02 december 2011

sökaren..



såg han som så gärna vill.. balansera sig genom livet
ingen ska se, ingen vet
det är en kamp att finna.. lyckan.

en vilja så stark att nå härligheten
möter så många paradis och skatter
ingen ro, ingen vila... söker..

går rak i ryggen... utan att se
ögon så slitna, trötta.. hoppas på en förståelse
om vad som behövs för att nå..
det goda, söta likt hunung i sommaren

kommer oron förbi
när någon tillåts dela alla hemligheter
kommer smärtan att fria hans kropp
när han öppnar vaket.. alla sinnen


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Andra dagens cellgiftbehandling avklarad.Lite speedad av cortisonet.Tyvärr var beskedet jag fick igår inte upplyftande. Det finns en spridning i ländryggen.Innerst inne anade jag det av det jag känt i kroppen. Man känner ju bäst sin egen kropp men hoppas ändå tills man får svart på vitt. Så nu är kampen börjad för varje ytterligare dag att lägga till livet o jag har min kedja i livskedja i skogen!
    Kram till dej o lycka till med jobbet! Inger

    SvaraRadera
  2. Tack Inger. Det va inga roliga besked för dig. Det är bara att fortsätta kampen mot det onda och göra det som känns bäst för stunden. All styrka och kraft till dig. Kramar Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.