13 december 2011

tätt intill

Fick stanna hemma idag. Kände mig matt. Det känns bra att jag kan göra jobb hemifrån när det passar mig. Behöver inte sitta åtta timmar i sträck utan att jag kan varva tiden efter min ork. Om sanningen ska fram blir det mer gjort eftersom det blir färre avbrott.

Huvudvärk.. känner mig trött i kroppen. Min stomiterapeut sa att jag måste dricka för att få upp vätskebalansen igen. Om det inte blir bättre under dagen måste jag in till akuten, eventuell påfyllning. Som jag känner nu så kommer det att gå bra. Men hon sa att det går fort när det går utför.. "du har inte så mycket att spela med"!

Just idag blir jag så påmind. Hur tätt intill.. det ständiga flåset är i min nacke. Min situation som jag annars blundar så hårt för att slippa .. inse bedrövelsen. Att vara så sårbar, att allt kan tas ifrån mig på några timmar. Blir mer påmind än vad som jag vill. Försöker så innerligt att vara som innan. Känner en tomhet. Att inte ha någon ork.. mitt straff.

Den som gjort mitt öde visste vad som skulle kännas. Att mista sin ork, tungt. Tänker att om jag blundar ser jag min illusion där jag springer för vinden och badar i varma vatten. Där de vita hästarna talar och ängarna är mjuka. Vänta jag kommer igen.

Ser regnet utanför, det känns inte alls nödvändigt att ta sig ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.