10 december 2012

Nobeldagen

Samtal med försäkringskassan som sa att jag ska vara rädd om mig, jag har en så human och bra handläggare. Har aldrig haft ett bekymmer med dom. Det gäller att ha bra läkarintyg som beskriver nedsättningen så går det bra. Han tycker inte att jag ska jobb mer än så mycket som jag orkar men han förstår att jag mår bra av att ha något att göra på dagarna. Denna vecka ska jag göra 50% på tre dagar och det hoppas jag ska gå bra. Måndagar och fredagar blir lediga dagar eftersom det är massage och en massa sjukhusbesök. 

Idag har jag inte varit utanför dörren mer än till sjukhuset. Massagen har börjat ge effekt och njuren fungerar mycket bättre och det känns så underlättande för mig. Även magen fungerar lite så jag kan dricka lite och tuggar på med mat och spottar ut. Men idag har jag fått ta en spruta för magsmärtor då jag troligen svalt lite för mycket, svårt detta. Men jag ska prova denna spruta och se hur den fungerar. Den ser till att ta bort kramp i magen men jag ahr inte haft nåt ont där på länge nu och det är skönt. 

Idag har jag vilat och kollat på film. Är så nöjd med min nya dator med stor skärm vilket gör det lättare att kolla på serier. Gött att ta det lugnt när man inte är riktigt kry. Tror att det blir mer vatten i lungan eftersom jag är så andfådd vid minsta ansträngning. Undrar hur länge som jag ska orka innan de måste tappa. Längtar tills det sker så jag kan böra promenera igen. 

Idag har varit en ganska bra dag men det är lätt att bli lite låg när kroppen inte är som den ska. Hade önskat att få vara mer alert och orka vara en del av livet mer än hur jag orkar nu. 





9 kommentarer:

  1. Hoppas dom kan tappa lite vatten ur lungorna snart sa du blir piggare och kan komma ut pa promenad i fina vintervadret igen. Kram, Marie
    ps. Vilka fantastiskt fina bilder du tar!

    SvaraRadera
  2. Jag läser dig varje kväll. Det är som jag känner dig vid det här laget. Läste om den där Björksvampen som ngn skrev om igår-har aldrig riktigt trott på hälsokost men det där lät ju riktigt bra. Tänker mycket och ofta på dig och jag önskar jag kunde göra något för dig om än bara vara din vän. Kram till dig! /Karin

    SvaraRadera
  3. Jag sänder dig även idag många ljusa, klara krafttankar och rekommenderar en rolig film att titta på. Skratt kan göra underverk! God natt/ irre

    SvaraRadera
  4. Hoppas krampsprutan hjälpte dig så att du kan få fortsätta provsmakningen. Ha en bra dag på jobbet i morgon. Stora kramen från Ulla

    SvaraRadera
  5. Bästa Fia. Idag var jag i Värmland på jobb och tänkte mycket på dig. Förstår att jobbet och vara behövd, att få nya vyer är viktigt. Håller tummar och tår att du får bra arbetsdagar. Skönt att höra om humana FK handläggare. Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Kära Fia...det är bra att sjukvården hittar bra lösningar. Som nu med den kramplösande sprutan, det som tar mest energi är just smärta, så jag blir glad för din skull. Hoppas du får en bra tisdag på jobbet....så vackra vinterbilder
    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  7. Jamen jag säger som Irre och Ulla här ovan, hoppas krampsprutan hjälpte så att du fått fortsätta smaka maten. Mycket bättre att få kramp i magen av roliga filmer vetja! Hoppas allt gått bra på jobbet idag och att du känner dig riktigt piggelin. Supervackert foto som alltid! Kramkram Eila

    SvaraRadera
  8. Yes till att du har en förstående handläggare Fia! Hoppas du har en bra dag i dag. Kärlek till dej och din styrka från Vera ❤

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.