24 september 2012

på en skogsväg

Soliga Arvika är som vackrast på hösten. Idag har jag känt mig mer levande än på riktigt länge och det är helt ofattbart. Såhär vill jag att mitt liv ska få vara... alltid. Tänker tillbaka på min tid innan och minns att jag ibland kunde känna vilken tur jag hade... som fick vara frisk... Men det är.. ombytligt.. nu är turen någon annans.


Kroppen min börjar återhämta sig och det gör att jag mår tusen gånger bättre. Idag gjorde jag som sjukgymnasten sagt, hela mitt träningsprogram och vet du att det gick superbra mot förra veckan. Hur fort bygger inte kroppen... ja Härregud den är allt bra ändå trots allt som den utsatts för de senaste åren. Idag kom lusten och viljan så det kommer gå lättare.. YES. Ska upp på brädan igen om det blir snö. Mitt mål.

Dagens promenad blev med söta Klara, på en skogsväg. Solen följe oss hela vägen, jag fångade så mycket som jag kunde. Måste rusta mig inför framtiden.

I morgon blir det en tur till CSK. Det är dags att möta min behandlingsläkare som ska underrätta röntgensvaret. Skönt att jag redan vet. Lite länge att behöva vänta tre veckor. Prioritet, kan de sätta sig in i hur det är att vänta.. Ofta känner jag hur kroppen har reagerat.. även denna gång.

Jag har blivit intervjuad av Sveriges radio, P4 Värmland. De var intresserade av min blogg och vad det betyder att skriva. De skulle sända inslaget i morgon efter kl 15:00.







Klara och jag




33 kommentarer:

  1. Hej Sofia du är så starkt som inte gett upp utan istället stärkts på vägen på din resa. Kram mickie

    SvaraRadera
  2. Så mysigt att läsa om din härliga höstdag! Kram Anni-O

    SvaraRadera
  3. Jag sänder dig massor av kramar!!! Du är så bra och det är så inspirerande att läsa din blogg!!!

    SvaraRadera
  4. Sååå söta! Du å klara:)) kram L8

    SvaraRadera
  5. Så fina ni är...kram

    SvaraRadera
  6. Åh , så söta ni är ihop du och Klara! Ni är lika på något sätt! Det glädjer mig att du haft en fin dag!
    Jättekul att radio Värmland har uppmärksammat din blogg! Kram G-B

    SvaraRadera
  7. Så underbart att läsa att du bara mår bättre och bättre och att du haft en sådan härlig helg och fantastisk start på veckan. Då fortsätter du i samma anda hela veckan hoppas jag :-) önskar dig lycka till imorgon, även om du redan vet! Ta väl hand om Dig!
    Kram Z

    SvaraRadera
  8. Vilken glädje att läsa att du känner dig mer levande än på länge Fia!!Du är så värd att må bra!
    Hoppas att du kommer på brädan i vinter:-)
    Vilken underbar bild på dig och Klara!
    Önskar dig en god natt och en härlig tisdag!
    Stor kram och massa kärlek från Silje

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk kropp du har! Och din go-iga attityd hjälper den helt säkert på traven. Vilken vacker natur du har där i Värmland-livgivande! Sov gott och kram! Tonja

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder,som alltid, och du, du har en så stark go, så nog kommer du upp på brädan i vinter! Men innan dess ska vi alla ha en fin höst, en skön vecka, och en läkare som tar sig tid med dig i morgon. Stor godnattkram/Ulla

    SvaraRadera
  11. God morgon min sköna! Aaaah vilka sötnosar ni är, samma gulliga rosenmun och nyfikna ögon! En sådan ljuvlig solskenspromenad! Du väljer att känna dig stark och frisk och det är det kroppen lever efter. Hälsan är en färskvara. Toppen att du kunde köra hela programmet! KLART du ska upp på brädan Fia, jajamensan! Vet du, med sådan självskapad lycka som du är så bra på, hittar livet garanterat alltid på nya saker att glädja dig med. Vad kul med radiointervjun, mera sådant! Idag är en bra dag Fia, en jättebra dag!! Kramkram Eila

    SvaraRadera
  12. Godmorgon tisdag. Nästa morgonkommentatorn står på tur. Glädjande läsning idag med. Som första bilden visar: grinden står öppen mot nästa steg. Friskhet och hopp. Det är som jag skrev en gång förut: panta rei - allt flyter, är förändring. Och det är en befriande insikt tycker i alla fall jag. Gott att höra att media uppmärksamar det positiva, något de borde bli bättre på! Allt gott för dagen!/ irre

    SvaraRadera
  13. Ååååå, vad jag hoppas på att du kommer upp på brädan och att det blir bra med snö. Låter så roligt:):). Massa kramar till dig// Harry

    SvaraRadera
  14. Hej, jag är en ny läsare som av en slump hamnade på din blogg. Du skriver så fängslande att din blogg blivit ett måste varje dag. Tack för att jag får följa dej på din resa. Grinden till livet står öppen för dej. Må så gott. Monica

    SvaraRadera
  15. Tänker på dej i dag och hoppas det går bra på ditt återbesök. Och du - jag ser dej på brädan;)!!!
    Kram Vera

    SvaraRadera
  16. Härligt Fia att du klarade träningsprogrammet och att du hela tiden fortsätter framåt.
    Och stort lycka till på mötet idag även om du redan vet svaret.
    Så underbart m promenad i solen m fina Klara.
    Kramar
    Christel

    SvaraRadera
  17. Sååå gott att läsa att du känner dig och mår bra! Tack! Mer sånt, please :-) /OlaA

    SvaraRadera
  18. Hi there! Lovely positive reading again, so happy you are making progress with your training programme. My goodness aren't you cute the two of you! Wonderful photos from a spectacular autumnal walk. Especially love the one of the open gate. I understand you are having a meeting with your doctor at the hospital today, keeping my fingers crossed for a good meeting even if I know you already have the results of the X-rays. My very best, /LMcN

    SvaraRadera
  19. Underbara Fia, jag är så lycklig för dina fina dagar. Jag hoppas att alla blir lika soliga och vackra framöver.
    Stor kram

    SvaraRadera
  20. Klart du ska upp på brädan Fia! Harry å jag kanske kunde utmana dig på ett race? Vore kul att höra den där intervjun på Radio Värmland, kör de någon repris? /Max

    SvaraRadera
  21. Hoppas det gått bra idag hos läkaren! Härlig höstdag du har haft, full av kraft och liv! Ser fram emot att få se bilder på dig när du åker bräda i vinter!/CR

    SvaraRadera
  22. Kära Fia, vilken kropp du har och så underbart att du känner dig starkare än på länge. Du är en sådan inspirationskälla för mig som också har cancer. Stor varm kram L

    SvaraRadera
  23. Vad härligt att läsa om hur du känner krafterna återvända. Undrar så hur det har gått för dig hos läkaren. stor stor kram AS

    SvaraRadera
  24. Härligt Fia! Kramar

    SvaraRadera
  25. Gött att se att du har nytt mål, klart du kommer åka bräda i vinter, med din otroliga stönighet och kämparanda finns inget tvivel : )
    Tänker på dig och saknar dig varje dag..
    /MM

    SvaraRadera
  26. Likadana leenden! Sött!

    SvaraRadera
  27. Vad härligt att läsa att du har haft en bra dag och mår bättre än på länge! Underbart! Hoppas att idag har varit en minst lika bra dag! Du är värd allt gott!
    Massor av kramar / Cia

    SvaraRadera
  28. Hej Fia!
    Vilka underbara bilder,som vanligt. Hoppas att du fick ett bra samtal med läkaren idag. Ditt humör smittar av sig. Jag hade behövt läsa din blogg tidigare idag. Men nu fick det bli ett bra avslut på dagen istället. Tack för dina ord.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera
  29. Stor större störst kram till dig underbara Fia! TACK!

    SvaraRadera
  30. Kärlek och kramar till dig. Tänker på dig...
    /Caroline

    SvaraRadera
  31. Efter att ha läst dagens inlägg, ställde jag mig upp och skrek YEEES.Sååå glad för din skull. Njut och lev till fullo. Härligt att du får börja jobba igen. En föraning om ett alldeles vanligt liv. Fia du är värd allt och lite till, du fantastiska kvinna. Stor glad kram ann

    SvaraRadera
  32. Hej Sofia skrev till dig igår men ser inte min kommentar. Konstigt. Kan heller inte se vad du skrvit i dagens blogg. Också konstigt. I alla fall tycker jag du är fantastisk. Kram Mickie

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.