08 december 2012

största blommorna

Idag har jag fått blombud av den mest generösa människa jag känner. En man gissar jag på men det står inte från vem men jag är övertygad om att det är någon som jag känner sedan länge. Det är den största buketten som jag har fått och tillhörande en glasnalle där det framgår att jag är speciell för många. Blev så hjärtligt glad. Tack så hjärtligt =).

När vi kom till till Valfjället idag i full mundering visade det sig att bara barnbacken och halva stora backen var öppen. Tyvärr blev det ingen åkning då jag behöver lite backe för att få fart och orka göra några svängar. Men vi fick komma dit och kolla på hur pass snökanonerna gick för fulla muggar. Vi hade -10 grader, solsken och vädret bara gjorde mig glad.

Tänk att jag verkligen älskar skidåkning och snö. Det är bara 3 år sedan som jag var i Österrike senast så jag tycker inte synd om mig faktiskt. Men jag ska ta mig iväg till nåt fjäll härikring så än är det inte kört. Vi har ju våren på oss också. Men jag njuter verkligen av att bara få på mig kläderna och plocka fram alla saker och bara veta att jag kan detta, det är min grej och mitt stora intresse. Mer än golf faktiskt. En av de bästa resorna jag gjorde var med storfeskarn 2009 när vi reste till Tinges i Frankrike. Under ett dygn kom det 42 cm snö så giss om vi åkte off pist den veckan. Jag har gjort Colorado och Beaver creek och Vail vilket jag rekommenderar för den skidlystne. Tänk dig snö som inte väger ett endaste dugg, inget vatten utan snön är som florsocker. Det är det bästa stället som jag har upplevt. tror vi var där 2004. Här i kring i Alperna gillar jag Italien som bäst. Har en resa som jag troligen inte kommer att hinna med och det är till Dolomiterna. Men om jag blir så pass pigg är det en dröm att få se Dolomiterna innan det är för sent. Behöver ju inte åka så mycket men bara att komma dit och få koll in berget vore en dröm.

Efter Valfjället reste vi till nr 1 på fika. Där var det varmt och skönt och kul att prata lite. Hon och den bäste skulle på 50 års kalas ikväll. Den godhjärtade skulle på 40 års kalas, Själv blev jag bortbjuden till Linda och Pär som hade fest. Gick dit en liten tur men drog mig hemåt för att sätta droppet vid 20:00. Fy fan va less jag blev. Jävla dret att jag ska vara så fast. Idag hade jag velat gå ut och vara som alla andra och komma ut och få träffa lite vanligt folk. Men man får inte allt som man vill. Vi har planerat att eventuellt resa till Göteborg nästa helg så jag ser fram emot det. Men det verkar vara svårt att få tag på hotellrum. Men jag vill verkligen åka och gå på julmarknad.

Men jag har haft en bra dag, lite sliten efter igår men det gick och vet du. Idag har jag ätit PIZZA från Amigo hehe och det gick bra. Inge ont i magen än. Gött.
















10 kommentarer:

  1. Fia,instämmer med att du är speciell för många! Det gäller även för oss som lärt känna dig via din blogg! Du berör och lär! Det är stort! Stort tack! Godnatt och kram G-BS

    SvaraRadera
  2. Bästa Fia! Hoppas du kommer upp på brädan snart! Du är värd alla blommor i världen! Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, både av blommorna och dig! Ha en fin söndag också!

    SvaraRadera
  4. Detta verkar vara ditt rätta element! Dolomiterna nästa!!!/ irre

    SvaraRadera
  5. Jag säger som Carin - hoppas du är uppe på brädan snart och får njuta av snön,rörelsen,spänningen,farten,glädjen..
    Hoppas du nu får en söndag i kraften och glädjens teckn!
    Stor kram,Silje

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar dag....så mycket du fick gjort, mer än vi andra. Önskar dig en fin söndag som fortsätter i samma anda
    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  7. Hej Sofia! Visst är det underbart med ett intresse för varje säsong. Vore trist vänta ett halvår på rätt säsong annars. Så kul att Du kommer ut så mycket. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  8. Glöm inte alla turer i Trysil/Fageråsens St Olav backen i din snowboardkarriärs begynnelse :-)
    Det var gejjer dä!

    //FL

    SvaraRadera
  9. Underbart med vinter och att få vara ute! Skönt med bra dag! Snart åker du nerför i ett svisch!!! Kram Cia

    SvaraRadera
  10. VILKEN bukett, uj uj så fin den är! Golf på sommaren och bräda på vintern, härliga tider! du är allt en tjej med schwung! Vilka resor du gjort! Håller tummarna för att du får ta dig en repa i backen snart. Kramkram Eila

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.