08 september 2012

Høst i Oslo

Vaknar av kaffemaskinen som mal kaffebønor. Hemma hos mig finns ingen sån. Du vet att jag har inte lært mig dricka kaffe..bara i hotshots! Uj vad jag ær sugen på kalas. Kanske tørs prova på en liten fest frampå. Det ær verkligen længesen. Jag och den godhjærtade... i januari!! Ja det ær mer æn dags!!

Det ær lørdag och det hade ju varit kul med lite shopping. Vi tog oss ner till en mindre galleria som ær fullt tillræcklig. Rætt butiker.. før mig. Tyværr blev det inga køp men det var i alla fall kul och kolla in læget. Hann inte med så mycket som jag ønskat eftersom det skulle spelas golf på eftermiddagen. Fin bana men mycket svåra greener. De var stora och det rullade kan jag sæga. Brodern vann, grattis.

Idag har varit en bra dag, inte lika seg i starten. Kanske orken återvænder ændå. Kænns som om han varit frånvarande længe nog nu. Men jag glædjer mig eftersom jag vet att ju længre tiden går desto starkare blir jag. Kanske lite varje dag, inbillar mig det i alla fall. Då mår jag bættre och det ær ju huvudsaken.

I morgon ska vi se på Suzann Pettersen, Annika Sørenstam, Lorena Ochoa och Yani Tseng spela mot varandra på Oslo Golf Club, Bogstad. Det ska bli riktigt kul och få følja med dem runt och se hur proffs spelar. Kul kul.

                                                          Jag


Pappa och Anders

39 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Hoppas att du sover gott och får en fortsatt fin helg i Oslo.

    Kram, Malin

    SvaraRadera
  2. Instämmer lite starkare för varje dag men ändå vara här och nu! Härligt att byta miljö och få umgås med de närmaste! Låter kul att hänga m runt golfbanan och få en bild på hur hur det fungerar i verkligheten! Ha det gött! Kram G - B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du haft en go helg du med G-B kram

      Radera
  3. Att vara med dem som älskar en, ger trygghet och styrka. En familj har band som andra inte har, även om man ibland råkar i luven på varandra. Att verkligen tro på och känna att allting bara blir bättre och bättre är dunder kraftfullt. Så härligt att du känner dig starkare! Den bästa gåvan som du ger dig själv är att fortsätta vara precis så som du är! Oooh att vara utan mitt kaffe på morgonen - huvva! Vad spännande med celebrity golfen, ha en riktigt fin dag på banan Fia! Tjingeling! Eila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det va en upplevelse det.. riktigt kul.. Kram

      Radera
  4. Stryk "inbillar mig"!! "Jag mår bra" är helt annan signal/affimation/kommando till kroppen!!!
    Massor av golflycka till idag, du snygga!! :-) /Ola

    SvaraRadera
  5. Hej Fia, låter som du har det bra trots en massa norrmän runt ikring.......
    Rörande proffsgolfare och deras skicklighet är bästa (roligaste) kommentaren som jag hört som följer: Det är väl inget svårt med golf om man slår så där långt och rakt. Sagt av en varmhjärtad person med glimten i ögat som inte slog så långt och rakt. Hoppas du får en fin dag! / GM

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag m nära och kära du haft. Det fyller på dig på många sätt. Underbart!
    Vad spännande att gå med på en proffsgolfrunda. Vilken inspiration du kommer få och känna. Önskar dig en fantastisk dag finaste Fia.
    Kramar
    Christel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och jag önskar dig det samma Kram

      Radera
  7. Ah så härligt att orken återvänder. Det är precis som det ska vara :-)Planera fest låter också kul.
    Ha nu en underbar dag på golfbananan.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Önskar dig en fantastisk dag på golfbanan med härliga upplevelser! Så härligt att se dig på bild igen - du är så vacker! Hoppas Kraften runnit till ännu mer i din kropp idag! Hejjar på Dig! Stor Kram Z

    SvaraRadera
  9. Så underbart att du har goda stunder med din pappa och bror i Oslo!En bra stad eller hur?
    Altid lika härligt att läsa om din golfglädje och hur du väljer att agera och leva nu!
    Du är verkligen en kvinna som viser väg!!!
    Njut nu din söndag!
    Stor kram från norskan i Stockholm,S

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med Oslo och höst:) du visar så mycket kraft genom att göra det du gör hela tiden. Massa massa styrkekramar//
    Harry

    SvaraRadera
  11. Vad fina ni är! Du ser ut att ha det riktigt bra i Oslo med familjen och så golf på det, vilken rikedom. Önskar dig en fantastisk dag med en massa energi och kraft. Du är bara helt outstanding Fia!
    Kramar och kärlek till dig
    /Caroline

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig helg! Och jag är avis på att du ska se proffsen spela:). Såg Annika spela i Sthlm för några år sedan, det var en fröjd! Ha en fortsatt vacker söndag i grannlandet!
    Kram Vera

    SvaraRadera
  13. En härlig helg i Oslo verkar du ha. Och mera fest och skoj framöver planerar du in. Det är jättebra och befrämjar friskheten. Och varje dag orkar du mer. Men glöm ändå aldrig lyssna på kroppen din. Den vet vad som är bäst. Hoppas du haft en härlig söndag o jag önskar dig en vilsam kväll!/ irre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar dig en skön helg och go vecka, kram

      Radera
  14. Härligt att se dig i solen Fia. Hälsa Oslo och ta hand om dig! //Å

    SvaraRadera
  15. Å så härligt med Oslo och utflykt. Njut din golfrunda och dina dagar i Norge - du är så fin. Stor varm kram L

    SvaraRadera
  16. Hej Fia!
    Härligt med golf och nära och kära. Hösten ser locka vacker ut i Oslo som i Stockholm Lika skulle det vara. Hoppas att dagen med proffsgolf har varit bra. Och att du får en lika härlig kväll.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera
  17. Hoppas du haft det bra i Norge och det ska bli spännande att få höra hur du haft det!

    SvaraRadera
  18. Åh vilken härlig dag i Oslo, hoppas dagen med proffsen också varit lika lyckad. Du är verkligen en förebild med din syn på livet. Kram,CR

    SvaraRadera
  19. Du är fantastiskt vacker !! :)

    SvaraRadera
  20. Underbart att höra om glädjegivande golf och mera kraft! Du så fin och vilken kraft du har kvinna! Wow!
    Önskar dug ännu mer kraft och en bra kommande vecka! Kram Cia

    SvaraRadera
  21. visst är det härligt med golf
    kram från en som vet

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.