27 december 2011

drömma för att leva

Måste börja packa. Om några dar lämnar jag landet för värme och sol. Hoppas verkligen att det blir bra väder för det är det som jag längtat så mycket efter. Eftersom det inte blev till så mycket semester i somras känns det som om att det är nu som att jag får en andra chans. Mysigt. Det blir till att fira nyår utomsocknes.. inte gjort det förut tror jag. 

Har börjat fundera på mer resor. Då kan jag säga att det är ett friskhetstecken från min sida. Eftersom jag alltid har älskat nya upplevelser har det senaste året inte varit till min fördel utan istället har min fysik begränsat min rörlighet. Jag minns vänner som ville ha med mig på små utflykter över helger och jag kände "hur i hela världen skulle det gå till". Orkade knappt gå en promenad. Ja nu är det en annan styrka i kroppen och då återkom min längtan att återigen få uppleva resten av världen. 

Har ju några platser som jag inte har besökt och det vore en lycka att få ge sig ut i världen på nya äventyr. Minst en månad för att känna av det goda. Planeringen är i dagsläget dit det är varmt och där som det finns sköna vågor. Att få chans att komma upp på en liten våg är lite av den dröm som jag har. Ujuj jämt myser när jag sitter i soffan och drömmer mig bort. 

Fortsätt drömma för att leva. Ett sätt för att må bra under tiden livet passerar. När drömmarna försvinner finns inget hopp om framtidens ovisshet om den möjliga lyckan. Fantisera mera. 




5 kommentarer:

  1. God fortsättning på julen ! Jag följer din blogg kontinuerligt och önskar dig allt det bästa ! Hoppas nu att du får en härlig semester med fint väder och mycket golf. Själv är jag i just Spanien sedan två månader tillbaka och stannar nog i tre månader till men med bad är det sämre, Medelhavet är för kyligt nu. En hel del golf blir det i alla fall i solen. Priviligierad ? JA, jag vet att jag är det, min generation har haft tur med arbete och konjunkturer ! Vart i Spanien reser du ? Kramar från din gamla beundrarinna, Sofia Den Visa

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vi reser till Gran Canaria för en veckas avkoppling. Det ska bli så gött med lite sol och golf förstås. Jag unnar dig några månader i Spanien, skulle jag med göra om det gick! Alla får passa på och göra det som fungerar för en var.
    kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej o god fortsättning! Vad skönt att resa bort lite! Unnar dig en riktigt skön vecka. Jag drömmer också, drömmer om att vi i framtiden ska kunna bo utomlands, åtminstone på vintrarna. HATAR vinter o kyla. Det är min dröm. De flesta andra har jag redan uppnått, tycker jag.
    Ha det!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Önskar du/ni får en vecka med bara sol o en bra score!
    Var rädd om dig o sola med förstånd!
    Kram
    //Ika

    SvaraRadera
  5. Skönt o underbart med resa till Gran Canaria. Vi firade nyår där ett år, utanför en engelsk pub, vilken stämning och fyrverkerier över hela himlen och minsann gick det att bada i havet också. Ha det riktigt gott...och njut
    Kram/Maggan

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.