07 december 2011

piratlappen för ögat

Vi har fått den första snön för nu.. äntligen. Det är så mysigt med det vita. Hoppas det kommer mera. Det som jag lider av är kylan. Idag kändes det som om det var hur många minusgrader som helst ute fast det bara var ett par. Fick höja värmen.. hade försökt att inte ha så jättevarmt i lägenheten men tyvärr går det inge vidare när jag är super frusen. Har fått upp till 23 igen. Gött. Det är dessa händerna som fryser. Får sätta på mig vanter inomhus tror jag. I vinteras var det fötterna men det är värre det.

Orkade sova länge idag och det behövde jag. Känner mig sliten och trött. Hoppas somna tidigt ikväll. Varit seg hela dagen och gick trots detta ut på en motionsrunda med den snälle. Skönt efteråt.

Tankarna kretsar kring julen som närmar sig med stormsteg. Ett år går så fort. Undrar hur nästa jul kommer att se ut. Vet inte men det är sällan jag ser framåt eller längre än tills nästa läkarbesök. Konstigt men det är som att leva i en form av vakuum eller mellanläge där vissa saker måste uppnås innan man törs tänka vidare.

Jag gömmer mig bakom veckorna som jag slipper.. se sanningen i vitögat. Sätter på mig piratlappen för ögat och låtsas att allt är som förr. Men när jag tänker efter så har många med mig bekymmer av olika slag och de får försöka att leva på sitt sätt. Ja det gäller att hitta guldkanterna för dagen. Det gäller oss alla.







3 kommentarer:

  1. Hej Sofia!

    Gött å se dig i torsdags! Jag är också superfrusen om händerna. På Lindex finns det sådana där "torgvantar" (fast de går bara en bit upp på handen och har inga halva fingrar). Sådan brukar jag trä på mig och dra ned en stickad tröja med långa ärmar över handlederna, då blir händerna lite varmare utan att man behöver gå med vantar inomhus :)

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia. Jag har följt dig en längre tid. Själv blev jag diagnostiserad med äggstockscancer i januari 2011. Opererades i Helsingborg där de tog äggstockar,livmoder, mjälte, en bit på tjocktarmen,omentet, skrapade bort cancer på både magsäck, blåsa, och på levern. Kunde inte ta bort allt, lämnade en 5 kronas storlek vid lever och diafragma. Fick Stomi. I helsingborg avrådde man från att operera sig i Uppsala fasten jag bad om detta. Nu har cancer kommit tillbaks 4 mån efter avslutad behandling.Skulle gärna vilja prata med dig om operationen i uppsala. Om du mailar mig så får du telefonnummret.anneli.larsson1@bredband.net mvh Anneli

    SvaraRadera
  3. Ja Vera det ska jag tänka på. Idag på kontoret hade jag varmt och gött. Det va kul att träffa dig med. Ha det bra Kram

    Anneli jag hör av mig..

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.