12 december 2012

121212

En ännu kallare dag, minus 17 grader var det i morse när jag satte mig i bilen påväg till jobbet. Ändå var klockan efter nio då. Börjar vid 10 pga droppet. Behöver tid att koppla ifrån så slipper jag dra med mig ryggsäcken när det är så kallt och så. Men det har gått bra.

Igår hade jag ont i ryggen så jag fick ringa massageakuten som kom omedelbart och smörjde min taniga rygg och masserade så smärtan försvann. Idag är jag lite stel men har inte haft ont alls. Bra med folk som kan sin sak och som är så snäll mot mig. Tusen tack. Idag har jag haft en bra dag på jobbet och fått lite gjort. Är lite svårt i början innan man kommer in i allt. Men jag har tagit det lite lugnt så att jag ska orka och klara jobba längre. Ingen idé att stressa runt med allt på en gång. Men det är verkligen medicin att få komma ut vare dag och träffa mina medarbetare och kollegor. Dagarna går fortare det blir inte så långtråkigt. Jag är nöjd.

Efter jobbet åkte jag till modern och fick mina händer inpackade i parafin. Det skulle göra dem lena och mjuka och det kan jag lova att de blev. Är så torr i skinnet så det var behövligt. Vi planerade lite inför julen så det kanske blir jul hos oss med i år. Jag ska göra julskinka och handla lite till julbordet. Ja vi är ju inte så många utan det är bra familjen.

 



9 kommentarer:

  1. Hej Sofia!
    Du är så stark så stark och det känns som om du kan övervinna allt med ren vilja och rätt täng. Fantastiskt. Kram Mickie

    SvaraRadera
  2. Du är klok du Fia! Jag är glad för din dag. Kramar Carin

    SvaraRadera
  3. Du är fantastisk!!❤❤
    Stor kram,Silje

    SvaraRadera
  4. God morgon Lucia. Ha en fin dag med mycket ljus!/ irre

    SvaraRadera
  5. Hoppas du haft en bra Luciadag - och att temperaturen var lite mer human idag - 17 är bara för kallt!
    Stor kram - Ulla

    SvaraRadera
  6. Hej. Jag har själv näringsdropp och ryggsäck som jag går med varje dag. Ett litet tips som jag själv gör nu när det är så kallt ute...Har du en kappa eller en jacka som går under rumpan, och somm är lite rymlig, så ha ryggsäcken under jackan och stoppa så mycket av slangen du kan i byxlinningen. Det gör jag och funkar kanon. Kram

    SvaraRadera
  7. En dag fylld av ljuvliga sång och massa ljus hoppas jag att du har haft idag. Skönt att du kan få massage hemma när det behövs som mest. Kram,CR

    SvaraRadera
  8. Kramar och kärlek till dig starka vackra kvinna!
    /Caroline

    SvaraRadera
  9. Toppen att du kunde få massage för det onda, så himla bra att det känns bättre. Lika underbart att läsa om hur du fullkomligt sprutar energi av att vara på ditt älskade arbete. Hoppas innerligt att det varit mindre kallt idag. Kramkram Eila

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.