14 december 2012

Reaktion i kroppen

Enligt sjukgymnasten gör lymfmassagen så att man blir jättetrött. Inte konstigt då att jag somnat varje gång jag varit hos henne. Det sätter igång en reaktion i kroppen och som är ansträngande. Ja det är bra för stunden och jag ska dit igen på måndag. Sen får vi se hur det blir över julen.

Idag fick jag vara barnvakt åt lilla Klara vars mor skulle klippa sig. Vi var här hemma och kröp och gick lite. Hon blev lite trött och fick en gråtattack som varade en stund! Men med välling gick det över. Hon hade inte sovit lika mycket som hon skulle men somnade nog gott på vägen hem. Så mysigt med en liten tös på besök. Fick så fina julkort på henne. Hon växer och blir stora tjejen. Så kul att få vara barnvakt.

Nu har jag packat inför resan till Göteborg i morgon och det skulle komma en massa snö. Men det skulle bli mildare mot nu så vi får hoppas att det går bra. Vi tar bilen för att kunna ha med lite mycket packning. Det blir en del för mig men jag hoppas det ska gå bra. Det ska bli jättekul i alla fall en tripp med den bäste och den godhjärtade.








11 kommentarer:

  1. Åh vilken liten Goding...en sån ynnest att du får får vara barnvakt åt en sån liten tös. Söt som en sockerbit, är hon. Lycka till med resan till Göteborg imorgon och nyttigt med lymfmassage för dig och din kropp
    Sov gott i natt...
    Massa Kramar Maggan

    SvaraRadera
  2. Fin främmande! Bedårande liten dam med de piggaste ögonen! Så kul det låter att få åka till Göteborg i morgon tillsamman med två nära vänner! Ha en mysdag och kör lugnt och säkert! Önskar dig, den bäste och den godhjärtade en fin dag i Götet! Stor kram från G-BS

    SvaraRadera
  3. Å så söt hon är - hoppas att Göteborg blir precis sådär bra som du vill. Stor varm kram

    SvaraRadera
  4. Kära Sofia!
    Jag önskar dig en superhelg i Göteborg!
    Måtte du få må så bra du bara kan!
    Jag tänker på dig dagligen, och jag önskar mer än allt annat, att det ska ske ett mirakel, så du blir helt frisk igen...
    Själv ska jag försöka komma iväg på en kontroll, då jag har jätteont i nedre delen av magen, och även ryggslutet. Jag skrev ett inlägg för ett par veckor sedan, där jag försökte förklara min rädsla, men tyvärr tog "åsiktspanelen" över...
    Det viktiga är ju att budskapet når fram till dig, så vi kan "bolla" lite... Min kommentar borde gälla bara dig, och ingen annan! Kram och sköt om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kram till dig också! Dröj nu inte för länge med det där läkarbesöket. Hoppas verkligen att inte åsiktspanelen förstörde för mycket för dig!
      God Jul och Gott Nytt År!

      Radera
    2. Jag håller helt med ovanstående, beställ omg tid så känner du dig mycket lugnare.Vänta inte....
      Kram och God Jul

      Radera
    3. Bolla, tror du Sofia orkar bolla o spekulera vad du kan ha råkat ut för?
      Sök vård så får du veta. Lycka till o God Jul

      Radera
  5. jag önskar dig en riktigt trevlig helg i Göteborg, och hoppas innerligt att du får må bra och kunna njuta av att vara med dina vänner!
    Lilltjejen är verkligen jättesöt, tänk att få vara barnvakt till henne! Kram, åsa

    SvaraRadera
  6. Hoppas du nu njuter av din tur till det som kallas Sveriges framsida. Kram från baksidan/ irre

    SvaraRadera
  7. Hej Sofia!
    Nu ligger jag en dag före igen men vill stänga av datorn för idag. Hoppas det blir en toppenhelg i Göteborg. Längtar efter ett besök där nu när du skriver om det. Bodde där i 10 år men har inte varit där på ett tag nu. Härlig stad är det. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  8. Vilken liten sötnos hon är, en riktig sockertopp! Eftersom jag går baklänges i bloggen din, vet jag att resan till Göteborg blev till en myskväll där hemma istället. Lika bra det med tanke på hur vädret blev. Nästa gång ni åker till Göteborg är det garanterat fint väder och smooth ride hela vägen ner! Kramkram Eila

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.