13 september 2012

kärlek och soppa

Sov längre än vanligt tack vare att dagen var helt obokad. Ibland behöver jag vila mig. Jag vet att jag måste och bara det är ett straff i sig. Min oroliga kropp har så mycket som den vill göra och att vara hemma sjukskriven... nja det är inget vidare. Hade hellre varit frisk och fått fortsätta min resa genom livet som den som jag var innan jag blev drabbad. 

Kommer aldrig någonsin att vara tacksam för de erfarenheter som jag tvingats genomlida. Även om de ger mig insikter om det dyrbara livet... som många inte alls tar vara på eller är rädda om. Kan man vara nog rädd om sitt liv?! Att fylla sin skattkista med det bästa krävs handling och fantasi.

Det är ett privilegium att orka gå upp på morgonen och ta sig iväg till jobbet. Att vilja är en kraft som är starkare än mycket och att ta sig tillbaka är ett mål. Jag kommer att komma dit. Även om det bara är för en liten tid. Men ack så viktig för att få känna mig normal, som andra. Det är min påfyllning för att fortsätta kampen om mitt eget liv.  


Mor kom hit med blommor som gjorde mig glad. Skulle ha grejat här hemma men eftersom solen sken fick jag omplanera. Fick en väldans lust att gossa med den söta lilla Klara så vi reste dit. Fick med mig en massa kärlek och soppa hem. Mamman gjorde den av hemodlad potatis och purjolök som sedan mixades. Uj vad den smakade bra..  nyttig var den med.. hmm.

Idag har varit jag varit frisk hela dagen. Så underbart och jag kände det i hela mig. Allt har fungerat och det gjorde mig så nöjd. En glad dag, att fylla livet med en massa glada möten ger större glädje. Ska träffa den söta snart igen.. hon är som en liten apunge i min famn och tänk att hon somnade. Hon passar perfekt just nu. Hon borde inte få bli äldre eller tyngre. Hon är jämt lagom för min kropp att krama om, det lilla hjärtat.


                                  
                                Jag och Klara




Algot var gosig han med. 





48 kommentarer:

  1. Glad att du mår bra o att du känner dig piggelin.
    Njuter mär jag ser bebisen i din famn, visst luktar dom gott som vara bebisar kan.
    Hoppas du får en lika frisk dag i morgon.
    Sov gott o kram

    SvaraRadera
  2. Vackra kort på dej och Klara! Åhhh Algot vilken söting!!! Önskar dej en fin fredag med styrka och kraft! Kram Vera

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder Fia.
    Kram TaxiPär

    SvaraRadera
  4. Snyggt att ni matchat era ytterkläder :-) Mellanbilden är helt underbar. Fridfull. Hoppas du är frisk i morgon också - en dag i taget. Ett lustigt sammanträffade: idag när mina föräldrar var här lämnade mamma över en burk med potatis- och purjolökssoppa. Bra med sopplagande mammor som skämmer bort en ibland =)

    Sov gott, Fia!
    Kram, Malin i Örebro

    SvaraRadera
  5. Vilken go'bit hon Klara! Stor rikedom att få vara så nära de små liven. Härligt att läsa om din fina dag! Hoppas du ges en lika god fredag! Kram Z

    SvaraRadera
  6. Jag myser i hela kroppen när du har en bra dag. Tack! Å din klokskap tar mig ett steg till framåt... Gonajti! / Ola

    SvaraRadera
  7. Så härligt att läsa du har haft en så bra dag :) yeah! Ja, Algot och Klara skulle man ju kunna adoptera på direkten och dig med !!! Du är outstanding!!! Hur många förläggare står i kö ;-)? Kramar på dig JCW

    SvaraRadera
  8. Godmorgon fredag. Problem är till för att lösas - ja ditt måtto har du verkligen levt upp till. Visst känns det härligt? Igår ägnade jag dagen åt att lösa en massa ickeproblem som människor omger sitt liv med. Helt otroligt och så onödigt att komplicera sitt liv med konflikter. De borde läsa din blogg för att få perspektiv. Men problemet är att de aldrig skulle komma på tanken eller ens vilja förändra något. För dagen önskar jag dig minst ett gapskratt i timmen! Kanske ngn rolig film typ Picassos äventyr? Ha en underbar dag Sofia - du som är vis/ fredagskram/irre

    SvaraRadera
  9. Åh vilka underbara bilder från din härliga friska dag! Önskar dig en frisk fredag! /CR

    SvaraRadera
  10. Fina Fia ha en underbar helg och tänk vilken tur Klara har som har dig ! Förresten du är verkligen skitsnyggt i det korta håret ! Kram sifie

    SvaraRadera
  11. Så fina bilder!!! Njut och fyll på.
    Jag beundrar din viljestyrka och förstår att det är den som får dig att hela tiden röra dig framåt. Härligt!
    Hoppas du får en riktigt fin fredag.
    Kramar
    Christel

    SvaraRadera
  12. Hej! Ja, vilja är något att vara tcksam för, själva grunden. Jag vill också leva och vara frisk. Just nu är jag glad för att jag mår så skapligt som jag gör och det brukar bli bättre ju fler dagar som går från behandlingen. Igår var jag så trött och lite låg men som du skrev så är glada möten det som får det att vända. En vän som äter lunchen som blivit över, barnen och systern som ringer. Och jag kan vara glad! Stor kram till dej Sofia från Berit

    SvaraRadera
  13. Hej Fia!
    Bra art du vilar när kroppen säger det- något vi alla behöver tänka på oavsett vi genomgår en period av sjukdom eller ej! :)
    ...och HAHA, jag åt OCKSÅ. Hemlagad potatis och purjolökssoppa igår- så himla gott!
    Glad att höra att du haft en härlig gårdag- önskar dig en likadan...fast, här i Stockholm regnar och blåser det idag-rätt mysigt faktiskt... Kram Tonja

    SvaraRadera
  14. Men halledusan vilken Algot! den skulle jag bra gärna vilja gosa litet med! oj vad liten Klara sover gott i din famn, de små liven vet precis att lita på den som ger dem trygghet. Jag brukar undra var mammor tillverkas, de vet alltid precis vad man bäst behöver och verkar ha en inbyggd instruktionsmanual över sina barn. Jag säger som både Ola och JCW här ovan, är så rackarns glad i hela kroppen när du har kalasdag! du kan väl vara allas vårt adoptivbarn vetja! Ha en riktigt härlig fredag Fia! kramelikram Eila

    SvaraRadera
  15. vilka härliga tjejer ni ser båda ut att trivas.Skönt att dig mysa med lilla Klara.
    Kram fd värmlänning

    SvaraRadera
  16. Underbart att läsa om dina friskus dagar! Och vilka finingar på bilderna! Tack för alla dina delningar som vi får förmånen att läsa - du gör verkligen skillnad. Önskar dig en riktigt skön fredag! Massa kramar och kärlek
    /Caroline

    SvaraRadera
  17. Hon är underbar lilla Klara och du utstrålar trygghet och skönhet. Inte undra på att Klara somnade i din vilsamma famn.
    Jag glädet mig åt att du hade en bättre dag. Jag säger som föregående insändare ; när jag läser om att din dag är bra så sppritter det till av lycka även i min kropp och den känslan finns med mig länge.
    Tack för att jag får förmånen att läsa dina rader, de ger mig styrka och tillit.
    Du är en fantastisk kvinna, klok, humoristisk och vacker.
    Hopppas fredagen blir som torsdagen och att solen lyser på dig.
    Här i Stockholmstrakten är det storm och regn.
    Stor kram / ann

    SvaraRadera
  18. TACK för att du delar!! Du gör skillnad! Kram

    SvaraRadera
  19. Vilka underbara foton på dig och Klara!!Kärlek!
    Så glad att du har hatt en dag av friskhet!Det är du så otroligt värd.
    Att fylla sin skattkista med det bästa krävs fantasi och handling...Den kommentaren trafficking mig rakt i hjärta.Tack Fia!
    Håller med om vad flera sagt förut - du borde skriva en bok om din resa!En bästsäljare:-)
    Njut din fredag!
    Stora kramen från Silje

    SvaraRadera
  20. Hm...trafficking...Det kan bli vad som helst när i-Phonen lever sitt eget lilla liv.Självklart skulle det stå - traff mig rakt i hjärtat:-)
    En stor kram till<3
    Silje

    SvaraRadera
  21. Vilken underbar bild på dig och Klara när hon sover i din famn!!! Tack för allt du delar med dig! Hoppas att du har en bra dag idag också och njuter av allt det bra som finns runt dig. Jag lär mig mer och mer av det när jag läser din blogg.....Tack Fia!! Kram

    SvaraRadera
  22. Hej Fia!
    Vad mysigt det ser ut när du står med Klara i famnen. Skönt med dagar som ger dig lite andrum. Ha nu ännu en dag i friskhetens tecken.
    Kramiz annika

    SvaraRadera
  23. Hej Fia! idag gläds jag åt din lycka! Tänk vad underbart att få ha ett sovande barn i sin famn. Deras doft och kärlek gör en full av lycka. Ha en skön fredag: kramis Carina

    SvaraRadera
  24. Hej Fia, idag har jag lagat mat och läst gårdagens blogg och din kommentarer. fter att ha följt din blogg är mycket redan sagt minst en gång.
    Jag blir inspirerad och dessa timmar av förberedelse, matlagning och rengöring av köket gick som en dans.

    DU inspirerar oss andra och har en underbar inställning, hoppas att fler inom sjukvården hittar din blogg.

    Kram och tack
    Ray

    SvaraRadera
  25. åller med om att fler skulle inspireras inom sjukvården, både anställda och patienter.

    Kommer att ta upp detta på Sahlgrenska.

    Härliga Fia, fortsätt du är underbar.

    Lena A.

    SvaraRadera
  26. Idag myser jag med dig,TACK...kram

    SvaraRadera
  27. Hej Sofia!
    Försök vara tacksam för det Du fått genomlida - åtminstone försök vara tacksam för att Du klarat genomlida det. Du hjälper och stärker så många som läser Dig blog. Det gör skillnad. Kram Mickie

    SvaraRadera
  28. Fina Fia,
    Så härligt att du haft en skön och oplanerad dag fylld med så mycket kärlek och mys. Du är så inspirerande och vilken liten söt Klara
    stor varm kram L

    SvaraRadera
  29. Underbara bilder!!!! Såå glad att du fått en bra och lugn dag i kropp och själ!!! Hoppas det håller i sig ett tag!!
    Stor kram till häftiga Fia

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Skriver från ett regnigt och grått Stockholm som helt plötsligt helt ok när jag fick se dina fina bilder på Klara. Förstår att hon somnade så fint hos dig, det måste vara toppen att få vara nära en sån fantastiskt stark människa som du verkar vara. Änskar dig en skön fredagskväll.
    Kram
    H

    SvaraRadera
  31. Din styrka är så stor. Du är så vacker. Du är vacker ända innifrån och ut!!!

    SvaraRadera
  32. Fia, ikväll är du inbjuden till soppakväll med jaktlaget, vi har Norrlandsguld. Den bästa *soppan*.

    Storkram
    Lillgunnar

    SvaraRadera
  33. Hej Fia, bakom ratten och tänker på dig, vilka kommentarer du skriver, super. Hoppas att du får en underbar kväll.

    Massor av energi till dig.
    Kram
    TaxiPär

    SvaraRadera
  34. SÅ FINA BILDER DU DELAR KAN INTE RIKTIGTR BESTÄMMA MIG FÖR VEM AV ER ÄR SKÖNAST - MEN DU VINNER HELT KLART! KRAM PÅ DIG SKÖNA KVINNA/ULLA

    SvaraRadera
  35. Tänk vilken dag du hade i går. Jag är tacksam att du får en sådan dag ibland då allt fungerar. Det gäller att ta vara på guldkornen i tillvaron. kram Anette

    SvaraRadera
  36. Idag när jag satt och rensade skogens guld i regniga stockholm kom jag åter att tänka på hur du gör det som käns rätt för dig hela tiden. Kram Paul

    SvaraRadera
  37. Stor kram och trevlig helg. susanne

    SvaraRadera
  38. Vilka underbara bilder på dig och lilla Klara! Bilden är så kärleksfull och jag hoppas att du fick kraft att fortsätta din otroliga resa. Gläds med dig över din trevliga dag. Kram /Ulla

    SvaraRadera
  39. Härliga bilder du visar oss. Söta Klara och söta Algot :) Skönt att du mått bra också. Ja var tacksamma för varje dag borde vi alla vara, vi tar livet för givet.

    Kram och fortsatt trevlig fredagskväll// June
    Ps! Hör av dig om du vill ha mer healing <3

    SvaraRadera
  40. Du och Klara är så fina tillsammans! Ni hör ihop på något sätt och hon verkar så trygg i din famn! Och jag ser att du njuter i hennes sällskap! Mys!
    Jag ska tänka på dina ord när det är tungt att stiga upp!
    "Att det är ett previlegium att orka gå upp¨på morgon och ta sig i väg till jobbet" Tack du kloka!Kram G-B

    SvaraRadera
  41. Algot och Klara vilka fina bilder! Njut !
    hans

    SvaraRadera
  42. Ni är så fina du och Klara:):)
    Kramar till er/: Harry

    SvaraRadera
  43. Här kommer ännu fler kramar till dig du starka vackra kvinna! <3 <3 <3 Cia

    SvaraRadera
  44. Åh vad underbart att se din kärlek till detta nya lilla liv i din famn! Underbart /Å

    SvaraRadera
  45. Klara certainly is one adorable bubba, could smack a kiss on those chubby cheeks. You look practically glowing holding her tenderly in your arms and the little one, sleeping safe and soundly. Gosh, have never thought it's a privilege to get up at the crack of dawn to get to work. It's been more like the curse from above, but putting it the way you are, I can see it actually is. Thanks for the insight! xox LMcN

    SvaraRadera
  46. Fastnade direkt för din mening "Att vilja är en kraft som är starkare än mycket ..". Det spelar ingen roll hur mycket vetenskapen pumpar in i ens kropp om inte den egna viljan är med. Du har massor av den viljan, kan någon så är de du! Kram A

    SvaraRadera
  47. Starka ord, tack för du delar! / Gm

    SvaraRadera
  48. All världens kärleks-tankar till dig Fia! Kram Ulrika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.