11 december 2012

Jobbar 50 %

Snön ligger kvar och kallt är det här i skogarna. När jag reste hem idag kom temperaturen upp till 11 grader och det är lite för kallt kan tyckas. De hade lovat mildare väder men kylan hänger sig fast. Jobbet idag gick bra och nu har jag kommit lite mer in i det så det känns bra. Har börjat få lite struktur och koll på vad som jag ska ägna mig åt denna tiden som jag ska jobba. Har bara tre månader på mig sen får vi se vad som händer. Hoppas att jag håller denna tiden ut.

Mötte en kollega idag som också drabbats av cancer. Jag blir så jävla trött. Av 4 chefer inom äldreomsorgen är vi 2 med obotlig sjukdom. Är det inte helt galet och båda är sånna som vill jobba och ha en meningsfull sysselsättning. Hon är precis som jag. Fast jag är två år före henne. Usch vad jag kan lida med henne och jag hoppas verkligen tt hon får det bättre än hur jag har haft det. Jag kan inte annat än att säga att jag tycker att det är slöseri med resurser detta sjukdomstillstånd för oss båda. Men nu får vi göra det bästa av situationen och vi jobbar och står i. Hon under behandling och jag i väntan på bättre tider. Haha undrar om jag kommer bli bättre. Ja vad ska man tro.

Känner lite i ryggen av att ha varit uppe länge så kvällen blir att vila kroppen. Sprutorna fungerade jättebra i går så nu har jag ett bra medel att ta till vid behov. Känns så bra. Idag är en glad dag och vad det gör mycket att ha nåt värdefullt att göra på dagarna. Gillar verkligen att jobba för det är det friskaste som jag vet. Att mitt i min sjukdom klara 50% gör mig stolt.

  

11 kommentarer:

  1. Åh så härligt det låter...att kunna jobba är ju den allra bästa medicinen för dig. Det känns så bra att sprutorna fungerar också. Önskar dig en fortsatt fin vecka. Må så gott...
    Kram maggan

    SvaraRadera
  2. Underbart att det funkar så bra att jobba! Spännande att du är först på det jobbet och att du kan dra upp riktlinjer och göra avtryck! Bra där! Ha det gott! Kram G-BS

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!
    Ja du ska verkligen vara stolt som har en kropp som orkar jobba 50% med allt som den går igenom. Förstår inte hur den orkar. God natt och sov gott. Kram Mickie

    SvaraRadera
  4. Härligt bra jobbat. Femtio procent friskhetsmedicin! Kramar/ irre

    SvaraRadera
  5. Bamsekram och glädje till dig bästa Fia! Carin

    SvaraRadera
  6. Massor av kramar till dig bästa Fia !!! Vad skönt Att det gick så bra att jobba och att du kan njuta av det..
    Hoppas du kan sova riktigt bra!! Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att höra att du mår bra så du kan jobba Fia <3 Har ej haft data någon dag så jag kunnat läsa din blogg och nu när jag fick det så blev jag varm i hjärtat. Ja tänk att du har fler kollegor som har drabbats av cancer också..hoppas så de kommer på en lösning på cancern så vi kan bota alla sjuka VÄRDEFULLA MÄNNISKOR ....
    Kram June

    SvaraRadera
  8. Du är så vacker Fia..
    Massor med kärlek till dig!Hoppas du nu har en underbar onsdag i tro,kraft och hopp!
    Kram Silje

    SvaraRadera
  9. Sofia! Du är en helt fantastisk person. Har läst din blogg under en tid och du är så stark och duktig i din kamp.
    Din energi är helt otrolig och du ger oss läsare perspektiv på tillvaron. Att ta vara på "nuet". Jag önskar dig många bra dagar framöver, att du ska kunna jobba så som du vill!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Vilken makalös kropp du har Fia!! Du har verkligen roligt på ditt arbete, vilken energi det ger dig! Hoppas du har en jättebra tisdag också! Kramkram Eila

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.