15 september 2012

Lyx

Vilken lyx att få avsluta fredagskvällen med lite healing. Lägger mig och tänder ett ljus och får en massa kraft. Jag vet inte riktigt hur det känns ännu men jag tror att det känns bra. Idag gick halvtimmen såå fort. Tack June. 

Blev bjuden av mor på middag. Vilken lyx, igen, att få med mig en massa matlådor hem. Super. Bara att värma. Hon vet vad jag behöver hon. Blev ingen promenad för hon som jag går med hade fullt upp och själv var jag inte så jättesugen. Har fixat här hemma och försökt ta hand om mina växter. Får ge dem lite kärlek ibland så att de inte ger upp. 

Gjorde en tur på stan och mötte en gammal bekant som jag inte sett på superlänge. Då visar det sig att hon har koll på alla gravplatser här i stan. Jag passade på att fråga om hon kunde ordna ett schyst ställe, det kunde hon! Jag vill ha ett ställe där det finns några roliga omkring så att det inte blir för trist. HA HA. Hon hade själv sett ut vart hon ska ta vägen och erbjöd mig en rundtur. Jag ska ta henne på orden och gå dit en solig dag ha ha. 

Fick tag på min handläggare på FK för att meddela att läkarintyget är på ingång. Han hade redan fått det. Jag sa att jag mår bättre.. ja det hörs på rösten din. Rolig gubbe det där. Men han sa att jag får göra som jag vill bara att jag meddelar honom om jag börjar jobba.
Idag mår jag bra och det känns att gifterna är ur min kropp. Seg som bara den vissa tider men mår bättre för varje dag. Sååå glad för det. 











51 kommentarer:

  1. Blandade känslor ikväll <3 Pillan

    SvaraRadera
  2. Gillar din humor och att du skämtar glatt:). Det kommer man långt på.
    Gott med mat lådor och då härligt att läsa att du mår bra idag, det tycker vi om:)
    Massa kramar// Harry

    SvaraRadera
  3. Bästa Fia,det är så gott att höra att du mår bättre dag för dag.Måste vara ohört skönt att få gifterna ur kroppen!
    Jag unnar dig verkligen massor av glädje,styrka,skratt och kraft.Hoppas du nu sover gott och att du får en underbar lördag!
    Massa kärlek och stor kram från Silje

    SvaraRadera
  4. Underbar dag! Underbart med matlådor! Underbart att du mår gott! Underbara bilder! Underbart som alltid att läsa dina så kloka rader! Massa kärlek och godnatt från Z

    SvaraRadera
  5. Jaaaa!!! Blir så glad av att läsa att du känner dig bättre och bättre och att kraften återvänder även om det tar tid. Skam den som ger sig! Och är det något du har så är det jävlaranamma! Du är helt outstanding Fia! Önskar dig en underbar lördag. Kramar och kärlek
    /Caroline

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att höra att du mår bra och att du haft en dag i lyx med både matlådor, healing, kärlek och omtanke! Det är du såå värd fina Fia!
    Du kan verkligen konsten! Konsten som är livet!
    Kramar // Cia

    SvaraRadera
  7. Underbara blommor/bilder och lektyr din blogg, med andra ord: som vanlig :-)! Giftfri i kroppen i kroppen och matlådor, blir så glad för dig skull! Och verkligen: vilken lyx det är! Önskar dig mkt mer sånt lyx och att du sover gott och din kropp läkar med allt det och healingen. Visste du att katter spinner på healingfrekvensen ? Fråga Algot :-)! Natti och mkt kärlek JCW

    SvaraRadera
  8. Du underbara vackra, hoppas healingen har givit dig en riktigt god natt och att du vaknar till en riktigt härligt lördag fylld av kraft och energi. Vad härligt med mammas matlådor, tacktack! Stor stor kram till dig.

    SvaraRadera
  9. Haha du är ju en glad prick :-D
    Massa kramar

    SvaraRadera
  10. God morgon Fia! Vad härligt med healing och den här gången orkade du med en hel halvtimme, bättre å bättre! Underbart med en mammas kärlek och fina du som uppskattar hennes omsorg istället för att ta den för given. Det är en fröjd att läsa om hur bra du mår :)) Hoppas du sovit riktigt, riktigt gott i natt. Ha en superfin lördag! kramelikram Eila

    SvaraRadera
  11. Lyx. Mmmmm. Den kan ta sig många olika former :-) Ha en jättebra lördag!! Bamseklem /Ola

    SvaraRadera
  12. Ja här är också ett godmorgon! Underbart att du använder din humor även för de svåra sakerna. Idag är det en ljuvlig dag här i Stockholm och jag hoppas ni också har det i Värmland. Idag på morgonen hade jag något som sög enormt med kraft från mig och då bestämde jag mig för att skriva en kommentar. För det ger mig kraften tillbaka . Du ser vilken påverkan du har!/kärlek och styrka till dig!/ irre

    SvaraRadera
  13. En ny underbar är på väg, kampen mellan solen och molnen pågår, vem drar kortaste strået? Härligt med lite vardags lyx, är ganska lätt att ge till någon.
    Kanske ett tips till alla oss, tack.

    Tolv år efter mitt inssjuknannde blev jag tacksam att jag var en drabbades av mitt h-vete.

    Sedan ett halvår tillbaka är jag tacksam att jag var en utvald och drabbades av detta h-vete. Jag har fått en djupare förståelse av livet och fått träffat helt UNDERBARA människor bl.a på en kurser och rehabliterings ställen.
    Vaknar och somnar ofast med smärta, hindras att göra vissa saker som jag önskar göra.

    MEN

    Jag njuter av varje dag, tar vara på alla möten som sker. Erbjuder hjälp till "alla" och får uppleva många trevliga människor. Hoppas Fia att du kan se tillbaka på din jobbiga tid och bli tacksam för dina upplevelser och erfarenheter.
    Har funderat på vad som är viktigt i livet för mig och nu avstår jag från trivialiteter och ytliga vänner.

    Jag älskar livet och verkligen LEVER och är Sååå tacksam.

    Forsätt att leva med din positiva inställning till livet, du berör och lär och påminner oss andra vad som är viktigt.

    Du är fantastisk Fia, sätt upp nya mål. Det hjälpte mig.

    Stor lördagskram
    Ray

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kärleksfullt skrivet och så vackert...
      Kram Maggan

      Radera
  14. Vad härlig du är Fia:)!!!
    Ha en fin lördag! Kram Vera

    SvaraRadera
  15. Härligt att du tyckte om det. Ta hand om dig nu. kram june

    SvaraRadera
  16. Hej Fia! Underbara bilder....hösten är sååå vacker och skön. Vi har våra olika naturupplevelser och jag tror att de är såå viktiga för oss, oavsett vad och hur vi upplever dem.
    Många varma kramar, Freja

    SvaraRadera
  17. Hej Fia! Underbara bilder! Hösten är fantastisk tycker jag med dess färger och friska luft. Att vara ute i naturen är sååå bra för oss alla, oavsett vad vi gör, det har en lugnande och helande inverkan......i alla fall på mig :-). Nu ska jag ut och kommer att skicka dig all naturenergi jag kan!!! Kram, F

    SvaraRadera
  18. FInaste Fia, så underbart att läsa att du mår bättre och bättre. Härligt att bli ompysslad av mor din och matlådor är ju alledeles perfekt:)
    Hoppas du vaknat till en fin lördag med god känsla i kroppen.
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  19. Hej Fia! Vad glad jag blir över att du tar hand om dig. Du får healing som jag tror är fantstiskt för din kropp. Tänk vilken härlig mor du har. Hon vet vad du behöver och kryddar dina soppor med kärlek och omtanke. Framförallt uppskattas de ju enormt av dig. I stockholm skiner solen och skogens guld väntar på att plockas. Kramis Carina

    SvaraRadera
  20. Tänk! Vad fantastiskt att kunna komma tillbaka och jobba. Tänk att stiga upp en härlig höstmorgon när höstluften ligger krispig över landskapet. Jag gläds över dina positiva och bra dagar. Många kramar Paul.

    SvaraRadera
  21. Åh vilka härliga pelargoner. Är det dina min fina Fia. Hälsningar taxi Per

    SvaraRadera
  22. Hejsan Fia! Här i Jönköping är det härligt höstväder. Jag förundras över din härliga inställning till livet. Det är en gåva att få läsa din blogg till morgonkaffet. Han en skön dag. Kram Susanne

    SvaraRadera
  23. Har alltid undrat hur det där med healing går till, du kan väl berätta någon gång. Gillar din humor, glimten i ögat även om det dystraste. Vilka pelargoner du har, helt fantastiska! Önskar dig en härlig och solig lördag. Kram A

    SvaraRadera
  24. Hej! Vilka fina blommor!! Tror det är en bra ide´ att se ut gravplats. Kan tänka mig det är bra för tillfrisknandet hur konstigt det än låter. Kanske skulle jag göra det också! Vill helst ligga i Jäla den lilla by jag är född i. Får forska i det:) Solig lördags kram från Berit

    SvaraRadera
  25. Härligt att läsa att du mår bra. Men förstår att det är olika från dag till dag. Har läst din blogg sen ett par dagar ( men har inte lyckats få in mina kommentarer, nybörjare på blogg, haha ) och har fått läsa i kapp lite vad du skrivit om tidigare. Hade svårt att läsa din berättelse o 2011, fick hålla tårarna tillbaka för att se texten. Skulle vilja ha följt din blogg från början o kunnat skickat styrkekramar till dig. Men jag skickar hur många kramar du vill ha i efterskott. Du är så öppen , ärlig o envis o stark. Kommer att tänka på dig när jag har mina dåliga dagar med muskelvärk i kroppen. Det är ju ingenting mot för vad du genomgått o går igen fortfarande. Jättefina pelargoner. Jag har tagit in mina redan, litar inte på hösten o kalla nätter. Kramar från Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket härlig kommentar.
      Kram

      Radera
  26. Jag hoppas att du får en fantastisk lördag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  27. Härligt att läsa din humor och se dina fantastiska bilder. Satte hjärtat i halsgropen och blev sorgsen när du skrev om begravningsplatsen. Den hoppas jag att du slipper använda på läääänge än. Hoppas solen stårlar på dig denna lördag och att du har en härlig dag! Kram,CR

    SvaraRadera
  28. Go'a Fia, så underbart att läsa att du mår bra! Måtte det bli många många fler dagar av välmående! Vilka underbara pelargoner du har - mina får skämmas..... (eller snarare jag, kanske ?)
    Healing från en seriös människa kan aldrig vara fel! Skönt att du kunde ta emot den i lugn och ro. Drick mycket vatten, hjälper kroppen med alla utrensningsprocesser - men det är nog ingen nyhet för dig.
    Så intressant att katter spinner på healingfrekvensen - det har jag aldrig vetat! Men egentligen ingen överraskning, djur har dessutom många sinnen som vi inte förstår och min älskade lilla kattflicka (rättare sagt gamla katt-dam, 16) vet alltid hur jag mår.

    Tror som en annan bloggläsare här ovan, att val av begravningsplats faktiskt hjälper till i tillfrisknandet. Det är ju något som vi ALLA borde göra!
    Jag har pratat med mina närmaste om var de vill att jag ska vila (av de platser jag kan tänka mig) - det är ju de som kommer att ha intresse av var mina jordiska kvarlevor finns, hihi.
    Men jag hoppas det är lååångt tills dess, både för dig och oss alla!
    Det är alltid lika intressant att läsa din blogg, vare sig det är jobbiga eller bra besked - du är en sån underbar person! Och ett plus är dina underbara bilder!
    Jag hoppas du har en härlig lördag och att solen lyser på dig.
    Många kärleksfulla kramar,
    Aina

    SvaraRadera
  29. Stora Varma Kramar till Dig<3

    SvaraRadera
  30. Inget konstigt med att titta ut en 'plats' underlättar för dom anh, om nu det skulle bli aktuellt innan dom.
    Det har jag gjort o skrivit hur jag vill ha det mm.
    Önskar dig år eft år att må bra, goa Fia!!!

    SvaraRadera
  31. Dina pelagonier prunkar och du har haft en dag i lyxens tecken. Härligt !
    Du är värd all lyx som går att finna, du vackra, fantastiska kvinna.
    Hoppas att även denna dag kan ge lite lyx.
    Kramar ann

    SvaraRadera
  32. Pelargoner och healing, vad mer kan man begära?
    Kram
    Hans

    SvaraRadera
  33. Åh, vad jag blir glad att du mår bättre i dag! Bättre och bättre för varje dag, är det motto som gäller framöver!
    Ha en bra fredag kväll!Kram G-B

    SvaraRadera
  34. Härligt att du mår bättre. Jag tänker på dig LenaK

    SvaraRadera
  35. Hej Sofia hoppas du njutit av en härlig dag. Kram Mickie

    SvaraRadera
  36. Så bra med healing! Tänker ofta själv att se möjligheterna i livet som ett smörgåsbord plocka det som behövs för stunden. När jag själv hade hudcancer tog jag tillvara all kompetens som fanns runt omkring mig. Lyssnade mycket på musik och lät det få bli healing, tänkte mig att tonerna gick genom varje cell i kroppen och läkte dem. Tänker på dig och är glad att Du finns just här just nu. Stor kram Carin

    SvaraRadera
  37. Hej Fia underbart med healing, matlådor och pelargoner som blommar så fint!!Fortsatt god weekend önskar jag dig/Ulla

    SvaraRadera
  38. Underbart att höra att du haft en lyxig dag...kram

    SvaraRadera
  39. Hej Fia!
    Härliga bilder. Mat från mamma alltid lika uppskattat. Att se ut sin sista viloplats i solsken är bland det vackraste jag kan tänka mig. Själv kan jag inte tänka mig att ligga någon annanstans än hos min dotter. En fin lördag hoppas jag att du haft. Att även söndagen blir bra tror jag.
    Kramiz annika

    SvaraRadera
  40. Så härligt att se och läsa!!! Du rockar Fia!!!

    SvaraRadera
  41. Tack för att du delar Fia. Kramar och kärlek. Å

    SvaraRadera
  42. Hoppas det här ger dig kraft att fortsätta kampen!

    SvaraRadera
  43. Tack för att du delar din dag Fia. Kram Å

    SvaraRadera
  44. Härligt att höra att du haft en bra dag!! Massor av kramar till dig

    SvaraRadera
  45. Härligt att höra att du haft en sådan bra dag!!!
    Massor av kramar till dig.

    SvaraRadera
  46. Hej Fia, bra med healing blommorna fick sig nog en dos också skall du se. / GM

    SvaraRadera
  47. Massa kramar till dig! // SC

    SvaraRadera
  48. Du är så grym! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  49. Så mycket kärlek... Oavsett om det handlar om växter, matlådor eller healingmassage. Underbart att ge och få! Kram Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.