29 december 2012

svacka

Känner inte av andningen speciellt mycket och är så less på detta. Trodde att det skulle bli lättare men tyvärr så känner jag inte att det var värt det obehag som jag utsatte mig för igår. Förstå om det känns tröstlöst för mig som vill vara aktiv och så orkar jag inte något alls. 

För att få dagen att gå så passade vi på att ta en tur till shoppingcentret för att kolla in rean. Fann en mössa och det var alles. Dagen har gått i att umgås med folk och det har gått i ett. Det är bra för humöret för de senaste dagarna har varit lite dystra. Känner inte att det är speciellt roligt men måste försöka att ta mig igenom detta på något vis. Bör rycka upp mig på något sätt men vet inte riktigt hur än. Befinner mig i en svacka och har svårt att ta mig uppför kanten, trillar liksom ner igen. Hoppas få till läkarbesök till veckan så jag kan få prata om min situation. Behöver nog det. 






20 kommentarer:

  1. Du är SÅ fantastisk!
    Ta till Dig detta!
    Skickar ALL kraft och kärlek jag har till Dig!

    SvaraRadera
  2. Förstår din svacka, jobbigt för dej när andningen bråkar. Bra om du kan få till ett läkarsamtal där ni kan skräddarsy en ev. behandling som underlättar din vardag. Sänder dej styrka/hopp om att finna en lösning på obehag och att ditt liv blir mer fritt från snärta. Du är en unik och varm kvinna...du förtjänar ro. Kram Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...du skriver så fint och jag håller med i allt! Ta ett läkarsamtal om: Öka kortisondos kan pigga upp, se till att bromsa vätskan i lungsäckarna med behandlingen som nämndes tidigare.
      Kram fr Caroline i Uppsala

      Radera
  3. Sofia! Jag tänker på dig i mitt innersta.

    Massor av kramar från
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Hej, förstår hur du känner det. En tröst är att om man har en svacka så kan det på sikt bara bli bättre. Men när man är i botten så är det svårt att se positivt på allt vi drabbas av. Ibland blir jag avundsjuk på alla friska människor som kan planera och får ha sin kropp ifred. Slipper sjukhusbesök, mm. En sak är säker, vi kämpar på. Skickar dej en massa kramar och fixa dej ett besök hos läkaren. Kram/ Stina

    SvaraRadera
  5. Är ledsen för din skull och hoppas att du kan få lindring och hjälp av läkarbesöket. Är glad över att du är omgiven av så fina människor som ser till att du kommer ut, får besök och kan få ett så bra liv som möjligt. Var inte rädd för att be om hjälp och sällskap. Det märks att de omkring dig är beredda och glada för att ställa upp på alla sätt de kan

    SvaraRadera
  6. Åh vad jag önskar att din sjukdom kan utplåna sig själv. Min önskan hjälper ju dock inte dig. Jag tänker på dig och hoppas läkarteamet kan göra något för dig. Kanske kan ringa din läkare i uppsala om råd? Eller du kanske har kontakt med honom kontinuerligt.
    Kram e

    SvaraRadera
  7. Jag önskar att du hittar din väg ur svackan. Tänker på dig varje dag och önskar all kärlek och omsorg som finns dig att få. Stor kram Carin

    SvaraRadera
  8. Sänder all min styrka till svackan din! Kan tänka mig att du inte har det lätt men vill ge all kraft jag har till DIG!!!!

    SvaraRadera
  9. så här i vargtimman sänder jag dig en bamsestor styrkekram
    Ulla

    SvaraRadera
  10. Godmorgon söndag. Du är en kämpe utan dess like! Mellan raderna ser jag ändå att du inte ger upp. Ett privilegium som jag ser det är att du verkar ha en massa sjukvårdspersonal som läser din blogg och kan ge en massa goda råd. Sänder styrka och ljus till dig! Söndagskramar/ irre

    SvaraRadera
  11. Jag skickar en stor kram och värme & styrka till dig nu när du behöver det. Och ett stort hopp om att du med läkarnas och dina härliga vänners hjälp kommer ur svackan. Läkarna har säkert något i beredskap som kan underlätta din tillvaro. Du är modig som skriver om dina innersta tankar och delger oss. Vi får tro, efter regn kommer sol...Kram Maggan

    SvaraRadera
  12. Du har alltid så härliga blommor, är det alla dina vänner som vill pigga upp dig?

    SvaraRadera
  13. Kärlek och kramar för att pressa dig upp över kanten. Vi tror på dig!! /CR

    SvaraRadera
  14. En stor björnkram till dig! / GM

    SvaraRadera
  15. Hej Fia!
    Skickar energi till dig så att du får styrka att ta dig upp ur din svacka. Kramizar Annika

    SvaraRadera
  16. Hej Sofia! När jag blev sjuk sade en person till mig; föreställ dig att du står på en tråkig plats där du inte mår bra. Framför dig har du ett träsk som du måste ta dig igenom. Belöningen är en vacker trädgård på andra sidan. Vacker som ett paradis och när du når paradiset blir allt bra. Detta har hjälpt mig. Jag har redan börjat se trädgården men står inte med fötterna i den ännu.
    Kanske kan denna bild vara till en hjälp för dig att komma ur svackan. Kram Mickie

    SvaraRadera
  17. Hej igen Fia! Jag tycker verkligen om Mickies beskrivning av tanken på träsket och den underbara trädgården på andra sidan. Eftersom jag går baklänges i din blogg just nu, vet jag att träsket inte är riktigt lika jobbigt som det kändes innan. Jag har aldrig under den tid som jag följt din blogg, varit med om att du vadat omöjligt djupt i det, alltid har din okuvliga gnista tagit dig upp och ut på andra sidan. Du skapar verkligen små blomsterrabatter och strör blommor var du än går och är Fia. Du är min super hjältinna!! KRAM Eila

    SvaraRadera
  18. Massor av styrkekramar! Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.