17 september 2012

50 Cent och mästerskap!

Började dagen med att se på tv en intervju som Malou gjorde med 50 Cent. Kom ganska snabbt fram till att det är samma slags terapi som jag använder mig av. Att skriva om det som upplevs, någons verklighet...min. Jag skriver blogg... han skriver texter och musik. Ju eländigare upplevelser ju bättre texter. Många kompositörer skriver om det som är självupplevt.  

Kändes bra, kändes i tiden... allt fler ger sig egen terapi för att må bra. Det finns olika verktyg för att nå samma mål. Att läsa eller lyssna till en text har för mig fått större betydelse under senaste tiden. Tidigare lyssnade jag på musik.. nu lyssnar jag oftare till texten. 



Måndagen bestod av golftävling med jobbet. Det årliga mästerskapet som vi alla golfspelare väntar på. Jag lyckades ta mig dit och har förberett mig i två dagar med vila, mat och vila. Hade det som mål att ta mig dit och orka spela. Vi hade tur med vädret och solen sken. 

Ja skulle kunna berätta om varje hål.. men... Kilsbanan är smal, de första nio i alla fall... Ja på 1:an lyckades jag chippa in 50 meter i köpp för PAR och gör lika chipp på 9:an för PAR. Hur stor är chansen att inte behöva ta fram puttern på 2 hål på samma runda.. Turgumma jag. 

Ja härregud så ojämn golfspeling har jag inte gjort på länge. Men det blev 5 par och typ 4 med ALLDELES för många slag.. men den flecka lyckades ta hem segern på 70 slag. En av de roligaste rundor som jag någonsin gjort och detta kommer jag LEVA på länge.. den karamellen ska inte smälta fort. Kändes så kul att äntligen få komma först efter allt slit.  

Nytt HCP hjälp..! Hur ska de går till hälja, hälja, hälja när det ska avgöras.. det sista för säsongen med den bästa golfspelerska jag känner. Giv mig styrka.  

Blir så glad av era alla kommentarer.. guld och champagne till er. 

                               
                                    Min boll med Agneta och Jimmy


       

52 kommentarer:

  1. Godmorgon tisdag. Ser att jag är först ut idag. Att kolla på det du skriver är som att öppna en present varje dag . En gåva, något att ta med sig under dagen. Du har gjort ett fint jobb med mat o vila i flera dagar så att du kunde göra ett bra resultat på golfen igår. Vet inget om golf men i mina ögon såg det fenomenalt bra ut! Låt denna dag bli en bra dag./ sol och kärlek till dig/ irre

    SvaraRadera
  2. God morgon Fia! Hi hi vet absolut ingenting om golf heller, men att läsa om din glädje när du svingar din klubba och puttar dina bollar är obeskrivlig och sprider sådana ringar av fröjd till oss som läser din blogg. Grattis till vinsten!
    Det verkar som att det dyker upp möjligheter av allehanda slag i ditt liv just nu, små och subtila sådana som sätter igång händelser. Du väljer att vårda din kropp med kärlek och omsorg och din kropp älskar dig tillbaka. Jag är övertygad om att du genom att följa ditt hjärtas råd också ges valet att kunna välja olika vägar att gå. Jag lyfter mitt champagneglas för dig du vackraste Fia av alla!! hej på dej!! Ha en fantastisk tisdag! kramelikram Eila

    SvaraRadera
  3. Underbart och glädjande att läsa om hur golfen verkligen gläder dig! Bra jobbat!
    Texter och ord är magiska och går verkligen rakt in i hjärtat! Ha en fin dag! Kram Cia

    SvaraRadera
  4. Vännen är du med på ärtcupen :) grattis till vinsten och en prestige vint förstår jag :) kram sofie

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten Fia!!! Wow, sänkt hcp igen😊
    Du och din kropp verkar nu ha fått till ett väldigt bra samarbete. Så häftigt!!
    Tack för att du har din 'terapi' genom bloggen så att du samtidigt ger så mycket till så många andra. Härligt att du gläds och stärks tillbaka.
    Så TACK Fia för att du delar och därmed gör skillnad. Du är fantastisk!!!!
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  6. Hurra!! Grattis med vinsten Fia.Så kul'Ja,vi får alla löfta våra champagneglas och skåla för dig.För golfvinsten,och inte minst för Dig.För dig,ditt mod,din styrka och din stora resa.
    Åter igen tack för att du deler med dig till oss.Det om
    något är guld värd!
    Jag hejer på dig!!
    Stor kram och massa kärlek från Silje

    SvaraRadera
  7. Fina Fia du är väl helt fantastisk som vinner allt detta. Det är så härligt att läsa om din glädje och din lycka - det gör mig glad också. Så sug verkligen på den karamellen länge. Hoppas att du får en härlig dag idag. Stor varm kram L

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder återigen och underbart att du är ute och golfar!! Du ser, u r on your way!

    SvaraRadera
  9. Så underbart härligt!! Stort Grattis!! Du är värd all vinst i världen!!! Hoppas du får en skön dag i dag. Kram J

    SvaraRadera
  10. Underbart! Grattis, grattis till vinsten :-)
    Ha nu en härlig tisdag och njut av gårdagens seger.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Grattis, grattis! Vilken bedrift:)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  12. Jag höjer också glaset för dej, din resa och för en rolig golfrunda! Helgens match kommer gå super super Fia!
    Kram och skål från Vera

    SvaraRadera
  13. Det låter som en härlig dag på golfbanan, även om jag inte själv spelar golf eller kan något om regler. Det kanske är något man ska fundera över att börja med, fin sport att få vara ute i naturen och träffa trevliga likasinnade människor med samma intresse. Ha en skön höstlig tisdag...Kram/Maggan

    SvaraRadera
  14. Hi ya! been offline for a couple of days. Have to say you have a way with words Fia, truly beautiful poems that you write. Have you ever thought of publishing them? WTG improving your HCP, well done! Really pleased to read that you are feeling so well, keep it up will you. Wishing you a fab Tuesday dear. All the best. /LMcN

    SvaraRadera
  15. Wow sänkt hcp!? Kul grattis! Ta hand om dig :-) /OlaA

    SvaraRadera
  16. Jag lyfter på hatten Fia! Jag blir så imponerad av ditt resultat. Tänk att vila i två dagar för att sedan gå ut och prestera detta fantastiska resultat. Det låter som om du är en duktig golfspelare, chippa 50 m och i koppen. Nytt HCP igen det är bra jobbat. Jag håller båda tummarna för dig nästa tävling.. kramelikram Carina

    SvaraRadera
  17. härligt Fia sug på den karamellen länge. Jag bara njuter när jag läser din poesi. Vilken fighter du är. Ha en skön dag kram Susanne

    SvaraRadera
  18. skickar styrkekramar kram Anette

    SvaraRadera
  19. Fina Fia, stooooor grattiskram till golfproffset!!! :)
    Så härligt att det går bra för dig, med något som du också älskar att göra - det gör gott för både kropp och själ.
    Du skriver så underbar poesi, varför inte ge ut den?
    Tillsammans med några av dina fantastiska bilder.
    Här i Sthlm ösregnar det och är 13 grader ute, man får lust att krypa ner under sköna täcket igen..... Hoppas vädret är bättre hos dig!
    Men nä, ska pyssla lite inomhus i stället - Gudarna ska veta att det finns att göra här hemma...

    Skickar massor av varma och stärkande kramar och tankar!
    Aina

    SvaraRadera
  20. Grattis till vinsten kul :) skönt att du tar det lugnt mellan varven.Härliga bilder du lagt in, skulle också vilja kunna spela golf...har aldrig provat.

    Ha en fortsatt fin dag,kram June

    SvaraRadera
  21. Sofia, Sofia du är alldeles underbar!
    Jag som många andra väntar spänt på nya inlägg varje dag i din härliga blogg.... Du förgyller min dag och jag lär så otroligt mycket av dina ord! Många kramar / L

    SvaraRadera
  22. Heja Fia! sänkt HCP och en vinst. Så jobbar ett proffs! Grattis grattis! Fortsätt sköta om dig så där fint som du gjort på sistone och tack för de jättefina fotona! Kram AS

    SvaraRadera
  23. Du är BÄST!!!
    Kram Berit

    SvaraRadera
  24. Tack för att du delar med dig av ditt liv, Fia! Du är en mycket inspirerande människa. Kramar

    SvaraRadera
  25. Nja , det där med golf kan jag erkänna att det är inte jag. Förstod inte så mycket av golfsnacket (skrivet). Men gläds med att du låter nöjd o glad över dagen :) Kram Annica

    SvaraRadera
  26. Även jag gläder mig enormt mycket över din glädje! Din glädje som så lätt sprider sig till så många genom din fantastiska blogg och din fantastiska utstrålning! Fortsätt med det - du är så härlig!
    Kram SC

    SvaraRadera
  27. Go Fia Go Fia! Vilken grej! Blir ju nästan sugen på att börja träna golf! Vill du bli min coach? Du skulle vara en hejare på det. Imorgon bär det av mot Karlstad för jobb. Ska tänka extra mycket på dig då jag kommer i Värmlands vackra natur. Har även en karlsta pöjk till sambo så jag hör din värmländska när du skriver. Nice! Stor kram och hurrrraaaa till dig. Kram Carin

    SvaraRadera
  28. Stort GRATTIS till vinsten! Och ett till till sänkt HCP - you're on the roll! UNDERBART! Jag börjar hålla alla tummar och tår redan nu inför helgens golftävling. Blir så glad av att läsa dina inlägg, för även regniga och molniga dagar lyckas du ändå alltid se solen - det är stort! Kärlek och kramar.
    /Caroline

    SvaraRadera
  29. Hej Fia!
    Jag är med och skålar i champange för dig. Tänk vad lite vila och rätt inställning kan göra. Ja, träning också förstås. Tack för att du delar med oss.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera
  30. Hej fina Fia! Superkul att du vann!! Du är ju grym!! Att chipa 50 m rätt in i hålet är bar sååååå coolt....jag lyfter på hatten för dig! :-) Det ligger mycket i det du skriver om att textförfattare (oavsett var texten finns) ofta använder de som någon form av självhjälp eller egenintresse.....och det tackar vi andra för :-) Du är sååå klok, jag lär mig av att läsa din blogg. Tack!!
    Kram, Freja

    SvaraRadera
  31. Grattis till HCP och segern!!!

    Mål, envishet och positiv inställning, det gör skillnaden.

    Kram Ray

    SvaraRadera
  32. Grattis!! Så inspirerande att läsa din blogg! många kramar

    SvaraRadera
  33. Fortsätt som du gör!!! Kämpa på!

    SvaraRadera
  34. Håller med dig om att skriva om sina tankar och upplevelser är ett bra sätt att sortera och bearbeta det som händer. Det är lättare att få perspektiv när det inte bara mal i huvudet.
    Hör du turgumma,sug nu på golfkaramellen länge, länge!
    Kram G-B

    SvaraRadera
  35. Hejsan är ingen golfare så jag förstår inte mer än att du hade kul flyt. Imponerande att du orkar spela så mycket. Kram Mickie

    SvaraRadera
  36. Ja du, det var allt en runda som heter duga! Imponerad är jag! Va´kul vi hade och vad taggade vi var! Synd att det snart är slut på säsongen...men se nu till att ge "den bästa golfspelerska du känner" en riktig omgång i Strömstad. Toppenväder ska det bli också! Förresten - glömde du att köpa en lott när du åkte hem? Väntade hela kvällen på att du skulle ringa...

    SvaraRadera
  37. Strong gjort o grattis, önskar jag fick gå en runda med dig. Är en riktig golfnörd jag med, finns inget härligare!! Du verkar pigg o alert må jag säga, fortsätt så!!! Detta bådar gott inför framtiden.
    Varm kram o sov sött fina Du<3

    SvaraRadera
  38. Grattis till vinsten vännen! <3 Kram å lycka till med nästa runda också :-)

    SvaraRadera
  39. Jättegrattis till den fina golfrundan. Fortsätt så. Kram från LenaK

    SvaraRadera
  40. Jag LER när jag läser om din lycka kring golf. Blir härlighet i hela kroppen av att få ta del av din stora kärlek och glädje till din dag! Så glad för din skull att du vann. Blir en fantastisk symbol för din resa - att du är en vinnare! Å en mkt vacker sådan också. Godnattkram Z

    SvaraRadera
  41. Stort grattis till nytt hcp och vinst - blir lite avundsjuk som golfare men också glad för din skull.Med tanke på vad du ger till oss alla så är du värd att vinna i allt.
    fd v-land

    SvaraRadera
  42. Så härligt att läsa om golfen, snacka om sann kämparglädje och vinnarskalle! Lyssnar oxå mer och mer på texterna i musiken numera... Det och att skriva kan vara enormt läkande och hjälpa sortera tankarna och känslorna som alltför ofta blir för rörigt i huvudet!!!

    Tack för allt du delar med dig av fantastiska fia,,
    Massa kärlek till dig!

    SvaraRadera
  43. Härligt med golfen och jag gillar att läsa om när du beskriver din passion till sporten:):). Du är härlig Miss Fia. Många varma kramar till dig// Harry

    SvaraRadera
  44. Nämän, och så vann du :-) -:) !!! En bloggande golfchampion!! Eller var det nu golfande bloggchampion?? Javisst då: både och :-)! Är så glad för din skull. Hur härligt det måste kännas! Idag vann helt enkelt den bästa: DU Fia! Njut av segern. Nattikram JCW

    SvaraRadera
  45. Wow! Stort grattis till vinsten!
    Kram
    Hans

    SvaraRadera
  46. Grattis, Fia!!! Jag är ingen golfare jag heller så jag förstår inte riktigt hur det går till men Gud så kul att du vann! Fantastisk natur och fin sol på bilderna - härligt! Kram och Gonatt! //Å

    SvaraRadera
  47. Hej Fia!
    Tänk att du vann! Ja jag är inte förvånad , en så stark och beslutsam person som du kan bara inte förlora. Grattis till den stora segrarinnan både vad gäller golf och kämparglöd.
    Kram
    Hans

    SvaraRadera
  48. Härligt med vind i seglen eller ska jag säga svingen. Grattis, grattis. C

    SvaraRadera
  49. Grattis till nytt HCP och vinsten! Ser ut att vara en härlig bana att spela på, dessutom verkar vädret vara bra. Det kan man inte säga om Stockholm där det har regnat nästan hela dagen.
    Än en gång grattis.

    Martin

    SvaraRadera
  50. Wow, nytt hcp igen! Du är helt otrolig Fia! Håller med Irre, du ger oss en present att öppna varje dag. Tack, CR

    SvaraRadera
  51. Härligt med ett efterlängtat uppnått mål :-) Grattis till en lyckad runda! Kram från Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.