07 december 2012

känner mig lycklig

Jag är så glad att jag äntligen får blogga om annat än sjukdom. Är så lycklig över att jag mår så bra just nu och jag vill må så hela december. Hoppas innerligt att det får hålla i sig och vettu. Till och med magen min tål att ta emot lite dryck och mat. Äter faktiskt nu och spottar ut men lite av det kommer genom systemet utan smärta. Både föda och dryck. Så ljuvligt härligt att få känna smak igen. Bara det gör mig glad.

Idag gick jag upp tidigt för hjärnan jobbade för högtryck så jag fick lite jobb gjort fast jag är ledig. KÄNNER MIG SÅÅÅ FRISK. Medicin är att jobba för mig.

Jag har inte vilat på hela dagen mer än när jag såg på ena Hamiltonfilmen på eftermiddagen och den var ruskigt bra. Jenny kom hit och hämtade mig så gjorde vi en repa på stan med en massa julklappsinköp. Fick det mesta med mig så nu har jag bara lite skrot kvar och det känns så bra. Men lite trist att det redan är klart. Har bestämt mig för att i år ska jag verkligen fira jul med allt därtill. Ska ha en riktig jul och det kommer bli så bra. De senaste två åren har inte varit så roliga men i år känns det som att det är dags för ett riktigt firande eftersom jag mår så toppen just idag.

Vi åkte hem till Jenny och fick en del gjort där. Jag hjälpte till med dammsugning, blomvård och matlagning. Vi åt lite lunch och jag fick inte ont i magen. Inte heller av det löskokta ägget jag tog till frukost. Härligt! Sen blev det besök av Ingemi som hjälpte mig med att byta nål. Var på cyten i morse men den fungerade inte överhuvudtaget. Jag bjöd i alla fall på laxtoast med philadelphiaost, créme fraiche, citron och en sallad på apelsin och gurka. Hon blev så nöjd och tyckte den var super. Tur att jag hann till affären och fick med lite grödor hem. I morgon ska jag göra en potatisgratäng med bacon att frossa i hehehe. Jag ska börja laga mat varje dag så att jag kan tugga och spotta ut. Lika bra att njuta på mitt sätt. Den bäste kommer i morgon så hon vill säkert ha mat.

Modern ringde och jag följde med på en julkonsert i Mikaelikyrkan men jag hade hoppats att det skulle ge mer julkänsla än det gjorde. Men kyrkan var fullsatt. Det var trevligt att komma ut en tur på kvällskvisten och sen följde hon och Kajsa med mig hem på glögg. Ja idag har varit en riktigt bra dag så du kan förstå att jag är nöjd och glad som en barnunge.

I morgon är det dags för en tur till Valfjället och kanske våga sig på att prova åka ett åk. Bra det inte blir för kallt. Ska bli så skönt men jag vet verkligen inte hur jag ka fixa att ta mig ner när jag inte kan gå i en trappa. Men jag lovar att jag ska prova om vi kommer dit.







24 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt! Vilken dag! Jag hoppas att helgen fortsätter i precis samma anda =)

    Kram,
    Malin i Örebro

    SvaraRadera
  2. Nice! Lycka till med brädan :-)

    SvaraRadera
  3. men härregud så härligt!! menar du att du ska åka snowboard eller nåt annat hemskt?? Det vågar/kan inte jag trots att jag inte har den hemska mrC!! Mitt hjärta säger "STOPP" o jag vågar inte testa om det stämmer...men jag har annat kul på gång....vi gör vad vi kan o orkar....:) ha det bra...puss o kram....<3 ....S

    SvaraRadera
  4. Underbar läsning! Grattis till en bra och glad dag! Kram Cia

    SvaraRadera
  5. Åh! Nu somnar jag som en lycklig bebis med dina ord på näthinnan. Kraaaam vilken dag! Carin

    SvaraRadera
  6. Underbar läsning! Så glad för din skull, hoppas det får fortsätta!

    SvaraRadera
  7. Härligt att höra att du har en sån energi och mår så bra det är du verkligen värd, hoppas verkligen att det får fortsätta / Kram från Munkfors

    SvaraRadera
  8. Härligt att läsa att du mår så bra!!!
    Ha en mysig 2:a Advent Sofia :)
    Kramar Maria "fr Åmot"

    SvaraRadera
  9. Jobb o mat är tydligen lösningen för dej! Härligt! Du har fått en tidig julklapp.

    SvaraRadera
  10. Låter helt underbart!
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Är såååå glad för din skull. Akta dig i skidbacken!!! Är ju en helt perfekt dag att vara i skidbacken idag. Glad 2:a advent.

    SvaraRadera
  12. Makalösa människa. Man blir helt stum. Njut nu av din dag i backen!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  13. Åhh, jag önskar dig en lika underbar dag idag.
    Jag blir nästan förstummad av ditt sätt att vara. Njuuuut....
    Varm Kram
    Maggan

    SvaraRadera
  14. Vad skönt att du känner dej så bra!! Vad du orkar mycket! Orkar inte en 100 del. Fast jag är ju så mycket äldre! Men har nog nån liten infektion.
    Nu vill jag berätta en fantastisk nyhet. Jag kommer ihåg när du mailade och skrev att jag hade STORA möjligheter att bli bra om jag fick operera mig. Trodde inte riktigt på det då. men nu har jag varit på JK i GTB och de har undersökt mig i narkos och det såg bra ut. Jag grät när hon berättade det annars har jag nästan inte gråtit under denna tiden. Ca 125 låg också bra och inga anm. på CT. Så nu behöver jag inte ha några mer cellgifter nu utan ska på kontroll om 3 mån. Vågar inte riktigt tro att det är sant. Jag har skrivit det förut men skriver det igen. Du har betytt så mycket för mig fast jag inte egentligen känner dej. Som stöd och inspiration och jag har lärt mycket av dej. Stor KRAM

    SvaraRadera
  15. Men så härligt att just du fick en underbar dag!

    SvaraRadera
  16. Fina Fia - så underbart att läsa att du har mått så bra, önskar dig även en fortsatt härlig helg. Stor varm kram L

    SvaraRadera
  17. Underbar läsning hoppas du får en
    underbar andra advent och en riktigt God Jul.
    Kram
    Annette i Umeå

    SvaraRadera
  18. Hej Sofia! Ligger någon dag före det du skriver men blev så glad när jag läste om gårdagen. Underbart att du mår så bra och en sån belöning för all din kämparanda. Du är verkligen fantastisk. Kram Mickie

    SvaraRadera
  19. Åhhh!! Jag gläds verkligen med dig!!! Vad underbart!!!! Hoppas du haft en superdag!!!
    Stor Varm Kram

    SvaraRadera
  20. Härlig kämparanda! Du är verkligen en enorm förebild och bra på att njuta av det som är här och nu. Vinterkramar/irre

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar dag!Och så fantastisk att läsa att du nu åter mår bättre!Heja heja Fia,du är fantastisk!
    Kramar från Silje

    SvaraRadera
  22. Underbar läsning Fia! Hoppas det fortsätter så nu! Stor Kraam!

    SvaraRadera
  23. Jag säger som så många andra här ovan, vilken härlig söndag du hade! njutning till max och energi för två! Så underbart att du ¨hade en så fantastisk helg heja heja hja! Nu återstår att få ordning på vattnet i lungorna så får di andre se upp för dig i spår och backe! kramkram Eila

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.