22 december 2011

nytt läkarintyg.. uj

Ännu en dag närmare julafton.. det går med raketfart. Ja nu är det planerat att jag ska vara ledig i 14 dagar. Ska bli skönt men jag vill nog hellre jobba. Märklig person jo det. Men det ska nog gå att vara ledig bara man kommer "in i ledigheten". 

Fick mitt läkarintyg igår.. uuujj en skräck att läsa texten.. handlar det verkligen om mig.. nej det tror jag inte. jag har aldrig varit så frisk som jag känner mig nu..  "väntar på ställningstagande om fortsatt kemoterapi".. nedsatt ork, kan jobba 50%.. Sen denna förklaring vad jag har gått igenom... usch det är svåra ord.. nästan som Ryska.. vill inte förstå eller... operation .... ja härregud att jag överlevde.. helt otroligt.. men jag vet.. det är inte slut än på denna historia. 

Vill aldrig mera ha kemoterapi.. nej.. får allt diskutera detta med överheten. Men jag vet att de kommer säga att det är bra...  de kan inte ge min en enda liten liten garanti.

Jag jobbar 75% och nästa år ska jag börja åka till jobbet fyra dagar istället för som idag tre. Kanske börjar på heltid.. får se. Ska fundera på det över jul och nyår. Att jobba hemma en dag varje vecka blir jag bara nervös av.. går som en och funderar. Ja idag blev det 11 timmar.. och det är ju inge smart.. Bättre att vara där oftare då.. men du vet hur jag är.. fick möe gjort och allteftersom tar jag över allt fler arbetsuppgifter som min assistent gör. Ja nu har jag snart koll på det mesta eller som en av dem sa idag.. ja du fattar ju mer nu.. av det administrativa i alla fall.. Härregud det har tagit mig sen oktober men har ändå gått över förväntan måste jag säga. Du vet att när man får cellgifter och hamnar i en kris som jag gjorde så hänger ju inte hjärnan riktigt med utan det är som att den stannar. Står still.. lever sitt eget liv liksom men nu börjar den fungera mer och mer som normalt. Lite trög fattad men det kanske bli bättre.. Det gäller att hitta på saker och träna upp hjärnan igen. Tur vi har Wordfued... hihi

 

1 kommentar:

  1. Sofia med din inställning, når du långt!
    Ngn garanti har vi ingen, förstår hur du tänker betr allt som varit.
    Se bara framåt, o njut av att du mår så bra!
    Du kan inte vara sjuk, när du orkar som du gör!!!
    Stor julkram o Gott Nytt friskt år.
    //Ika

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.