19 december 2011

läkekonstens nektar..

Måndag och det gick lätt att vakna till klockan i morse och gå upp. Hämtade tidningen och gick och la mig igen.. en liten stund bara men det hade jag inte behövt utan gjorde det av ren lathet. Mår aldrig illa eller känner mig vimmelkantig längre och det, det är bra det. För när jag kände av det var jag ju liksom svag.. i kroppen och fysiken. Då kunde det vara så att efter duschningen var jag tvungen att lägga mig en stund igen.. för att orka göra frukost och komma iväg till jobbet. Undrar hur många som stönar iväg sig till jobbet när de mår så?! Jaja. 

Känner mig mer pigg nu än vad jag gjorde när jag var frisk! Stôllit men sant. Såhär i efterhand var jag nog ganska sliten då. Men nu är det härligt. Att vara som vanligt och att jag mår prima. Kanske det är dags för att börja jobba heltid.. jo idag känns det så. Undrar om det känns så i morgon. Kanske gör det efter nyår. Jag ska öve mig i morgon att försöka komma i tid till jobbet. Brukar inte dyka upp förrän 9 eller 10. Men nu får det vara slut på latheten. Idag var jag där halv nio faktiskt... NÖJD. Men först ska jag ha semester och lite ledighet. Måste tala med Försäkringskassan ifall det är mer krångligt å gå ur systemet ifall jag måste bli sjuk igen.. ja härregud det är inte lätt detta.

Känns å otroligt galet att utsätta sig för cellgifter igen.. uj vad jag inte vill det.. jag vill verkligen inte det. Uj vad bedrövligt att behöva genomgå detta helvete som jag precis lämnat. Jag får jämt ta och lägga undan de tankarna ett tag till. Men egentligen vore det bättre att börja nu innan jag blir ännu piggare och full av ork.. du vet att det blir svårare då att åter ge lusten och livet till läkekonstens nektar. Vete fan om inte det va bättre att de inte uppfunnit cellgift... det är ju inga garantier ändå.. 



 

3 kommentarer:

  1. Du e klok som en liten uggla du!
    Fick mig ett gott skratt, du skriver så finurligt.
    Tror du går omk o pratar rätt ut, med dig själv;))
    Nä får nog ta o hejja på dig nästa ggn våra vägar korsas.
    Kramar om dig
    Ika

    SvaraRadera
  2. Tjejen som skrev den förra kommentaren träffade allt huvudet på spiken - jag håller med - du är klok som en uggla *skratt*, och att du går omkring och pratar med dig själv.

    Det är bra vara stönig - men jag vet att jag tjatar nu - lova att inte vara så stönig så du "kör över" dig själv/din kropp. Och lova att du bara stönar dig iväg till jobbet för att det är roligt ;D

    Massor av kramar och en önskan om en God Jul och ett Gott Nytt År från Pia

    SvaraRadera
  3. God Jul på er båda och det är klart att jag stönar för att det är kul!

    Kram kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.