30 december 2012

Lite lättare

Dagen gick lite lättare idag men då passade brodern på att åka hem till Oslo. Har varit riktigt kul med sällskap en hel vecka och sen har jag haft min bästa vän här varje dag och det har också varit lyxigt. Inte var dag man har sina nära och kära så nära så länge att vi kan ses så ofta. Ja sen känner jag att det är lite lättare i min lunga idag men trots detta kom vi aldrig ut på någon promenad. Funderar på att köpa mig ett gåband så att det blir lättare för mig att ta mig för att gå men jag vet inte om jag kommer att använda det utan att det blir mest stående. Risken finns ju att det blir stående.

Nu måste jag koppla droppet. Kopplar vid 20:00 tiden så byter jag vid 06:00 på morgonen så är jag klar vid 09:00. Det är så tiderna ser ut så jag tycker att det går riktigt bra. Man anpassar sig och blir van detta med. De senaste veckan har jag lagat mat varje dag och ätit frukost och spottat ut. Det känns konstigt men ändå är det bra för mina smaker att få vara en del av sammanhanget tror jag. Det blir mer normalt och jag ska försöka fortsätta så. Jag mår bra av det i alla fall och min upplevelse blir bättre.

Det var någon som frågade om mina blommor och visst har jag fått underbara blommor under julen. Det är både från jobbet, vänner och bekanta. Igår fick jag en stor bukett och ingen blev gladare än jag. Perfekt inför nyår och firandet med vackra blommor på bordet. Vi ska ha tjejkväll så idag var vi och gjorde lite inköp inför morgondagens bravader. Vi hoppas på en trivsam lugn nyårskväll med god mat och mycket prat.

  

34 kommentarer:

  1. Gott Nytt År! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Fia...vill önska dig ett Gott Nytt år med dina vänner och tjejkvällen. Idag känns det som du är på väg upp ut din svacka. Mysigt med alla runt omkring dig, det bidrar till att se livet lite ljusare också. Har också precis som du funderat på ett promenad o löpband men precis som du lite orolig för att att det bara kommer att stå där, oanvänt. Men smidigt ändå vid dåligt väder, får fundera lite till.....men jag tror det är en bra ide´för dig. Nyårskram från Maggan

    SvaraRadera
  3. Hej, det låter dom en bra idé att skaffa promenadband/löpband. För egen del så använder jag löpbandet varannan dag för att få tillbaka skaplig kondition efter alla cellgiftsbehandlingar som jag genomgått. Ska väl tillägga att visst känns det tråkigt ibland med löpbandet, men det är bara att bita ihop och streta på. Kram från Stina

    SvaraRadera
  4. Heja Fia! Jag är glad med dig. Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Gott nytt år Fia, 2013 blir bättre än 2012

    SvaraRadera
  6. O vad jag önskar dig allt gott!! Tack för din fina blogg. Kramar i mängd
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Vill önska dig Gott Nytt År vilken kämpe du är/Marianne

    SvaraRadera
  8. Härligt att höra att du känner dig lite piggare! Och en nyårsafton med mycket tjejsnack, senaste nytt, mycket skratt och bubbel! Ha en kanonkväll!Stor, varm nyårskram G-BS

    SvaraRadera
  9. Gott nytt år Sofia! Önskar dig allt gott i världen - du är en inspiration och förebild för så många av oss. Kram, Marie

    SvaraRadera
  10. Hej och tack för din blogg! Vad skönt att du inte besväras så mycket av lungan. Hoppas att du får en god natt. Din blogg ger ett bra perspektiv på saker och ting och jag är tacksam för att du delar med dig av dina tankar. Kram.

    SvaraRadera
  11. God morgon denna nyårsaftonsdag. Skönt att läsa hur positiviteten lyser igenom igen. Du är värd att beundra och en bra förebild med din attityd. Det kan inte sägas nog ofta. Jag önskar dig allt gott för kvällen, du har ju verkligen något att se fram emot! Gott Nytt År! Jag kommer att ge dig en tanke även i kväll./ irre

    SvaraRadera
  12. Hänger på Irre med ett god morgon denna nyårsafton! Vad härligt du haft med sällskap, blir liksom på ett lugnare och naturligare sätt när man vet att man inte behöver ha så bråttom. Blir många fina och mysiga möten. Är så glad att läsa hur du känner dig bättre till sinns och ser fram emot en härlig nyårsafton med brudarna där hemma. Jag önskar dig en super super underbar kväll med massor av skratt! Kanske t o m litet glitter och glamour för att fira in det nya året. Allt, verkligen allt vackert och gott till dig min fantastiska tös! Gott Nytt År!! kramkram Eila

    SvaraRadera
  13. Jag önskar dig en fantastisk och magisk kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  14. Gott Nytt År, Fia! Hoppas du får en underbart fin kväll med dina vänner!!! Allt gott till dig! Kram<3

    SvaraRadera
  15. Gott slut på 2012. Ha en riktigt mysig och glad kväll med dina vänner!! Och Gott Nytt År 3013 vad det än må bära i sitt sköte. Jag och Svenne ska fira en lugn nyår hemma. Som jag skrev en annan gång så har jag varit i Gtb. på JK och fått positiva besked. Inga mer cellgifter nu utan återbesök sista feb. Kontigt jag är mer orolig nu än innan, att det ska komma tillbaka. Men att leva nu och glädjas åt det som är ju det enda vettiga och riktiga att göra.
    Massa styrke kramar till dej Sofia som betyder och betytt så mycket för mig!! från Berit

    SvaraRadera
  16. Jag önskar dig en strålande kväll och att du får skratta mycket med dina vänner! Stor kram e

    SvaraRadera
  17. Må ditt 2013 bli innerligt, nära, ljust och kärleksfyllt! Kram Tonja

    SvaraRadera
  18. Jag önskar dig en supermysig nyårskväll med dina kompisar, och ett gott nytt år fina Sofia!
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  19. Önskar dig allt gott för det nya året, Sofia. Och ett trevligt o mysigt nyår tillsammans med dina kära.
    Kram från Carina

    SvaraRadera
  20. Hej Sofia!
    Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt 2013. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  21. Gott nytt år och många styrke kramar till dej

    SvaraRadera
  22. Tänker på dig Fia, ha det gott

    SvaraRadera
  23. Hoppas att du har det kul just nu med dina vänner och skrattar mycket så här de sista timmarna på året. Hoppas sedan att vi får ett mirakelår 2013 för oss alla. Stor kram./ Ulla

    SvaraRadera
  24. Gott Nytt År!
    Fråga din läkare om motion å löpband. Eftersom lungorna belastas med vätska blir du lätt andfådd å kan få extra jobbigt med andnöd vilket är onödigt att du utsätter dig för. Kram♥♥♥
    Caroline

    SvaraRadera
  25. Finaste Fia,önskar dig ett riktigt GOTT NYTTÅR!!!Önskar dig massor av styrka,kraft och kärlek för 2013!
    Stor kram från Silje❤❤❤

    SvaraRadera
  26. Vill önska dig Gott Nytt År fina många nyårskramar från/Marianne

    SvaraRadera
  27. Gott Nytt År till dig och dina vänner...hoppas ni har haft en härlig kväll. Lättade i mitt bröst med när du sa att det kändes lättare i lungorna. Kram June

    SvaraRadera
  28. Önskar dej en vacker januaridag på det nya året ❤
    /V

    SvaraRadera
  29. Hej Fia! Har du ätit p-piller till du fick reda på din sjukdom? Gott nytt år! Kram

    SvaraRadera
  30. Ditt inlägg andas sådan styrka och jag beundrar dig för att du ser positivt på allt, gör det bästa av situationen. Klart att man vänjer sig vid det mesta om man måste, men du har en fantastisk styrka ändå (sisu som man säger i Finland).
    Kram och hoppas ditt 2013 blir minnesrikt!

    SvaraRadera
  31. Gott Nytt År!
    Hoppas din nyårskväll och natt blev trevlig och härlig på alla sätt. Kram,CR

    SvaraRadera
  32. Gott nytt år! Jag önskar dig kärlek i massor bästa Fia! Kram Carin

    SvaraRadera
  33. Hejsan! God fortsättning på det nya året. Jag önskar dig all styrka och kraft och bättring. Kram Mickie

    SvaraRadera
  34. Gott Nytt År Fia! Massor av styrka, kärlek och läkning till dig under 2013! Kram Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.