01 september 2012

mini

Hade svårt att ta mig upp i morse. Hade ont och ingen lust. Den lilla tabletten som jag festade loss på igår gjorde mig seg. Inge bra och därför gillar jag inte att ta till sånna tabletter hur som helst. Det kostar mer än det smakar. Solen sken vilket skapade en glad dag.

Ringde försäkringskassan och meddelade att jag inte vet hur det blir till veckan.. med jobb. Han föreslog att jag skulle ordna ett läkarintyg på heltid som jag kan friskskriva mig ifrån istället så blir det lättare. Han frågade hur det var fatt... hörde att jag var låg. Du som brukar vara så entusiastisk.. vad har hänt?!

Tog på mig mina nya jogginskor som jag köpte för några veckor sen och gick ut i solens sken. Det var varmt och gött. Härligt. Gick bra med ryggen. Hade tjejerna på middag. Första bjudningen på hela sommaren. Har inte orkat och inte haft lust. Det började med ont i magen men innan de gick hem hade ALLT det onda försvunnit och det kändes så skönt. En massa glada skratt hjälpte mig kanske? Sitter det i skallen.. ja man kan fan tro det. Med sällskap blir det bättre.

Ett tag kändes det som om golfkarriären var över för i år och precis nu känns det som om det finns en chans till att jag kan spela tävlingen på söndag.. hoppas att jag håller.




16 kommentarer:

  1. Hej Sofia, härligt att du hade tjejerna på middag. Gör mera sånt, umgås är så härligt med vänner man har nära och älskar och det ger människan kraft av att vara tillsammans.
    Massa kramar// Harry

    SvaraRadera
  2. Låter som det till slut blev en riktigt bra dag med ett härligt avslut!! Mer av sånt!! Mer av allt det goda! :-) Nu håller jag tummarna för att söndagens tävling blir av! Och det är nog få saker som hjälper en att läka så bra, som allt där skratt är involverat! :-) önskar dig en fantastisk lördag! Kram Z

    SvaraRadera
  3. Ja mera skratt o glädje - det är nog en bra o billig medicin! Jag önskar dig styrka inför söndagens golf. Här i Stockholm vräker regnet ner sedan ett dygn tillbaka. Svårt att se något roligt i det men det glädjer i alla fall mördarsniglarna. Allt gott!/irre

    SvaraRadera
  4. Vilken smart kille på FK! himla vettigt förslag han har. Det verkar som att du har ett helt batteri av kloka människor omkring dig. Det gillar jag skarpt!
    Såå kul att läsa om din fina lördag. Underbart att skratta så där galet mycket! fram för mer fniss och trams tjejer!
    Ha en riktigt härlig lördag Fia, håller tummarna för att du har en superduper kanondag på golfbanan imorgon! kramkram Eila

    SvaraRadera
  5. Härligt med tjtjkväll, det kan inte annat än göra gott för kropp och själ. Här strilar det ned sen drygt ett dygn tillbaka hoppas du har solen hos dig och att du får en skön lördag och en bra uppladdning inför söndagens golf./CR

    SvaraRadera
  6. Skatt och glädje i glada vänners sällskap gör gött för både kropp o själ...kram

    SvaraRadera
  7. Vilken glädje att det onda slapp i gode vänners lag och skratt!Hoppas du nu har en glädjefyllt lördag och att du mår bra!
    Tänker på dig med kärlek.
    Stor kram S

    SvaraRadera
  8. Tänker på dig och önskar dig en riktigt skön lördagkväll och söndag med många skratt, glädje och mycket energi. Kärlek och kramar till dig du underbara!
    /Caroline

    SvaraRadera
  9. Hej Fia!
    Tjejträff och skratt hjälper mot mycket. Och även
    om det inte botar så mår man bättre. Ha en bra lördagskväll och en bra runda på golfbanan imorgon. Kramiz Annika

    SvaraRadera
  10. Jag röstar för många fler härliga skratt med kompisarna inom en snar framtid. Hoppas också att golfbanan håller sig över havsnivå i morgon så att du får en fin golfdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Fia, du är fenomenal på att vända på kuttingen! Du börjar dagen lite lågt men avslutar med flaggan i topp!"Tjej-sprak" är inte att förringa!Blomkrukan till orkidén som är på bilden, är det en "värmlandskruka":-)Kram G-B

    SvaraRadera
  12. Kramar till världens bästa Fia. Hoppas det blir golf i fint väder i morrn!

    SvaraRadera
  13. Du är otrolig fina Fia! Börjar lite lågt och hittar ändå alltid det fina och positiva, och låter dig vara kvar i det! Underbart! Du är helt outstanding! Keep up The good work! Kramar //Cia

    SvaraRadera
  14. Så härligt att ha en tjejkväll med massa skratt!!!
    Så skönt att höra att du har en så himla bra handläggare på FK, det hjälper mycket.
    Många tankar och stora kramar till dig från mig
    Christel

    SvaraRadera
  15. Glädje å energi! Jatack. Mer av den helande kraften :-) /Ola

    SvaraRadera
  16. Hej Sofia jag såg dig på tv i går jag tyckte synd om dig du har väre en jag jag är opererad för cancer dom har tagit bort struphuvet samt tämbande det jorde jag 29-12-09 jag fick lära mig att pratta på nytt. Det som är jobit är när det är kalt och blåser vintern tyker jag inte om längre änars fungerar det rätt så bra ändå. Om du vill skriva till mig så kan du gå inpå fecbook så kanse vi kan bli vänner. Ha en bra dag M V H Kent Fridh

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.