30 juli 2012

Tiden går så fort

Sommaren går så fort att jag hinner inte riktigt med. Tur är väl det kanske så att man inte har tråkigt. Jag förstår inte riktigt hur jag hann med i mitt tidigare liv.... Nu har jag all tid i världen och ändå hinner jag inte med det som jag vill.

Men nu tar mig tid till saker som jag inte gjorde förr. Njuter mer av det som sker här och nu, i det lilla. Jag mår faktiskt rätt gött i livet trots allt och jag känner mig till freds... Just nu!!

Nu har det börjat blomma nåt som jag inte tål... Så snuvig, ögon som rinner. Tror denna allergin kommer å ta live av mig!! Tur att jag fick allergimedicin som skulle räcka hela sommaren. Härregud. Men det är värre i år eftersom jag får cellgift. Men det blir bättre.

Idag har jag varit ute och rört på mig. Blev darr i benen när jag kom upp till lägenheten. Ett par dygns sjuka tar hårt på redan reducerade krafter. Inte lätt att behålla styrka när soffan tar sitt. Ja det är bara att bita ihop. I morgon är det dags för nästa dust av gifter så jag hinner inte träna speciellt mycket.

Nu gäller det att hålla sig på benen och hantera vardagen. Det är den träning som jag inriktar mig mot nu. Förutom golfrundorna. Men det gör jag för att det är kul.

24 kommentarer:

  1. Tack för att du påminner mig om att stanna upp här och nu, att se vart jag är och vad som hänt. Det är ett sätt att hitta sin plats i nuet när jag springer iväg från det. Du är så bra som tränar Sofia, önskar dig massa kraft när nästa dos är på väg, mot ljuset!!
    Massa kramar// Harry

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod Harry.. så trivsamt att du följer mig på min resa. Tänker ofta på hur andra som Du vill dela mina tankar.. ni är alla helt otroliga som orkar höra detta om och om igen.. allt elände. Men jag är tacksam för allas engagemang. KRAM

      Radera
  2. Okej. Dax för nästa artilleri av soldater imorrn att attackera cancerjävlarna!! Massor av kraft och styrka till dig! Och du, kära Fia: låt soffan få kalla och låt kroppen få vila däri. Ni behöver det, du och kroppen... Gonajti /Olala

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du vet att det är så lätt att föredra soffan före att träna... så jag måste rycka mig i kragen för annars skulle jag aldrig komma ur hon. HAHA Tack och stor KRAM

      Radera
  3. God morgon Fia! Tittar på ditt foto och tänker hur mitt i prick det är. Alla grässtrån som var och en för sig är ensamma och svaga, men tillsammans blir de en hel blomsteräng. Uppförsbacke med flås, men ack så vackert det är där på toppen. Darrande ben och svettig kropp, men upp kom du! Precis så är det, dina starka gossar som går sida vid sida och puttar på dig så att du ska komma i mål. Idag ÄR en väldigt bra dag Fia, en superdag för din armé!! Stor stor KRAM Eila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Go kväll Eila och du hade så rätt för idag var en superdag. Mår så gött just nu så jag sover nog inte förrän i morgon haha. Hoppas du har det vackert i Sthlm. Ser att vädret verkar gött. Kram

      Radera
  4. Som vanligt Sofia hanterar du din situation med vishet. Som tidigare talare påpekat så ska cellgiftssoldaterna nu agera för att bekämpa det som behöver bekämpas. De kämpar för din sak och tänk på att dina organ kommer att klara det! Du inspirerar varje dag. Hur många tror du gör det?/ irre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej irre
      Du gör mig så glad, tack.

      Har en mugg som förklarar att

      Sofia betyder vishet
      Långa tider brändes kloka kvinnorna på bål
      så gick det som det gick med världen

      Sofia ska ej mer gömma all sin visdom
      bakom fagert yttre.

      Vi räknar med att hon ska vrida världen rätt igen..
      haha gillar den skarpt fast muggen har hängt med sedan mååånga år! kram

      Radera
  5. Du har redan målet inställt och känner vad du behöver inför nästa omgång med nya soldater. Såå bra Fia! Du lyssnar på kroppen, laddar och vilar, både mentalt och fysiskt! Kämpa på och vinn fighten mot de små jävlarna ihop med din armé! Heja! Stor kram // Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja målet är klart.. nu gäller det att få med min läkare på tåget. Jag fokuserar!! haha go natt och kram

      Radera
  6. Du är så enormt klok och helt enkelt fantastisk! En stor kram

    SvaraRadera
  7. Kroppen behöver både rörelse och vila. Vi är tyvärr många som dels tar kroppen för given och dels låter bli att lyssna på dess signaler. Din fantastiska kropp visar m stor tydlighet när den vill vila och när den vill att du rör på dig så följ du dessa signaler. Och du gör det bra!!! Håller tummarna att behandlingen idag går bra och att de nya soldaterna som fylls på jobbar järnet.
    Kram Christel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att kriget inte är vunnet än utan att mina soldater orkar ett tag till. Men känslan i kroppen säger att ja behöver rusta om, rusta nytt!!
      kram för ditt stöd

      Radera
  8. Hoppas behandlingen idag gått bra och att du fått hjälp av dietisten att reda ut stoppen. Tack igen för allt du skriver på din blogg. Med din inställning och ditt sätt att vara ger du mig och många andra så viktiga och tänkvärda insikter. Du är så himla bra! Styrkekramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fick inte tag på dietisten idag heller. Men dessa dagar har gått bra. Ska börja med finare kost och börja använda min blender jag köpte. I kväll gjorde vi milkshake med färska bär som smak.. silade bort skalen och gott blev det! kram

      Radera
  9. Hej!
    Igår fick jag min första cellgiftsbehandling! Det gick bra. Sov mig igenom den trött av tavegyl och en jobbig natt. Idag är jag lite "hög" av kortison. Har varit med min syster som sällskap och provat ut peruk. Det gick fövånandsvärt bra. Skönt, frissan var duktig på att hitta nå´t som kändes bra. Tack för allt du delat med dej. Betytt så mycket för mig!! Kram Berit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gott att du orkade sova. Det gjorde jag varje gång när jag fick var 3:e vecka för ett år sen. Men det är skönt med sovandet. Kul att du hade en bra frissa. Jag hade en superkass första gången så då bestämde jag mig för att skippa peruk. Men nu denna gång fick jag en kvinna som var helt underbar och som hade massor av tips och råd. Lycka till nu Berit

      Kram

      Radera
  10. Att känna sig till freds trots allt visar på vilken enorm styrka du besitter och med vilken kraft du tar dig igenom det här. Tack för att du visar på hur du kan njuta av det lilla här och nu, det som vi oftast tar för givet...kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är ingen annan person för att man blir sjuk.. även fast sjukvården och omgivningen försöker göra en till det (patient). Givetvis är det så att jag kan njuta och känna mig bra.. OFTARE än att jag känner mig dålig. HAHA men du min vän ska njuta så länge du kan för allt kan ändras på mindre än du anar. Lev och må bra.. KRAM

      Radera
  11. Till både Dig Sofia och dig Berit - ännu en behandling lagd till det förflutna - och en dag närmare ett liv utan dessa livsviktiga men kroppsligt försvagande "armesoldater". Styrkekramar till er båda!/Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas och önskar att det verkligen blir så även om det bara blir för en liten stund.. ett andetag.. av att återigen få delta i livet.. och MÅ BRA.

      KRAM

      Radera
  12. Underbart att du tar tillvara på nuet! Då hinner man uppleva och njuta mer av det som är i stunden! Det kanske är på så sätt klokskap växer fram!? Det blir som ringar på vattnet, din klokskap får oss som läser din blogg att stanna upp och vara mer här och nu! Jag hoppas innerligt att behandlingen var ok i dag! Kram G. - B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beh gick bra. Fick en liter vätska, Glukos, eftersom jag inte fick äta från 8 i morse och skulle inte va på ultraljud förrän 13. Har inga reserver just idag.

      Bra att ni får en tanke för livet blir inte bättre än vad du gör det till. Sen är det en fråga om du vill tillhöra B eller N laget när du hamnar på hemmet?!
      B = är de bittra som ångrar allt som de inte gjorde
      N = är de som är Nöjda med sina liv.

      KRAM

      Radera
    2. Lag Bitter eller lag Nöjd! B och N-laget. Helt j-la strålande!! :-))) Tack för dom /Ola

      Radera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.