14 december 2011

sjuk.. i sjukdomen liksom..


Som medlem i Gyncancerföreningarnas nationella samarbetsorganisation, vilket är en förening för kvinnor med gynekologisk cancer och deras närstående, fick jag igår deras medlemstidning. De ringde mig och frågade om jag ville skriva några rader till en artikel om min story. Ja det blev inte många rader men något i alla fall. Den som vill kan kolla in deras sida. http://www.gynsam.se



Börjar återhämta mig efter några dagar i en svacka. Det är inte speciellt kul att hamna där när alla dagar som piggelin är så otroligt viktiga. För att orka fortsätta, leva. Skriver ofta kämpa... det är inte det som jag menar utan mer att "leva". Nu blev det inte annorlunda än såhär och jag måste face it. Är sååå otroligt nöjd över att magsjukan försvann snabbt och att jag slapp besöka sjukhuset. Usch vad sliten jag blev.

Låg här på soffan min och kved under gårdagskvällen och tyckte synd om mig själv. Jag skulle nog aldrig mer bli så pigg igen.. men se där. I morse gick jag upp och reste till jobbet. Fixade mer än full dag. Ja det gick fint så jag kan nog känna att jag fixar att jobba deltid även som sjuk.. i sjukdomen liksom. Denne stackars kroppen skulle inte bara skydda mig mot cancern utan även mot alla andra baciller. Men så är det och hon fixade det. Måste betyda nåt bra det!

Ja nu är det bara 2 veckor kvar tills vi befinner oss på ett varmare ställe.. härregud så gött det ska bli. Uj vad jag ska sola.. varje dag. Är inte litte vit nu och det ska vi snart ändra på. Jag hoppas hinna få lite färg fast vi ska spela golf några dagar. Tur att jag inte har packat bort dessa golfklubbor än utan att de står mitt i rummet och där ska de få stå tills vi reser.

Grannen börjar bli nervös. Har införskaffat nya klubbor, kläder, vante ja allt du kan tänka i golfgrejer så nu hoppas denne på att vinna! Vi får se. Känns inte riktigt som det är sant förrän vi sitter i bilen påväg till flygplatsen. Hmm ja en vecka kommer att göra mig så gott.



  




2 kommentarer:

  1. Mitt hår faller oj så fort det kom! Börjar bära nåt på huvudet för att vänja mej - ej peruk vill jag ha!
    Önskar också att snö börjar falla - den halvmeter som kom förra lör har snart tinat bort!
    Lev o må så gott vi förmår säger jag till oss båda två!
    Kram / Inger

    SvaraRadera
  2. Jag lider verkligen med dig Inger. Mycket sitter i håret. Om inte annat så ser omgivningen hur det är fatt i och med håret! Jag hoppas behandlingen går bra och att du snart får ditt hår tillbaka.
    Styrka till dig
    Kram Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.