29 juli 2012

korrekta aningar

Mina aningar igår var korrekta så min förberedelse med all vätska var bra. Började vid tvåtiden och stoppet släppte inte förrän i ottan. Tro inte att kräkningarna kunde avta utan det höll i sig framåt förmiddagen. Så sovandet blev det inge vidare med. 


Jag fick inte lika ont som förra helgen och det var skönt. På en smärtskala MAX 10 var detta 7. Idag har jag inte kommit utanför dörren då jag varit seg och trött. Men nu känner jag mig starkare.. lika gött varje gång. 


Härregud vad jobbigt det blir med maten. Saknar en kock som kunde ordna detta!! Jag får hålla mig till flytande kost ett tag eller börja och mixa kanske. I morgon ska jag ringa till dietisten och hoppas hon jobbar. Är inte direkt sugen på mat eftersom det gör mig så sjuk. Två "tarmvred" på en vecka, ingen lek. 


Jag som skött mig så bra.. och ändå drabbas jag så hårt.. men det är så det kan bli och det är detta som är baksidan av just cellgifter. Ett resultat som kan tyckas kosta mer än vad som är skäligt. 


Det är resultatet som jag kommer att få leva med, att mina organ tar stryk. Då kan du förstå mina funderingar om det är värt det, när är det NOG. Innan allt är förstört. Priset är högt och jag har dåligt med insatser att spela med. Finns ingen garanti för hur stor eller liten skada gifterna ger, allt är individuellt. 


Om det på sikt blir för stora besvär kan det bli tal om dropp eller nåt. Såå gött det vore, då skulle jag inte behöva ha ont mer och inte heller behöva fundera ut vad jag ska äta. Men det är lång väg dit. 


Idag (kl halv sju på en söndagskväll) ringer de från röntgen och undrar om jag kunde komma in på tisdag för ett ultraljud. De jobbar visst jämt där, blev lite snopen. Bra att få koll på mina njurar men jag tror inte att det är fel på dem nu ha ha. Jaja en koll får avgöra. 


Blev ingen golf idag då modern kom förbi med blomster och choklad. Vill inte att jag ska tunna ur. Själv tycker jag det vore bra eftersom jag gått upp en hel del i vikt senaste tiden. Lever på choklad då det är lätt att ta till då det smälter och inte fastnar hahaha. Jag ska vägas inför nästa dos på tisdag så då kommer sanningen fram, ujuj.


Ja visst är det märkligt att håren växer trots cellgift. ÄVEN på bena kan jag meddela och på andra mer märkliga ställen som jag inte visste att jag hade hår på. Jo det är en kamp innan jag får ordning på detta. HA HA Jag får hoppas att håret inte rasar IGEN. Du vet att det är det bästa med cellgift att inte ha håriga ben.  


Idag fick jag meddelande om att det äntligen har kommit en välskapt liten tjej till världen. Stort grattis till Vera som blitt storasyster och givetvis till  mamman och pappan. Längtar tills vi ses. 


                
                 Kameran som jag använder är min telefon, Iphone 4S





20 kommentarer:

  1. Sofia! Tvivla aldrig på att din kropp och organ kommer att hålla och stå dig bi i kampen mot sjukdomen! Då orkar de! Det är det där med tankens kraft, du vet. Det är kraftfulla saker. Gå inte rädslans väg./irre

    SvaraRadera
  2. Du är en verklig fighter på som utanför golfbanan. Det är ju dock besvärligt det här med vad din kropp tycker att du absolut inte ska äta men du får nog lära dig att lita på vad kroppen säger - jag vet att det är svårt - men att det lönar sig. Och vattnet ska vi ju inte tala om hur lätt vi glömmer det, och det trots att det är varmt just nu.!!
    Hoppas på en skön måndag med vila och utan magproblem. Kram/Ulla

    SvaraRadera
  3. Du e tuff du tjejen... Sååå impad av din styrka å ditt fokus. Tack! Det hjälper kroppen å själen att orka när pillersoldaterna strider för dig å i dig. Ta hand om dig!! <3 Gonajti.

    SvaraRadera
  4. Din styrka, tålmodighet och Kraft är oslagbar! Du är fantastisk Fina Fia! Hoppas att du snart får hjälp med att klura ut vad lilla tarmen önskar och inte önskar! Med din otroliga kämparglöd finns där endast möjligheter och med din klokskap endast vägar genom detta. Å förhoppningsvis kan vi som läser och kommenterar fylla på dig lite extra i din stora fight! You amazing woman! Ta hand om Dig! Kärlek och Styrkekramar

    SvaraRadera
  5. Sofia, ha tillit till att dina inre organ står pall för behandlingarna! Och känn efter för varje gång du är på väg att äta något, ställ då frågan, vill min kropp ha det här!
    Du använder alltså IPhone 4 S för att ta de fina bilderna! Ja, men den har ju jag också! Kul! Ska använda den oftare, men att nå upp t din klass blir svårt! Kram från supporten G-B

    SvaraRadera
  6. Du är en äkta Amazonkvinna! Tapper, modig, envis, klok och humoristisk!
    Jag hoppas du är lite tokig ibland också, hihi.
    Jag beundrar så din förmåga att kämpa och din syn på saker och ting.
    Dessutom - vilka underbara bilder du tar! Verkligen njutningar för ögat.
    Hoppas så att det ska gå att rätta till eländet med dina tarmar. Dropp - visst, men jag skulle hellre önska dig att få njuta av god mat utan att bli sjuk efteråt. Kan du inte ringa och be att få bli röntgad tidigare?
    Jag skickar massor av kärleksfulla och stärkande kramar, till dig - du härliga själ bland oss!
    Aina

    SvaraRadera
  7. Jupp, här kommer papegojan - kan ju inte annat än att upprepa precis det som de övriga här ovan redan sagt: du är en makalös kvinna Fia! så fylld av djäklar anamma, klokhet och stollighet och så mycket både in- och utvändig skönhet! Du är som en sådan där rysk docka, putta på och gunga hejvilt men nog rackarns ställer du dig upp vad som än händer. Rådet att lyssna på den som vet bäst - din egen kropp - är inte så tokigt även om huvudet pratar på och vill något annat. Tänk dig vilken ofattbar och oslagbar kraft du har när tanken och kroppen marscherar i takt!! Kan inte tänka mig någonting annat än en frisk Fia!! Stooor kram från Eila

    SvaraRadera
  8. Kämpa på du fina kvinna! Gör som någon ovan skrev; fråga kroppen vad den vill ha och inte vill ha, och lyssna på den! Stor kram // Cia

    SvaraRadera
  9. Fia, med risk för att låta som ett eko vill jag bara säga.
    Fy Fan vad stark du är. Jag har svårt att tro att överhuvudtaget någonting kan fälla dig. Din Kraft är oemotståndlig. Liksom andra säger jag lyssna på din kropp, den är oftast ganska vettig.
    Jag är just hemkommen från en vistelse i dina trakter. Sååååå vackert du lever i vackra Värmland.
    Jag älskar dina foton. Jag skulle vilja rama in många av dem och bara glo och hitta ro.
    Gläd dig åt det lilla för det finns överallt runt dig och använd din fantastiska vilja, då kan inget stoppa dig.
    Stora må bättre kramar Ann

    SvaraRadera
  10. Oj vad trist att det krånglar så med maten och ätandet. Just god mat är ju annars ett av livets glädjeämnen. Känner med dig och hoppas att du/ni får ordning på detta och allt annat som spökar.
    Kram från Carina

    SvaraRadera
  11. Kan inte fullt och helt förstå vad du går igenom med alla växlingar av humör, kraft och stopp mm men du är en sjuhelvetes fighter och jag tror att du kommer till mål!!! Det tror jag innerligen Sofia!!
    Stora kramar// Harry

    SvaraRadera
  12. Så skönt att det släppte i alla fall, även om det säkert var jobbigt när det höll på. Nu håller vi tummarna för att det var sista gången. Ha en underbar dag, stor kram

    SvaraRadera
  13. Fia,din styrka når ingen gränser!!Dim förmåga att fighta och vända saker med humor och positivitet är helt outstandig!!Jag hejer på dig hela vägen!!!
    Stora kramen från S

    SvaraRadera
  14. Instämmer med alla föregående "talare" - vilken otrolig kvinna du är Fia! Din fighting spirit är enorm och så häftig. Varje gång du blir "knockad", borstar du av dig och reser dig upp igen och fortsätter framåt - WOW, säger jag bara! Tack för allt du ger oss som följer din resa. Massa kramar och kärlek
    /Caroline

    SvaraRadera
  15. Tankens Kraft är väldigt bra och även att lyssna på kroppen!! Stora Varma Styrkekramar till Dig<3

    SvaraRadera
  16. Fina fantastiska Fia, du otroliga inspirationskälla. Jag vet att jag upprepar mig men jag hoppas du känner och förstår vad du inspirerar många med dina ord om din resa. Jag hoppas också innerligt att du tar åt dig alla ord och kommentarer som skrivs till dig och verkligen tar dom in i ditt hjärta för det är faktiskt dig vi skriver till och om.
    Så TACK än en gång för att du delar med dig och TACK för att du kämpar vidare och reser dig VARJE gång det är extra tufft på det ena eller andra sättet.
    Jag hejar på dig!!!
    Kramar
    Christel

    SvaraRadera
  17. Hej Fia, Jag håller med föregående talar du har en sådan härlig fighting spirit - och tillbaka glad och med en massa humor trots att du har haft stopp i systemet.
    Å lyssna på din kropp vad den verkligen vill ha - den brukar säga mer än man tror.
    Stor varm kram L

    SvaraRadera
  18. Känner starkt med dig och tack för allt du delar med dig...kram

    SvaraRadera
  19. I allt jävligt du går igenom Fia, hittar du alltid något positivt, som det där med att det bästa med cellgift, är att du slipper håriga ben:) :) :)!!!!!
    Styrkekram från Vera

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.