12 december 2011

magbacill

Börjar veckan med att bli lite dålig. Någon form av magbacill är inte bra för mig. Får inte mista för mycket vätska för då krävs att jag måste till sjukhus för att få dropp. Hur vet man då när det måste till?! Härregud. Inte lätt detta. Ja mår lite illa men inge värre än så. Undrar vad det kom ifrån?! Den bäste blev ju inge kass och vi åt liksom samma eller lika mat. Ringde min samordningssköterska som sa att om det inte gett sig inom 2-3 dagar skulle jag höra av mig. Ja ringer nog min stomiterapeut i morgon jag. Har för mig att hon sa ett dygn eller 10-12 timmar max. 

Har inte tid att va sjuk jag och absolut inte med detta. Tycker det räcker med den kroniska cancerjäveln som förstör min tillvaro. 

Måste säga att jag ändå har haft turen att klara mig i höst från förkylningar och andra åkommor. Peppar, peppar. Troligen för att jag är mer rädd om mig. Jag får nog stanna hemma i morgon för att få upp vätskebalansen i kroppen. Ja vi får se hur det går i natt. .       

Har börjat med några julkort.. vuxenpoäng det.. men hasr inga frimärken än så vi får väl se hur många som kommer iväg!


2 kommentarer:

  1. Vuxen poäng, indeed:) Bra att du påminde så jag kan börja leta fram mina...
    Krya på dig!
    Carina

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.