10 september 2012

Värmer som solen ☀

Såå olika man spelar golf... Fattar inte detta. Idag gick vi nio hål på sena eftermiddagen och jag spelade sååå bra, om jag får säga det själv hehe. Satte långputtar och gjorde två par efter varann!! Härregud det är första gången i år som det sker... Alltså att jag fick till två par på samma niohålsrunda. Kul för den flecka det. Det vänder fort men jag passar på att njuta av dagens spel då det va såå kul och gick sååå bra.

Har märkt att en del av era kommentarer inte läggs ut på bloggen. Jag får dem i min mailbox men när jag sen kollar så finns de inte på framsidan. Sååå trist att det krånglar. Ska försöka hålla ordning och lägga ut dem bakvägen. Tack återigen för alla kommentarer. De värmer som solen.

På tal om värme så tog jag på mig långkalsonger och mössan när jag skulle på golfbanan idag. Det va lite mörkt tyckte jag men när jag kom dit sken SOLEN och så var det 20 grader. Ha ha Härregud men jag frös inte i alla fall. Haha.

Om du visste hur tiden bara rinner ifrån mig hela tiden. Vaknade vid åtta och vips var klockan elva. Jag vet inte hur jag gör men om jag hade varit frisk hade jag hunnit gjort massor bokstavligt talat. Istället blir det inget för mig utan jag bara finns. Som frisk hade jag aldrig haft ro i kroppen att vara stilla så länge. Märklig känsla. Men jag orkar liksom inte göra nåt.

Men framåt eftermiddagen börjar kroppen vakna. Ja då blir jag som folk. Känner mig starkare i fysiken men inte i konditionen. Behöver träna flåset men kommer inte till skott. Får försöka ta en träning i morgon!

Besväras av biverkningar och nu är det huden som inte håller kring hallonet. Igen. Det är alltid värst ont två veckor efter behandlingen. Avastinet gör mig svag i skinnet och huden luckras upp. Vid rörelse svider det som eld men jag hoppas det snart går över. Är såååååå trött på att ha ONT. Vill så gärna vara helt fri från smärta ett tag nu. Kroppen min behöver vila sig för att stå ut ett tag till. Är lite fundersam över vad Ilvars kommer säga om bilderna, röntgen. Han har inte ringt än. Vill verkligen inte ha en ny behandling än. Skulle jämt vilja leva lite nu så att jag inte glömmer bort helt hur det är att må som frisk.







48 kommentarer:

  1. Grattis med golfen! Så underbart att du lever och gör saker du tycker om. Fortsätt att ta hand om dig och din kropp. Du är fantastisk! Varma tankar och styrkekramar från S

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det gick så bra med spelet, heja Dej Fia!! Du är härlig du. Det är så inspirerande att läsa om din resa. Ha en fin tisdag. Kram Vera

    SvaraRadera
  3. Hej :) vill bara säga att jag läser din blogg dagligen och hoppas hoppas att du slipper behandling för ett tag, så kroppen hinner återhämta sig! Vill också säga att jag beundrar din positiva inställning till livet trots alla motgångar. Fortsätt att kämpa! Jag hejar på dig. Kram

    SvaraRadera
  4. De är gött att höra att du myser, Smöppa :) Fast golf är en skit sport ;) Puss på dej, Vännen min ❤ Kram Jannica

    SvaraRadera
  5. Hej golfaren igen:) , tack att du varit på golfbanan igen. Du är så jäla tuff, oavsett hur det är och du lever fina Sofia livet.
    Och smärtan är ingen rolig, tror dog och hoppas och önskar att den lindras. Massa kramar// Harry

    SvaraRadera
  6. Vad kul att golfen gick så bra idag! Inte roligt att höra att huden inte håller och att du har ont. Jag hoppas verkligen också att du snart får vila dig från smärta!
    Ang. kommentarerna på din blogg så funkar det bättre för mig att läsa och kommentera från Google Crome istället för Safari (på telefonen). Du tipsade om det tidigare och det blev stor skillnad. Tipsa gärna om det igen! Stor kram till dig du fina // Cia

    SvaraRadera
  7. Låter som en riktig vinnardag! Vi är många som håller tummarna för att du nu ska få njuta av livet i många många många dagar. Oavsett och alltid TACK för att du delar din fantastiska resa med oss! Å tack för de vackra orkidée bilderna. Något av en riktig favorit - dessa makalöst vackra orkidéer! Önskar dig en fantastisk tisdag! Stor Kram Z

    SvaraRadera
  8. Vad härligt med golfen - grattis! :) Beundrar verkligen ditt jävlaranamma, ditt fokus och sätt att resonera. Önskar innerligt att du får vara smärtfri och bara njuta av tillvaron, vilket jag vet att du gör ändå. Massa styrkekramar till dig fantastiska Fia.
    /Caroline

    SvaraRadera
  9. Grattis till golfrundan!!! Så roligt när det flyter på.
    Jag önskar innerligt att du ska få bli och vara smärtfri och kunna njuta av livet än mer.
    Vilka vackra orkidéer, en av mina favoritblommor❤
    Jag hoppas du får en riktigt härlig tisdag och att solen skiner på dig imorgon oxå.
    Tack fantastiska Fia❤
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  10. Hej Sofia !
    Jag har skickat ett medd till dig på Facebook, vet inte om du brukar vara in där så ofta.
    Kram // Åsa.

    SvaraRadera
  11. Vicken golfarbrud!? Heja!! Å grattis :-) håller tummar tår å näsa för att du ska bli smärtfri rackarns fort. Tänker på dig. Stooor bamseklem!! <3 /Ola

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt att läsa om golfrundan!, du är helt Amazing!! Mstor kram till dig

    SvaraRadera
  13. Hi hi vilket gäng nattugglor som redan hunnit kommentera! jag är ju tant jag så jag vaknar pigg som en mört arla morgonstund istället. Vad är det som säger att tiden rinner iväg till ingen nytta?! ditt minne av ditt friska jag som sätter = frisk = supersuperaktiv? tänk om tiden har sin egen mening just för att du inte i onödan ska tära på de resurser som håller på att samlas? Jag är säker på att du har nya tankar och idéer om allt möjligt smått som stort som ploppar upp nu när kropp och själ äntligen går litet mer i samma takt. Helt rätt att göra andra saker i ett annat tempo än det febrila som du minns som normalt. Easy peasy, nice and slow! är ditt nya motto - remember? Du är som de där magnifika orkidéerna, växer så det knakar med lagom vatten och lagom sol. Se bara på din golfbedrift! så djäkla strålande att det inte finns ord för det i mitt vokabulär. Där satt den! Japp, bort med det onda fort som bara den. Ha en fantastisk tisdag Fia! kramelikram från tjattanten Eila

    SvaraRadera
  14. Godmorgon! Nu är det de morgonpiggas tur att stämma in i lovorden. Du är helt enkelt makalös o jag beundrar dig såååå. Jag har sagt det tidigare: kraft, mod och styrka - mentalt som fysiskt. Idag finns förutsättningar för en helt magisk dag så njuuuut av den. Följ naturens puls. Den varken hastar eller ställer krav på prestation. Jag ska förresten tänka själv på mina egna ord.... En ljuvlig och varm dag önskar jag dig. Storkram!/ irre

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt kul att höra att du är på banan - på fler än ett sätt! :)
    Tack igen, för dina stora påminnelser att leva fullt ut, en dag i taget, alltid. Det slår mig oftta att, ingen av oss-oavsett sjukdomar eller inte- vet hur lång tid vi har att leva, vilket gör att jag inser att även jag måste ta vara på alla stunder av välmående och glimtar av ljus under varje dag!
    Jag hoppas och önskar dig lindring för din sköra hud och vila från ev mediciner, så du får friskna till

    SvaraRadera
  16. Är en av dina följare, som alltid är det lika givande att läsa din blogg...kram

    SvaraRadera
  17. Godmorgon Sofia!
    Vilken härlig golfrunda du fick igår. Synd att huden svider så. Att vila och lyssna på kroppen är ju något du kan nu. Hoppas att denna tisdag är så bra som möjligt. Kramiz Annika

    SvaraRadera
  18. Ah vilken härlig golfrunda! Stort grattis! Vackra bilder har du lagt ut som vanligt också. Jag hoppas att huden snabbt blir starkare så att du slipper ha ont. Ha nu en härlig tisdag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  19. Härlig golfrunda, två par på en niohålare inte illa! Apropå det där med att tiden springer iväg på morgonen är vi nog många friska som känner igen oss. En lördagmorgon hemma hos mig startar som regel med ett besök i tvättstugen vid sju och sedan har klockan blivit både elva och tolv och låååååång frukost innan jag har fått på mig mina riktiga kläder för den dagen :=)

    SvaraRadera
  20. Läste din blogg med tips från en vän! Jag vill bara önska dig lycka till och att du aldrig sluta hoppas... du verkar så full av energi och liv... kämpa på!!! Stor kram

    SvaraRadera
  21. Läste din blogg och är imponerat över din livsenergi och styrka.
    Hälsningar Hedvig

    SvaraRadera
  22. Hej fina Fia,
    Vilken golfare du är även i långkalsonger och 20 grader.
    Håller tummar och tår för att dina blider är bra och hoppas innerligt att du blir av med din smärta.
    Stor varm kram L

    SvaraRadera
  23. Underbart med härlig golfdag i strålande sol med långkallingar och mössa Hahaha ja du frös i alla fall inte å vilken golf du spelade! Orkidéerna växer långsamt, står länge utan minsta tecken på växtkraft och sen boom så blommar den med underbart vackra blommor och den kan blomma länge länge. När du minst anar det när du tycker att du varit utan kraft länge så blommar du upp precis som dina vackra blommor. Tack för att vi får följa din resa, att du delar med dig av allt. Du gör en skillnad hos många! /CR

    SvaraRadera
  24. Hej Fia, härligt att läsa om golfrundan. En bra känsla från en bra score kan man leva länge på. / GM

    SvaraRadera
  25. Hej!
    Blev tipsad om din blogg av en vän. Är verkligen imponerad av hur du kämpar. Fortsätt med det! Hoppas att smärtan ger med sig snart.

    SvaraRadera
  26. Imponerad av din styrka.

    SvaraRadera
  27. Hej! Jag fick tips om din blogg idag och har läst så mycket jag kunnat idag på jobbet... Vilken underbar tjej du verkar vara!! Fortsätt kämpa och jag önskar dig lycka till. Massa styrkekramar till dig. / Sanna

    SvaraRadera
  28. Sofia du är och förblir fantastisk i att kunna fokusera på det som gör livet " a better place". Men precis som Eila säger måste du ta det lugnt emellan varven, och tillbaka till ett liv i febril stress ska du aldrig igen! För det sliter på kroppen, spec om man aldrig tycker sig ha tiden att just bara vara. Bamsekram Ulla

    SvaraRadera
  29. Finaste Fia, så härligt att det gick så bra på golfbanan! Sug länge på det..... :))
    Att bara vara är jätteviktigt!
    Men de flesta av oss har aldrig fått lära oss hur man gör och får därför gärna dåligt samvete när vi försöker - prestationsångest!
    Sk-t i det Fia, lyssna på ditt sinne och din kropp.
    Det viktigaste du har att ta hand om är DU!
    Och du är värd det allra bästa - hela tiden!
    Förresten, så vackra orkidéer du har!
    Varma kramar, Aina

    SvaraRadera
  30. Det här med att bara vara...man kan älska sitt arbete och fullständigt hänge sig åt det. Men det skapar också en stress, man befinner sig inte här och nu. Det gör du nu Fia och det är underbart, att ta sig tid, känna efter. Just det här med att bara vara, det är att få en gåva i sig. Ta tillvara den gåvan och blanda upp dem med roliga saker. Då tror jag man skapar sin egen mindfulness och du njuter ändå mer av livet. Önskar dig så många "goa" dagar.
    Stor Kram Maggan

    SvaraRadera
  31. Du starka kvinna. Du är värd all aktning!

    SvaraRadera
  32. Hej Sofia det är nog bara bra att Du inte orkar göra något för om Du gör en massa saker så orkar ju inte kroppen läka. Se det som något positivt istället och att Du lyssnar på Din kropp. Kram Mickie

    SvaraRadera
  33. Jättekul att du lyckades så bra på din golfrunda.Kram LenaK

    SvaraRadera
  34. Hejsan! Härligt att det gick bra på golfen..du é ju bäst :-D glad att du känner dig piggare även om kondisen inte hänger med ännu. Värken låter jobbigt och hoppas du slipper ta ny medicinering igen ifall läkaren påstår det.

    Fina orkideér på fotona, de är så vackra och fina färger.

    Kram och ha en trevlig kväll, hör av dig om du vill ha lite mer healing <3 June

    SvaraRadera
  35. Grattis till golfen Fia! Känner igen mig i att inte få ro att sitta ner, men som allra bäst mår jag när det blir balans mellan att göra saker och att bara vara - utan dåligt samvete för att jag inte fixar med borden och måsten hela tiden. Håller tummarna för att huden ska bli utan ont snart. Kramar till världens bästa Fia

    SvaraRadera
  36. Så jättefint med rkidéer och vilka bilder :)! Tack! Äskar dem själv. Önskar dig massor till orkidédagar och golfrunder, är alltid så imponerad av dig och din blogg! Du gör en skillnad och lär oss alla som läser sååå mkt om livet. Tack Fia och : det är slut dagen det är slut men inte en enda dag innan och du ska leva massor med dagar till där du njuter av livet! Kramiz JCW

    SvaraRadera
  37. Hej härliga Fia. Du gör skillnad bara genom att vara du. Härliga bilder och härlig inställning. Det är klart att smärtan släpper snart. Kramis Carina

    SvaraRadera
  38. Hej Fia, fina foton på orkideerna. Såg tv inslaget, tack för du dela med dig till oss alla,
    Kram Ray

    SvaraRadera
  39. Hej fina Fia! Stora varma kramar till en kanonhärlig tjej!!
    Freja

    SvaraRadera
  40. Fia du är fantastisk.Du kämpar på och är värd all beundran.
    Ann

    SvaraRadera
  41. Stor Kram till Dig<3

    SvaraRadera
  42. Hej Fia! Tack för allting du delar med dig!! Du är en otrolig kämpartjej och jag beundrar dig verkligen!!
    Grattis till golfen!! Stor Kram J

    SvaraRadera
  43. Beundrar dig som få!! Om du visste hur mkt och hur många människor du hjälper och inspirerar genom att du delar med dig av ditt stora fantastiska grymmaste jag!!!!!! Hejar på dig Fia!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken drive du har! En riktig golfare!
      Kram
      Hans

      Radera
  44. Tack för att jag får suga i mig av din energi och livslust! Den inspirerar verkligen! Tack!
    Kram Å

    SvaraRadera
  45. Tänker på dig och förstår vad du går igenom då jag också har kämpat mot en cancersjukdom! Det var sju år sedan jag fick min diagnos och jag har överlevt! Det kommer du också att göra! Jag tror absolut att man kan påverka och lindra utgången genom att kämpa på som du gör! Kram

    SvaraRadera
  46. You crack me up with your Long Johns and knitted cap! that must have been a sight for sore eyes seeing you on the court while everybody else were in their shorts LOL. Got to ask you for your loving trick with them orchids, don't think I've ever seen as big ones as yours. Mine are puny sticks and sprout an occasional itty bitty bloom. Cheers! LMcN

    SvaraRadera
  47. Tänk att så lite som en kommentar kan värma så mycket som solen. Värmer gärna vidare, du är underbar och inspirerar mig... ;-) Tack Fia!!! Kram Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.