12 september 2012

Barnmat

Startade dagen med en promenad. Tror inte att min Runkeeper stämmer för idag hade vi gått 7 km på 53 minuter.. nja tror vi kom närmare 5 km. Ja det gick bra, har fortfarande lite jobbigt med flåset. Att gå och prata samtidigt kan va besvärligt. Ska försöka låta den andre hålla igång talet på fredag. Avvaktar intervallträning nån dag eller vecka till. Orkar inte riktigt än.

Idag har huden gjort sig påmind hela dagen. Svider som eld...  bara några dagar till sen så hoppas jag att det är över. Gör så ont och det tar lite längre tid att få det att läka. Men det vänder snart. Tänk att under hela tiden för behandlingen (6 månder)  har jag haft grym smärta ungefär halva tiden. Vette fan om det är värt det. Usch när jag tänker tillbaka. Det går inte att medicinera och stomiterapeuten har inga förslag att komma med. Jaja men nu är det gjort.   

Idag har jag provat nåt nytt hehe.. barnmat.. på burk.. 6 månader.. HA HA fungerade superbra. Provade en biff av nöt och potatis. Med lite örtsalt smakade det super. Hihi sen köpte jag några fler burkar som ja ska prova i veckan. Kanon att ha med sig om jag ska bort eller inte orkar laga nåt eller är trött på soppor.. kan erkänna att jag redan tröttnat på att LAGA soppor.. haha. Men nu går det bra och jag har löst ett problem. Gött att börja jobba och ha med sig en barnmatsburk till lunch HAHAHAHA. Lovar att jag kommer ha det!! Hihi. 

En 9-hålsrunda hann vi med på golfbanan på eftermiddagen och jag kan erkänna att efter två dagars BRAgolf var dagens mer inte alls som jag hade hoppats på. Härregud. Jag som trodde att det var nu som jag skulle bli bra. Men icke. Skam den som ger sig. Jaja. 

Ikväll ringde HAN.. ujuj... tänk att denna man bryr sig. Det kan inte enbart vara för att han är snäll väl utan han måste vara intresserad om hur behandlingen fungerar eller nåt.. med den spridning som jag hade och har. Jag intalar med det i alla fall. 

Go väl när han avslutar samtalet med att "ja du skickar bilderna till oss nästa röntgen". Behövde inte ens fråga... MYS.  Jag vill inte delge vad han sa eftersom jag inte har träffat min behandlingsläkare än. Blir inte förrän om två veckor. Går snabbt här!! Vill höra den bedömning först. Men kan säga att HAN var lite nöjd!

  

98 kommentarer:

  1. Dom burkarna går inte av för hackor ;-) Kram Pillan

    SvaraRadera
  2. Härligt att du gillade barnmaten som omväxling:)
    Jag hoppas såå att din smärta ska lindras fina Sofia så du får njuta mera av allt du gör. Massa kramar till dig// Harry

    SvaraRadera
  3. Klart de inte är bara för att han är snäll :).
    Han är nog fachinerad över dig!! De är då jag, tycker du är helt, helt fantastisk.
    Att du längtar till att jobba bara de?! Din livsvilja, humoristiska sätt :).
    Känner ju inte dig men du ger en energi via dina ord, som gör att man diggar dig. Hade jag varit lesbisk hade jag lätt kunnat bli kär i dig hahaha :)

    Heja dig du fantastiska människa

    SvaraRadera
  4. Som alltid - tack för att du delar dina dagar och ditt liv du fantastiska kvinna! Jag hoppas att du vet att du är helt outstanding! Ditt livs perspektiv - du borde skriva en bok! Skulle bli en mkt klok bok! Jobbar en del med ungdomar och de hade sagt, Vi diggar dig fett! Du är Chill Fia! :-) Stor Kram Z

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bok det vet jag inte men.. ja vi får se. Kram

      Radera
  5. Har faktiskt tänkt på det där med barnmat som ett komplement för dig; snabbt enkelt och smidigt på alla sätt och vis. Nu blir jag väldigt nyfiken på vad HAN hade för nyheter att leverera till dig...håller alla tummar och tår att det var positivt! Tack för att du alltid ser livet från den ljuda sidan! Kramar och kärlek
    /Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle kanske berätta för jag tror inte min läkare läser min blogg men.. det känns bättre att de inte är färgade om nån läser där! Kram och tack

      Radera
  6. Tänkte faktiskt du fan hittar alltid en lösning och en väg, även i den värsta situation. Barnmat:) Jag håller med Z, sammanfatta din blogg som en bok, det är väl tekniskt inte så svårt? I dagboksform. Vilken bok det skulle bli! Och alla läkare borde ha den som pliktlektyr i sin utbildning. Vet du egentligen hur stor du är? FIANOMENAL STOR! Nattkramar, styrka och kärlek skickar JCW

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du har höga förhoppningar om mig du!! haha kram

      Radera
  7. Godmorgon igen. Jag blev glad när jag läste dina ord idag. Humor är mycket läkande. Golfrunda igen - ja du har ett driv som få! Jag vill ochså påminna om den där boken som vi nämnt tidigare. Mörkret börjar nu ge vika för dagen denna tidiga morgon och så är det förhoppningsvis också i ditt liv framöver/ storkram/irre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det önskar jag verkligen att det gör. Behöver lite ljus och värme nu. Må väl irre kram

      Radera
  8. How clever is that?! barnmat är inte så pjåkigt, behändigt att ha med sig också. Fanns en aprikospuré för några år sedan som var kanongod tillsammans med Keso. Kan vara värt att dutta i en klick smör eller en skvätt grädde i maten, om inte din mage protesterar mot fett, för att få i dig litet extra kalorier. Precis som Irre säger, humor är kanongrejor! Spännande värre med gårdagens samtal, ser verkligen fram emot att läsa om hans nyheter. Ha en god god torsdag Fia!! kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo barnmat är ju puremat så det är ett alternativ men jag måste bli bättre på att laga mat. Såååå lat vet du. Men nu har jag nåt att ta till. Tyvärr är det inge fel på vikten... så nåt grädde eller smör får vara.. Stor kram

      Radera
  9. Tog bort min kommentar från gårdag kvällen när min kompis började sjåpa sig men nu skriver jag iaf dit vad hon ville att jag skulle säga om ditt hår.
    Du är så skitsnygg med eller utan hår, om det skulle växa ut alldeles grått och lockigt skulle du ta mig tusan vara ännu snyggare! Hade en kollega på jobbet som kom tillbaka med helt annan hårfärg och lockig, var som en älva med sina vackra ögon och snagget. Precis som du! Se där, det var väl inte så farligt. :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod att du hade tagit bort det.. men

      Såå grått är det inte men det syns mer nu än sist haha.

      Radera
  10. Jag verkligen älskar ditt sätt att se och hitta lösningar på allt. Du är outstanding!!!
    Vad underbart att Han har ringt igen. Nu håller jag tummar och tår för att det var positivt. Men bara att han ringer är ju positivt i sig.
    Smart lösning m barrnmat😊
    Önskar dig en fin dag fantastiska Fia!!!
    Kramar Christel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för dina varma ord. kram

      Radera
  11. Men det låter ju hoppfullt, att din "goe" läkare var lite nöjd. Det får du leva på och tro alltid på det bästa, inte negativa saker utan POSITIVA...och det är ju vad du är. Barnmat på burk har även jag testat i ett skede när min mage gjorde uppror. Lite smaklöst förstås men med lite extrakryddor OK. Efterrätterna (mango ex) är superba. Man får hitta på egna lösningar och med lite kreativitet går det alltid. Önskar dig en fin höstdag, kanske en skogspromenad bland löven som prasslar under fötterna och inandas den klara höstluften.Sätter fart på livsandarna.
    Kram Maggan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det så kallt nu men jag är glad åt alla dagar med solsken. Måste få fram höstkläderna.. hihi kram

      Radera
  12. Kreativa lösningar, det är du expert på! Varför inte ägna innedagarna under hösten/vintern med att skapa den där boken. Du har redan manuset och nästa steg är att hitta en förläggare! Det vore så fantastiskt att få delge och lära andra hur du tar ett steg i taget. Att du är här och nu! Och att livsbejakelsen är din stora vägledare! Kram G-B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bokskriveri vet jag inte om jag skulle fixa. Ja vi får se frampå. Är glad åt bloggen så länge. Kram

      Radera
  13. Men gud så bra att Ilvars var nöjd!!! Håller alla tummar jag har:)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är så skön... jag är också nöjd! kram

      Radera
  14. Tänk va bra det är med varnat. Nyttigt och gott pman kryddar lite. Kan med fördel tas med i golfbagen så är det bara att ta upp och äta om man blir sugen. Unket då i första hand pådrsserter, tror inte attacken är s god kall. Hur som helst så är du helt underbar som alltid hittar lösningar på dina problem.
    Kram
    H

    SvaraRadera
  15. Smart lösning med barnmat. Finns mycket gott att välja mellan. Det är verkligen kul att läsa dina bloggar och se din positivitetet, något som vi alla borde inspireras av och ta efter.
    Kram
    Hans

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du känner så och livet är inte så annorlunda som sjuk. Det gäller att ta tillvara på det goda för att må bra. Kram

      Radera
  16. " Men kan säga att HAN var lite nöjd!"

    Måste säga att jag känner att jag tror att det kan vara possitiva saker på gång.....nu blev jag så nyfiken att jag tror jag spricker.....

    Kram Klässbol

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ring Anders så får du veta.. hihi

      Radera
  17. Skönt att det låter positivt. Sedan är det så med golfen att den blir man aldrig klok på, vis av egen erfarenhet. / GM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl därför man fortsätter att spela. Gick det br aalltid skulle man nog tröttna haha

      Radera
  18. Å, vilken underbar människa du är Fia! Söker alltid fiffiga lösningar och hittar dem oxå. Du är helt fantastisk tycker jag, smart, humoristisk, tuff och ändå har du ödmjukhet och är sårbar också. Var rädd om dig vännen!
    Nä, sätt en parentes om senaste golfrundan och tänk på de som gick galant i stället, hihi.
    Jag blir så glad att din skicklige, fine läkare bryr sig om dig!!! Han ser nog också allt det vi bloggläsare skriver om, hos dig.
    Bless you - and bless him!
    Stoooora och varma kramar,
    Aina

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Ania, så glad jag blir för dina ord. De hjälper mig att må ännu bättre så jag önskar dig en go kväll. Kram

      Radera
  19. HAN var lite nöjd - det låter finemang det! Men att du ska hålla oss nyfikna i 2 veckor... hur ska vi fixa det undrar jag?? Bra att du hittar nya lösningar på ditt matintag - näring och åter näring behöver din kropp och varför då inte sånt som redan är i sönderslagen form så det blir enkelt för dig. Kram,/CR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ledsen men skulle gärna delge men känner att det är mest rätt att få höra Karlstads version först. Kram

      Radera
  20. Hej fina Fia, jag blir så nyfiken - han var lite nöjd... det låter bra. Håller verkligen alla tummarna för dig, du är en så stor glädjespridare och ser allt från den ljusa sidan, jag är så imponerad.
    Stor varm kram L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nästa tisdag ska jag till Karlstad och få mitt resultat. Kram

      Radera
  21. Heja Fina Fia<3 Kram

    SvaraRadera
  22. Massa styrkekramar till dig Fia! /Cia

    SvaraRadera
  23. Fantastiska Fia!!!Du är och förblir amazing:-)
    Du hittar lösningar du!Barnmaten är ett av alla kreativa lösningar du hittat fram till nu.Du kan konsten att visa vägen till att vi människor kommer så ofantligt mycket längre om vi fokuserar på lösning istället för problemet.Du lär mig massor...Tack!!
    Jag tycker om att HAN är nöjd...och ja,jag är också nyfiken!!Jag hållar alla tummar för dig!!
    Hoppas du haft en underbar torsdag.Njut din kväll och ta väl hand om dig!
    Stor kram och massor av kärlek,
    Silje

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du vet väl att ALLT går att lösa. Så är det. Faktiskt var mitt måtto redan så som frisk. Problem är till för att lösas och det är KUL att lösa problem. HAHA. Kram och kärlek

      Radera
  24. Fantastiskt härlig energi, positivitet och kreativitet du har nu, Fia! Det är bara att TACKA att jag får ta del av detta. Kram Tonja

    SvaraRadera
  25. Till positiva sofia en STOR kram LenaK

    SvaraRadera
  26. Idag har solen lyst extra mycket. Hoppas den lyste på dig också. Du är lysande! Kramar Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den lyste hela dan här... kram

      Radera
    2. Och idag var det snöblandat och så fick jag en p-bot och så tänkte jag Vad hade Fia gjort nu och så log jag för mig själv Kram!

      Radera
  27. Kära Fia! Du är en fantastisk fighter!!! Tack för att du delar med dig!! Stor KRAM

    SvaraRadera
  28. Vill bara skriva och säga Wow! Vilken tjej du är, att du berör och är varmt påhejad av mig !!! Kraam// Sus

    SvaraRadera
  29. Hej fina Fia!!! Underbart att du hittat "tillbaka" till barnmaten......ja, vi ska alla tillbaka till barnstadiet nån gång har jag hört ;-). Du är bara helt enkelt kanonhärlig!! Kram, Freja

    SvaraRadera
  30. Gokväll Fia! Ja barnmat kan vara gott..välling till kvällen sen ;) tänk jag kn känna vällingsmaken sen jag var liten...trygghet<3 tycker det lät poisitvt det du skrev på slutet om vad din läkare sa :)
    Ha en fortsatt trevlig kväll, June

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack June. Snart dags för en healing.. kram

      Radera
    2. Hej! Skriv till mig så tar vi en :)

      Radera
  31. Hej Fia! Jag tycker du ska fokusera på att HAN lät NÖJD . Det är något att suga på. Barnmat med örtsalt och lite citronpeppar går också ner, framför allt orkar du ju lite bättre. Stor kram till dig du fantastiska kvinna/ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag Ann.. Hans ord respekterar jag högt. kram

      Radera
  32. Du är så stark och fantastisk! Du hittar alltid vägar att vända saker till positiva, hur jobbiga de än känns från början. Du är helt makalös! Stor kram Å

    SvaraRadera
  33. Stor kram till dig bästa fia!!!!

    SvaraRadera
  34. Styrkekram och massa kärlek till dej bästa Fia och tummen upp för barnmaten!!!!!!
    Vera

    SvaraRadera
  35. Hej Fia, näring i alla former är grunden för kroppen, barnmat, pizzza eller file är näring.

    Stog på ett tak idag i solen och tänkte på din härliga inställning, kör hårt.
    Kram Ray

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ray ska försöka att köra hårt. Kram

      Radera
  36. God kväll fina Sofia!
    Tur att barnmat finns så att du kan fokusera på att må bättre. Tack ännu en gång för att du delar din resa med oss. De ger mig andra perspektiv på livet. Tack tack. Kramiz Annika

    SvaraRadera
  37. Med all kärlek och värme till dig Fia.

    Kram Tage

    SvaraRadera
  38. Beundrar din resa du gör och den inspirerar/ kram

    SvaraRadera
  39. God kväll Fia!
    Tänk vilken fantastisk fin och påhittig kvinna du är... Tänk att ha den fantsin att köpa barnmat. Flåset kommer att komma det fixar du.. Kram och sov gott.Carina

    SvaraRadera
  40. Hej Fia!
    Fick höra talas om dig i går och idag på min promenad kände jag hur hela min kropp blev mer levande och tacksamheten spred sig. Kram Susanne

    SvaraRadera
  41. Hej du ispirerande kvinna! Tack för din positivitet tack för att jag får följa din resa. Kram Anette

    SvaraRadera
  42. Hej idag i svampskogen kom jag att tänka på dig när jag ser skiftningarna i naturen. Det påminner om hur du ser på livet. Det kan skifta som årstiderna. Ta vara på varje dag och varje minut. kram Paul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det måste man för att må som bäst. Ingen tackar en för att man mår dåligt. Lika bra att försöka se över det tunga. Kram

      Radera
  43. Godkväll fina Fia! När du besöker norrland nästa gång kan du glömma barnmaten. Jag har rökt älghjärta som vi äter medan koke kaffet värms över elden. Lillgunnar från skogen

    SvaraRadera
  44. Tänk vad barnmat kan vara stärkande när man behöver energi utan att det tar energi!!1 Styrkekramar Ola

    SvaraRadera
  45. Kram från Akademiska sjukhuset.

    Personalen på IVA

    SvaraRadera
  46. Sitter och väntar på Arlanda på kunder och försöker följa din blogg.
    Taxi-Pär

    SvaraRadera
  47. När jag spelar golf, är jag fokuserad oh positiv.
    Förstår att du är en positiv människa, du är ett föredömme för oss golfare.

    Hole in one

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha det vet jag inte men jag vill verkligen bli bra nån gång på att spela.. men jag tror att när jag nu slutat med cellgift ska jag bli en bättre golfare. Kram

      Radera
  48. Du upphör aldrig att förvåna mig... Love your spirit! :-) Gonajti! /Ola2

    SvaraRadera
  49. Got the link to your blog from a friend of mine. I do understand but cannot write it, would probably give you the best laugh ever seeing my scribbles LOL. I've been backtracking and am brimming with all sorts of feelings at your love of life even in the darkest of moments. So many out there who would need just an inkling of your positive view on things. My goodness woman, you are truly amazing!! LMcN

    SvaraRadera
  50. Har smygläst din blogg ett tag men aldrig lagt in en kommentar förrän nu. Det har gått upp och redigt ner, men nog vänder du på kuttingen och strax visslar du en trudelutt igen! Heja Ackis! nu steg ni i min aktning, fram för fler sjukhus som läser din blogg!! Kram A

    SvaraRadera
  51. Blir så nyfiken på vad HAN har att komma med? Hört något mer? Kram Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.