30 september 2012

Mersmak

Åh idag har jag känt ännu mera smak på det som jag stoppat i truten. Äggröran som jag och Marie åt till kvällsmat smakande ljuvligt. Fatta ett litet ägg med örtsalt liksom. Men det gjorde mig så oppspelt när jag kände den goa, lena att jag blev ännu mera svôlten (hungrig). Har inte vetat hur mycket som jag har saknat smaken min men är riktig glad att han återvände hehe. Har inte fått cellgift sedan 7 augusti så jag kan säga att det tagit TID att återställa mig denna gång.

Idag har varit en lat dag trots att jag sover över tio timmar/natt... Jag tvingade mig igenom den 10 minuters träning som inte är alltför ansträngande men såå trist.. jag går jämt runt runt här inne innan jag gör den. Men så skönt etterpå.

Jag ringde och fick med mig en sliten musikpojke på äventyr och det kan jag säga höll på att sluta riktigt äventyrligt. Jag snubblade till på några rötter och höll på att mista balansen min. Lyckades rätta upp mig i all tumult så det gick bra med mig och inga brutna kroppsdelar MEN du vet... alla nycklar... hemnyckel, postnyckel, tvättnyckel, bilnyckel, guldnyckeln ja och några till... vad hade vi gjort där mitt i skogen utan täckning på telefon och kunde inte få igång bilen... ville hem. Härregud. Men vi fann dom efter ett tag.. tur att jag är van att leta efter golfbollar!!

Känner mig mer och mer laddad inför att börja min arbetsvecka. Ska bli riktigt kul. Undrar vad jag ska ha på mig.. måste komma ur mysdressen. Hmm ja vi får se. När man går hemma så är det oftast bekväma kläder som används. Ska jobba 2 dagar/vecka denna vecka som mjukstart. Det svåraste kommer att bli att komma i ordning på morgonen med träningen och frukost men jag ska göra mitt bästa. Förr behövde jag 45 minuter på mig för att duscha, äta och bli klar. Nu tar det upp till 2 tim.. eller minst 1,5. Går trögt vettu. Go kväll!


Jag på Bergsklätt 










58 kommentarer:

  1. Jobbedag imorrn. Måste vara ett härligt och stort steg att börja igen. Tänk om alla hade den jobblängtan till en måndag på söndagskvällen! haha. Ja du Fia: du har tagit - och tar! - stora friska steg hela tiden, och det beundrar och respekterar jag dig så ofantligt mycket för. Du är en sådan inspirationskälla och ger så många reminders om att rikta sitt fokus mot lösning i stället för mot problemet. Tack för dom påminnselserna.!! :-) Gonajti önskar OlaA

    SvaraRadera
  2. Ett av arvikas finaste ställen detta! Tack för idag :-) Kram på dej vännen <3

    SvaraRadera
  3. Jag kan förstå att du snubblade, det krävs i det närmaste en bergsget för att ta sig över de branta stupen! Härligt med lite nya smaker så att smaklökarna hålls i trim! Du kan verkligen konsten att njuta av det lilla i det stora! Lycka till på jobbet! Kram G-B

    SvaraRadera
  4. Trögt och trögt... huvudsaken är att det går FRAMÅT!! Kram Fia //Ulrika

    SvaraRadera
  5. Lycka till på jobbet...kram

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Fia !
    Härligt att smaken är på väg tillbaka. Det är ju mycket lättare att ära om maten smakar något. Att röra sig i skogen är underbart men kräver att man är fokuserad. Annars snubblar man lätt. Ha en skön måndag så kommer din efterlängtade arbetstisdag snart. Kramiz Annika

    SvaraRadera
  7. Godmorgon måndag. Det är svårt nog att komma upp på morgonen när msn har 1 timme på sig men 45 minuter...... Härligt att höra att livet i sin normalform börjar visa sig. Så att du kan fokusera på morgondagens första arbetsdag. Men idag ska du njuta dagen - carpe diem! Och jag med trots att sömnen inte varit den bästa i natt./irre

    SvaraRadera
  8. Härligt att läsa! Önskar dig en fin arbetsvecka! :)

    SvaraRadera
  9. Så underbart att äggröran smakade så gott och tänk att allt nu säkert kommer att smaka så gott "på nytt", häftigt!
    Ja man har mycket saker när allt trillar ut sin plats, det är som det blir fler på vägen ur:)
    Önskar dig en härlig dag och en fantastsik arbetsvecka. 2 dagar/vecka är väl en väldigt bra början.
    Kramar
    Christel

    SvaraRadera
  10. Lycka till på jobbet Fia! Tänker på dej med styrka och kraft. Kram Vera

    SvaraRadera
  11. Hej du fina. Så vackert i naturen omkring dig, jag förstår att du vill ut. Härligt med smaken som återvänder också.
    Ha en underbar måndag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Kära Fia - lycka till på jobbet!!!!!!!!!
    Det där med kläderna löser sig.

    SvaraRadera
  13. Det där med att komma iordning på morgonen: Satsa på frukosten och lite "kattatvätt" under armarna + smink i fejjan. Duscha kan man göra på kvällen.

    SvaraRadera
  14. Ja, lycka till på jobbet! Bra att du tränar! Tack för att du skriver.
    Kram,
    Fredrik

    SvaraRadera
  15. Lycka till på jobbet...och duscha kan du ju göra på kvällen, så underlättar det din morgon. Det kommer att gå bra och så bra att matlusten återvänt. Ett stort friskhetstecken, ta det bara försiktigt ändå med maten. Vilka fantastiska höstbilder du förmedlar....
    Stor Kram
    Maggan

    SvaraRadera
  16. Gläder mig åt att smaklökarna ropar högt. Gläder mig åt att du fick en äventyrlig, härlig dag igår. Du bor ju i en av Sveriges vackraste områden, så njut så mycket du kan.
    Ta på dig något ledigt, som du känner dig fin i imorgon. Förresten, det har nog ingen betydelse vad du sätter på dig. Din utstrålning gör dig fin och vacker oavsett vad du har på dig. Önskar dig en fin första arbetsdag imorgon.
    Kram ann

    SvaraRadera
  17. Nu får du allt hålla dig upprätt, så du inte ställer till det:)
    Apropå bestyr på morgonen, kan inte vara svårt för dig!
    Vacker som en dag med vackra färger, bara lite kläder, så är du klar för vilken fest som helst.
    Kram
    //Ika

    SvaraRadera
  18. Härligt med allt positivt du beskriver! / GM

    SvaraRadera
  19. Ha ha säger som G-B långt där uppe, man måste ju vara minst en bergsget för att klätta på de där bergsknallarna! Bli färdig på 45 morgonminuter, uj uj det har jag aldrig klarat av! Jag är övertygad om att ingen på jobbet kommer att minnas vad du har på dig när du kliver in imorgon bitti, alla kommer bara att se DIG och vara så lyckliga över att ha dig tillbaka! Heja för äggröra!! Kramelikram Eila

    SvaraRadera
  20. Är så nyfiken att höra om din första arbetsdag - hur har det gått?? :) Så underbart att läsa om din smaklökar som börjar vakna till liv igen. Jag kan ju bara jämföra själv med att vara förkyld och inte känna någon smak - urtrist! Du fantastiska kvinna - önskar dig en skön måndagskväll. Kärlek och kramar
    /Caroline

    SvaraRadera
  21. Kära Fia!! Önskar dig lycka till i morgon och håller tummarna för att allt går bra!! Det kommer att bli super!! Stor Stor Kram

    SvaraRadera
  22. Vilken dag du hade igår! Härligt med smaklökarnas återkomst. Låter superbra att börja med 2 dagar på jobbet, ser fram emot en rapport! Stor kram AS

    SvaraRadera
  23. Du gör skillnad! Tack!
    Kram
    /E

    SvaraRadera
  24. Lycka till i morgon på jobbet. Ta ett steg i taget och ta inte ut dig dag 1. Kramar

    SvaraRadera
  25. Hej Sofia viktigast på jobbet är ju förstås att inte stressa. Farmorslunk blir nog ett bra tempo för din kropp i början. Och andas andas om det skulle kännas ovant. Och en bra frukost. Du är så söt så strunt i sminket så kan du sova längre. Kram Mickie

    SvaraRadera
  26. Återigen väldigt fina bilder, Fia! Lycka till med jobbet nu, det kommer bli bra! Stora Kramar/M

    SvaraRadera
  27. Hur har det gått idag?? Hoppas du har haft en bra första arbetsdag!/CR

    SvaraRadera
  28. Good evening Fia! You climb mountains with your will power, and show the rest of us that life really is the the best adventure of all! I can see how you are feeling stronger and stronger by each day. You are perfect sweetie no matter what you are wearing!! Sleep well and have a beautiful day at work. Fondest wishes, LMcN

    SvaraRadera
  29. Ha en bra arbetstisdag./ Lo

    SvaraRadera
  30. Hoppas att din arbetsdag varit bra och att du har trivts och orkat hela dagen!
    Kram
    Hand

    SvaraRadera
  31. Wow, vilka fina bilder! Det är ku bara otroligt vackert.
    Vilken tur att du är van att leta golfbollar, det kunde ha gått illa!
    Kram
    Hans

    SvaraRadera
  32. Fantastiska bilder och en fantastisk tjej... /Casper

    SvaraRadera
  33. Hum, två dagar av fem, är det 25 procent? Överansträng dig inte! Du måste vara försiktig och inte arbeta för mkt. Rent egoistiskt så vill jag att du har ork att skriva, jag ser så mycket fram emot dina nedskrivna rader.
    Kram och sov gott!
    Martin

    SvaraRadera
  34. Hoppas du haft en bra första arbetsdag!? Stor kram. POA

    SvaraRadera
  35. frisk luft i lungorna ger en frisk tjej hehe. Va bra att smaken börjar komma tebax! Gu så tråkigt å äta utan smak - grattis! /Emil

    SvaraRadera
  36. Underbart att återvända till en vardag med jobb och rutiner! Önskar dig en massa lycka till! Kram Cia

    SvaraRadera
  37. Undrar sa flundran om 2 dagar verkligen är 25%? Vill ju att du ska fortsätta vara en go' gumma och inte en sleten käring :)) Ta't nu lugnt å stilla även om skallen vill rusa åstad. Natti natti! Kram Bengt

    SvaraRadera
  38. Många lycka till kramar/C

    SvaraRadera
  39. Du är fantastisk! Kram SC

    SvaraRadera
  40. Vad härligt att smaken kommer tillbaka. Kroppen är en fantastisk manick. Hur var första dagen på jobbet? Kram Å

    SvaraRadera
  41. Åh, vad jag tycker om att dina smaklökar fortsätter sin triumf färd och ger dig njutning:):) och skogs promenaden låter hur härlig som helst. Du ler så fint på bilden, syns att du har det gött där:):). Massa kärleksfulla kramar till dig/:Harry

    SvaraRadera
  42. Lycka till med att börja jobba igen/TJ

    SvaraRadera
  43. Det kommer bli spännande att få höra om din första arbetsdag, men det kommer att smaka dig lika gott som äggröran gissar jag :-)! Helt fantastiskt att du är "back to business" så att säga. Sätt på ngt bekvämt i alla fall, huden är viktigare än extra snygga skavtextilier! Och sedan när behöver vackra kvinnor smink i fasaden? - den tiden kan DU verkligen spara in på morgonen! Stor kram på dig JCW

    SvaraRadera
  44. Godkväll fina Fia! Det låter helt fantstiskt när du beskriver hur maten smakar i munnen. Det är ju så roligt med nya smaker och konsistenser men var försiktig fina du. Jag har idag varit och sett hypnotisören då jag blev ispirerad av dig. Den var riktigt bra filmad och väldigt spännande. Lycka till i morgon på jobbet. Styrkekramar Carina

    SvaraRadera
  45. Och så typiskt jag - glömde tacka för dem underbara vackra bilderna ! - Sweden at her best :-)! JCW

    SvaraRadera
  46. Ta det lugnt imprgon kära Sofia. Många kramar

    SvaraRadera
  47. Hej Fia! Vilka fina bilder på dig och naturen. Det är härligt att du också njuter av att vara ute i det fria. Här i Norrland har det varit en kall höstdag men väldigt vackert. Kram lillgunnar

    SvaraRadera
  48. Tänk du vackra Fia från Arvika
    Tänk vad du oss alla berika
    När du skriver dina rader
    Om alla dina bravader
    Kram
    Pompe

    SvaraRadera
  49. Åh Fia jag riktigt känner din förväntan inför morgondagen. Du är så fantastiskt vacker utan smink och kläderna kan du lägga fram redan ikväll. Vilken fin uppladdningsdag du haft med skogspromenad och härliga smakupplevelser. Kram och godnatt Susanne

    SvaraRadera
  50. Hej Fina Fia,
    äventyret börjar imorgon, det viktigast är att det känns bra för dig- Förberedelse tid då och nu känns irrellevant. Det tar den tid det tar!!!

    Viktigt med kläderna, absolut, vad är bäst för dig? Arbetskamraterna är intresserad av dig, rekvisitan mindre betydelse.

    Ser med spänning fram emot kommentarerna från jogget.

    Go for it

    Kram Ray

    SvaraRadera
  51. Fia, du är så bra, vilken kick för dig och arbetskompisarna.
    Håller tummarna, var dig själv bara.

    Höstkramar Lena A

    SvaraRadera
  52. Fia, tack för dina delningar.

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  53. Hej Fia, trevligt med smaken. Bjuder gärna på en äggmacka och kaffe om du kommer hit. Lite triat att vänta på metallfåglarna skall landa så att man får jobb. Idag lite väl höstigt, regn och mörker.
    arnKram Taxi-Pär

    SvaraRadera
  54. Fina Fia, så härligt att smaken är på väg tillbaka. Jag önskar fig också lycka till på jobbet - det kommer att gå så bra! Stor varm kram L

    SvaraRadera
  55. God kväll Fia!
    Vilka vackra bilder.Som altid...:-)
    Tack för skrattet du ger mig när du beskriver hur du letat efter alla dina nycklar..tycker om din humor!Ja det är tur du är van med att leta efter golfboller:-)
    Är så glad för att det var dina nycklar som hamnade i backen och inte du!!
    Snart arbete igen,så spännande.Helt underbart att lösa om din entusiasme och förväntan.Typ som ett norskt barn kvällen 16 maj och som vet att imorgon är det 17 maj med tåg,flagga,lek,pölse och is:-)
    Jag säger som många gånger förut - DU ÄR UNDERBAR!!<3
    Stor kram och klem Silje

    SvaraRadera
  56. vill också önska digall lycka till på nya jobbet!!!
    du är fantastisk!!!
    stor kram till dig fina fia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.