11 december 2011

en drömmarnas stad

Hemma igen i de Värmländska skogarna med en massa nya intryck från en stad som befinner sig i ständig rörelse. Längesen jag var där och det kändes som om mitt senaste år inte ens har existerat. Som om allt stått stilla. Det mesta var precis som förut och vet du.. jag har saknat det.

Våra underhållande samtal, god mat och stadsliv. Gårdagen blev riktigt lång eftersom den vackra vaknade långt tidigare än vad jag brukar göra. Men inte gjorde det nåt kanske kommer jag rätt igen. 

Vi tog oss från Söder in till Gamla stan till fots. Skönt och det kom aldrig något oväder. Vi fick vår dos av motion och en massa bilder. Lyckades hamna bland avstängda broar och gator på grund av demonstration för Karl den 12:e. Härregud. 

Nobelfesten gick av stapeln i Blå hallen men inte fick vi delta. Inte ens som avbytare. Kanske bara på Oscarsgalan avbytare existerar. För toabesök.  Ja vi fick inte va med i alla fall. Tror vi hade gjort succé.  

Det kändes så hemma att trängas på tunnelbanan, jäkta bland alla människor och stå i köer. Att få känna en stad med puls, där konsumtionen inte har något tak, där allt kan köpas för pengar. En verklighet utan bekymmer, en drömmarnas stad. I vår ska jag resa dit igen. Snart, snart så är jag tillbaka.


  

1 kommentar:

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.