08 juli 2012

behöver få andas

Inom några dygn kommer min ork och styrka att sippra ur min kropp likt en tillbringare som töms på vatten. Du ska veta vad jag hatar det. Nu när jag börjar må riktigt bra eller jag försöker i alla fall och då är det dags att infinna mig och vänligt låta dem koppla gifter till min redan tärda kropp som skriker efter att få vara ifred, få leva, få vara som vem som helst.. fy fan vad jag hatar det. Min ORK är mitt allt och jag vet inte hur länge till som jag klarar av att den bryts ner...  och hur länge som jag kan se mig själv i ögat och tro på fullaste allvar att det är VÄRT det! 

Jag tror att det ger mer skador än nytta i det långa loppet... kan inte hjälpa det. 

Vill ha semester, glömma, få tid att njuta och få må lite väl under en tid. Bara en liten tid... behöver få andas, få göra några äventyr innan allt är jämt omöjligt. 


Dagens göromål var nödvändigt och resulterade i en nystädad lägenhet. Såå mysigt att komma hem när det är rent och nystädat.. jag blir så glad. Modern kom förbi på förmiddagen och hjälpte mig ut med mattorna som piskades och vädrades. Det var inte igår som de fick se utsidan på huset och jag skulle aldrig klara av det själv. Men det var så välbehövligt och skönt när det är gjort. Jag är tvungen att passa på med en kraftansträngning eftersom jag vet att jag inte kommer vara såhär kry på länge. 

Vi lagade en söndagsmiddag här hemma som blev riktigt god och det var kul att få bjuda mor på mat som tack för hjälpen. 



  


10 kommentarer:

  1. Ibland vill man ju säga något käckt för att muntra upp, men det enda som jag kommer på är från rubriken på ditt inlägg idag....ANDASsssssssssss o jäääääättemånga styrkekramar.

    SvaraRadera
  2. Tänker på Dig! Ditt mod och din styrka! Sänder massa omtanke och styrka! Är med dig i tanken och många med mig! Tack för att du fortsätter att dela! Dina delningar betyder så mkt! De gör skillnad i många människors liv! Så som alltid - TACK! Stor kram till Dig fina Fia från Jo

    SvaraRadera
  3. Tänker så på din starka armé av soldater som står rustade och klara för att kämpa för dig Fia. Kommer ihåg ett annat inlägg där du skrev hur pumpens ljud fick dig att tänka på hur livets elixir pumpades in i din kropp. Tro mig Fia, klart livet är värt att kämpas för! kan inte tänka mig att du vår modiga, starka, vackra underbara Fia ger upp. Det vore ju som att kasta in handduken när det är dags att putta och vinden tar i litet extra för att få bollen att gira. Precis som Jo här ovan skriver, du har en armé här ute också som tänker på dig och sänder dig kärlek hela tiden - MASSOR med kärlek!!! Kramkram Eila

    SvaraRadera
  4. Finaste Fia, vissa dagar och stunder är tuffare än andra. Det som är så fantastiskt med dig och din inställning är att du alltid får till en vändning av en jobbig situation OCH att du tillåter dig att känna det jobbiga samt att dela med dig av både topparna och dalarna. Om du visste vad det inspirerar och hjälper mig och måååånga med mig när du visar genom dina ord hur du inte bara tar dig igenom jobbiga stunder och dagar utan faktiskt LEVER dessa dagar.
    Så när du har en extra jobbig dag och delar det med oss andra så får vi möjligheten att skicka dig än mer tankar, hejarop och styrkekramar och på så vis förhoppningsvis hjälpa dig bli stärkt av det. Det är så du hjälper och stärker andra när du delar med dig av din resa, din livslust och din otroliga inställning.
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  5. Tack finaste Fia för att du delar med dig av ditt liv och din resa och att jag och så många andra får ta del av allt. Det som går som en röd tråd genom alla dina inlägg är att du alltid hittar det positiva även i något som kanske är negativt från början. Du är så bra och har en enorm inre styrka - det är beundransvärt!
    Massa kramar och kärlek till dig!
    /Caroline

    SvaraRadera
  6. Tack Fia!
    Tack för att du delar med dig av din tuffa resa. Kan inte annat än att beundra dig för din inre styrka och kärlek till livet. Sänder här massor av styrke och energikramar till dig.
    /kramizar Annika

    SvaraRadera
  7. Modiga Fia,tack för att du så sant och ärligt berättar om dina tankar och känslor.Det gör att du visar väg till så många människor,inkluderad mig!Så lätt är det att hålla vissa tankar och känslor för sig själv.Att trycka unda de.Jag tror inte på den strategien!Att dela.Bjuda in.Öppna upp.Vara modig,sann och ärlig med helheten av sig själv og sin egen resa,det tror jag dock på.Det tror jag är vägen till att vinna livet.Du är en av de människor som vågar just det.Det är stort.Du är stor.Din resa är stor.Så åter igen,tack för att du är du och för att du bjuder in till din resa.Jag hejer på dig hela vägen.Du är FANTASTISK!!
    Stor kram och massa styrka och kärlek från S

    SvaraRadera
  8. Fia Fia. Har inte mkt att tillägga utöver allt klokt som redan sagts. Att svänga från rädsla å oro till ljus å positivt tänkande. Där är du en mästare å jag beundrar det å dig sååå. Varma styrkefulla tankar till dig, du fantastiska kvinna! :-) Tack för din kraft å dina delningar. Gonajti.

    SvaraRadera
  9. Fina kloka Fia. Här kommer en stor kram med kärlek och kraft till dig!

    SvaraRadera
  10. Jag är också så inspirerad och stärkt för allt som du skriver och delar med dig av! Det är så stort!
    Heja soldaterna och heja finaste Fia! Fortsätt tänka, göra och vara du! Du gör det såå bra!
    Kramar //Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.