04 september 2012

ingen vet

Idag skulle det ske. Det som jag väntat på. Det är nu resultatet ska visas.. fångas på bild. Har all möda gjort förväntat resultat eller är det dags för nya åtgärder. Ja efter idag är det återigen dags för DEN BÄSTA TIDEN. Det är nu och tre veckor fram som INGEN vet hur läget är. Semester på hög nivå. Fy fan va gött, I like.

Känner ingen ångest inför resultatet, bara ett konstaterande av fakta. Hur det ser ut. Min framtid i det närmaste. Har jag TUR kan det komma att bli semester på 3 månader. Alltså att de låter mig få vara ifred tills nästa kontroll. Då gäller det för mig att finna ut ett sätt att utnyttja dessa månader till MAX. Det är då som LIVET ska levas och jag får en paus från sjukvården... ett inträde till det normala.. I wish.. 

Om det blir ledigt.. skulle jag behöva en dag på Liseberg johooo!! Oppspelt.

Det var den jobbigaste röntgen hittills. För det första var det ett helvete att få ner all kontrastvätska. Det blev liksom fullt så jag struntade i det sista glaset. Sen fick jag samma sjuksköterska som sist och denna kan inte sätta nål. Saknar hon från Norrland.. Samma visa var det förra gången.. gjorde ont som... och jag är tålig ska du veta. Men detta gick inge vidare.. härregud.. De fick dra ut den så fort röntgen va klar. Fast att den ska sitta i ytterligare 20 min ifall man får en allergireaktion. 

Jag är riktigt nöjd med min promenadinsats igår.. har sett på era kommentarer att det var bra. Jag ska gå i morgon igen. Sååå gött.  





                       Foto Ellis

16 kommentarer:

  1. Så bra att du lyssnar på vad din hejarklack säger till dig. Det är många kloka tankar som finns samlade. Vilken magisk bild! Till och med Gud fader själv ser ut att vara nöjd med dig ( ser ut som ett ansikte som tittar fram). Låt dina promenader långsamt läka din kropp och själ!. En underbar höstdag önskar jag dig!/irre

    SvaraRadera
  2. Tänker på dig Sofia och hoppas att du får den höst du önskar dig:)
    Massa styrkekramar//Harry

    SvaraRadera
  3. Usch jobbigt med röntgen. Lät inget vidare när de ej kan sticka ok. Skönt med ledigt, njuuut!!! Kram June

    SvaraRadera
  4. I detta inte-veta-något som räcker några veckor framåt tar du resolut tag i den tråd som heter livet och ser till att göra något av det. Det beundrar jag med dig Fia, du vet hur man har kul! i smått som stort. Du har en så underbar höst framför dig tjejen! Fortsätt dina promenader i lagom piano takt och som som Irre säger här ovan, även jag är så glad att du lyssnar på di kloke råden från din fan club! Ha en fin dag i skogen. Tjingtjong! Eila

    SvaraRadera
  5. Håller med irre vilken häftig bild! Ett ansikte tittar fram i övre högra hörnet! Ett mans ansikte med milda ögon som blickar ner!
    Promenader gör gött för både kropp och själ! Och en vilostund på en stubbe för att uppleva det lilla i det stora! Njut din dag i Värmlands skogarna! Kram G -B

    SvaraRadera
  6. Fia, du är fantastisk!!! Jag har skrivit det så många gånger och jag kommer fortsätta skriva det många gånger än för det kan inte sägas/skrivas nog ofta. Du är fantastisk!!!
    Istället för att "oroa" dig över ovetskapen och väntan ser du det som något oerhört positivt. Den inställningen och din förmåga att leva tar dig så långt och du njter hela vägen.
    Oj oj oj vad du inspirerar mig med din inställning. Jag tackar och bockar OCH jag fortsätter att heja på dig du fantastiska kvinna.
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  7. Håller alla tummar för att det ska bli tre månaders semester. Fantastisk bild som vanligt.
    stor kram

    SvaraRadera
  8. Läst nu om din promenad - bra där!! Klart du ska till Liseberg, kan se dig fara omkring på alla åkattraktioner med stooort leende på läpparna. Underbart att du inte går in i "koma" under vänteperioden utan verkligen vill leva och njuta. Man kan ju liksom inte vara glad och njuta i onödan och det kör du på. Åh vad härligt att läsa, vad glad jag blir. Nu håller vi tummarna att bilderna visar på något positivt och att du får 3 månaders liv utan sjukvården.
    Kram,CR

    SvaraRadera
  9. Hur har det gått med din juciecentrifug? Hittat några favoriter? /CR

    SvaraRadera
  10. Usch det känns nästan i min arm av en dålig nålsättning.. Hoppas på att du får dina 3 månader i vila! Tack för att du delar Fia.
    Stor kram Vera

    SvaraRadera
  11. Oerhört vacker bild....ljus och hoppingivande. Keep on walking. Njut av skogen och dess friska dofter, krama om ett gammalt träd. Hoppas verkligen du fick ett positivt röntgenbesked
    Kram till dig
    Maggan

    SvaraRadera
  12. Hoppas du får tre månaders vila fyllda med liv och upplevelser både för själen och kroppen. Håller alla tummar och tår.
    /MM

    SvaraRadera
  13. Massa massa kärlek till dig!Hoppas att du får dina tre månader:-)
    Stor kram S

    SvaraRadera
  14. Håller tummar och tår för att du ska få vila lääänge! Ditt fokus och ditt tänk är helt fantastiskt!
    Du är amazing!
    Kram // Cia

    SvaraRadera
  15. Har haft datastrul så jag har inte varit inne på bloggen på några dagar. jag beundrar dig fantastiska Sofia, som tar tag i situation efter situation med målmedvetenhet och förtröstan. Även om det naturligtvis inte kan vara så i varje stund kan du ändå vända det till något med plus i kanten. Hoppas du får de tre månadernas semester från sjuka vården. Stor kram/Ulla











    7

    SvaraRadera
  16. Uääää för stickodugliga syrror! Säger ja som gammal plasmagivare då man lämnade var 14:e dag. Om jag idag möter ngn som inte kan, ja då kräver jag ngn som KAN. Det gör verkligen för ont annars, så tillåt inte sånt utan säg ifrån!
    Håller tummar å tår för en braaaa Fiahöst :-) Klem! /Ola

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.