13 december 2012

lite semester

Första veckan som halvtidsarbetande har gjort mig gott. Det har gett mig energi att det finns faktiskt ett liv trots sjukdom och elände. Jag kommer aldrig kanske att klara heltid så jag ska vara mer än nöjd med mina timmar. Det är så skönt att komma ut och komma igång fast allt tar lite längre tid. Men jag känner ingen stress utan gör det i min egen takt och tänker att det kunde vara värre genom att jag inte skulle orka överhuvudtaget.

Det enda nu är att jag inte orkar träning pga detta jävla vatten i lungorna. Orkar knappt gå i trappan upp till lägenheten. Men tack vare jobbet känner jag inte av det så mycket eftersom där klarar jag mig utan trappor. Om jag fick önska vore det en idé att få tömma lungan så jag kan börja andas normalt igen. Inge kul att gå på halvfart och undvika promenader som jag gillar så mycket. Tror att träning är a och o vid sjukdom för att hålla ut så länge som möjligt.

Nu har jag inte så mycket andra besvär utan livet flyter på och det känns som jag har lite semester från sjukdomen. Det behöver jag. Att få en paus eller få ett liv som på ett sätt fungerar utan att det gör ont och att man kan fokusera på lite mer vardagliga ting känns underbart. Mitt ben är bättre och inte så tjockt som förut. Har en massage i morgon av sjukgymnasten.





7 kommentarer:

  1. Såg Halvåtta ikväll från Arvika med sommarbild från staden och Kyrkviken och tänkte att där ska du promenera ;-) Hoppas verkligen att de kan tömma lungorna snart! Härligt att jobbet ger så mycket! Så glad för din skull! Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Så skönt att du får semester. Hoppas den håller i sig hela tiden under helgerna så du får ledigt som alla andra semesterfirare. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  3. Blir så glad ända in i själen när jag läser det du skriver om ditt jobb och vad det får dig att känna. Tänker på dig! Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Sofia...Det känns så bra att du är på väg att hitta en balans i tillvaron. Måtte nu läkarna kunna fixa vattnet i lungorna så du kan komma ut åtminstone på några korta promenader i vintervädret. Bara känslan att få andas lite frisk luft kan göra underverk. Önskar dig en mysig 3:e Advent Kramar Maggan

    SvaraRadera
  5. Hej Sofia!
    Så skönt för dig att du fick en bra vecka! Det är du verkligen värd!

    SvaraRadera
  6. Godkväll fredag. Härligt att läsa att du mår så bra av jobbet. Man ska vara glad och tacksam man har ett jobb! Vattnet i lungorna får du säkert en lösning på så småningom Ha en fin fredag!/ irre

    SvaraRadera
  7. Ja du får verkligen ett helt annat flyt i skrivandes så fort du skriver om jobbet. Det ger dig fantastisk energi och glädje! Verkligen superhärligt att läsa hur gott du mår och känner! Önskar dig många många jobbedagar, easy peasy nice and slow är helt perfekt! kramkram Eila

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.