till dig! //Cia

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare till 100 % Du är en helt otrolig kämpa och jag njuter och lär varje dag när jag går in och läser dina kloka starka ord! Ditt jävlar anamma och sätt att se på livet - it's one of a kind! Du är unik! Stå i din Kraft! Vi är många som följer dig och hejjar på dig! Du vackra kvinna önskar dig allt gott och all kraft och all friskhet! Lycka till idag tisdag! Massa Styrkekramar från Zoe

    SvaraRadera
  3. Ge upp!? E'ru galen!! No way honey!!!
    Massa kramar med styrka å fighting spirit till världens bästa Fia!!! :o) /Ola

    SvaraRadera
  4. Tusen och tusen kramar <3 /åsa

    SvaraRadera
  5. Jag håller på dig Fia :)

    SvaraRadera
  6. Naj då, inte går det att vända NU heller Fia! finns ju bara en väg och den går rakt framåt. Du som är så liten och nätt, men djäklar min sko vad med styrka det finns där inne hos dig. Du banar väg framåt, ser framåt och vill framåt.Så mycket som komma ska. Hör du oss Fia? ser du oss Fia? alla vi som är med dig varje dag och hejar på dig för fullt. Du står och brinner klar och stark mitt i livet, på't tjejen!! så himla bra att du lyssnade på kroppen din och vilade när den ville ladda. Ser dig själv frisk, känner dig själv frisk!! Idag är en bra tisdag Fia, en riktigt bra ny dag. Extra många kärleksfulla kramar till dig Fia! xoxox Eila

    SvaraRadera
  7. Ja kämpa på Sofia, du visa kvinna. Idag är en bra dag! Du med din enorma kraft, vilja och fighting spirit kommer att kunna vända det negativa till glädje och livslust och en massa GOLF!!!!! Serien Himmelblå är min favoritserie. Synd den slutat. Lillyhammer kollar jag nu, på din inrådan. Du gör skillnad, hur många gör det?/irre

    SvaraRadera
  8. Underbara Fia,stå på dig och kom ihåg din stora styrka,ditt mod och din enorma kärlek.Jag hejer på dig och skickar massor av tro,hopp och kärlek.Du är så fantastisk!!!
    Himmelblå,ja det är en helt underbar serie.Jag älskar verkligen den.Den är som balsam för hjärta och själ.
    Ta hand om dig!!!
    Och åter igen tack för allt du ger.Du berikar mitt liv.Tack!
    Stor kram från norskan,S

    SvaraRadera
  9. Nä, jag tycker inte du ska ge upp Sofia. Du har kämpar glöd för en hel armé och vill leva. Jag tror dig att det inte är lätt alla dagar men du är en riktig kämpe. Du har redan visat så jävla mycket livskraft oavsett vad, du är otrolig!!!
    Massa styrka och kramar!!!
    //Harry

    SvaraRadera
  10. Finaste Fia, vi som inte varit där du är kan inte förstå hur det är att vara du i din fina kropp men vi som har läst alla dina tidigare inlägg ser och känner en person som gång på gång på gång har rest sig från e djupaste bottnarna med hjälp av sin helt fantastiska inställning till det som händer i livet.
    Eftersom jag följt din blogg i över ett år så hade jag "glömt" allt du gått igenom "i detalj", dvs alla olika behandlingar mm, så jag läste om "min berättelse" för att uppdatera mig om just "detaljerna" och allt det du gått igenom. Den resa du gjort, all smärta du gått igenom, all oro och rädsla du känt har du gjort till något som du lärt och lär dig av och som gör SÅ stor skillnad för andra när du delar den. Du är helt outstandig med din inställning och ditt jävlaranamma. Du kan vända det jobbigaste till något bra eller som du åtminstone kan leva gott med och du tar perspektiv - hale hela tiden.
    Så jag fortsätter att heja på dig, tänka på dig och önska dig ALLT gott samt skicka massor av kramar och kärlek till dig. Och extra mycket när det är en extra tuff dag. Jag hoppas du sovit gott och fått vakna till en bra dag.
    Christel

    SvaraRadera
  11. Massor av kramar och styrka till dig.

    SvaraRadera
  12. Alla skriver på samma tema, det är lätt att låta som en LP som hakat upp sig- hahaha som om någon minns hur en sådan lät. Finns inte en chans att du får ge upp nu Fia, du har alla oss att stödja dig mot, alla vi som läser och följer dig, alla oss som du inspirerar med dina inlägg, vi som tänker på dig, som skickar dig massor med kärlek och kraft genom våra tankar. Vi tror på dig och vi vet att du kan resa på dig igen. Även om kroppen inte är i den form du hade hoppats på när hösten skulle komma så kommer du ändå kunna njuta av denna höst, känna den höga klara luften, spela många golfrundor till, spendera många timmar med de små underbara barn som finns i din närhet. Om nån kan så är det du Fia! /CR

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.