10 juli 2012

Målade naglar

Lyckades sova hela natten. Välbehövligt. Trodde det skulle bli svårt eftersom jag sov 1,5 dygn igår men som sagt, jag var trött.

Idag tisdag är livet på topp och det är bra. Gårdagens stopp berodde på att jag inte tuggade maten så väl som jag borde ha gjort, var hungrig. Det gick lite väl fort och då är det lätt att nåt fastnar i den smalare passagen. Men så fort det släpper går det över.

Dagens behandling gick fint. Fick lite extra vätska för att snabbare få tillbaka vätskebalansen och det var inga konstigheter. Eftersom det flytande kortisonet är restat sedan före midsommar får jag ta kortison hemma, innan. Idag tog jag en mindre dos än enligt ordinationen och det verkar ha fungerat mycket bra. Känner mig redan trött och hoppas få sova i natt också.

Fick besök av en fotvårdare som kollade in mina naglar. Ingen fara, bara att fila, klippa och smörja. Hon tyckte att jag skulle måla naglarna på händerna. Så de ser lite roligare ut!!! Så bra, vet inte varifrån jag fick att det inte skulle ha varit bra. Men nu kan de målas igen, vilken lycka för mig med sommarfina naglar.

Kände mig ovanligt stabil efter behandlingen idag så jag gjorde en tur på stan. Blev inga köp mer än en lunch på Kusin.

Sen blev det 18 hål på banan eftersom det var damtisdag. Gick inge värre bra men jag kom runt i alla fall och fick va med och tävla. Tänkte att jag skulle passa på innan kroppen blir slut. Blir nog inte mer spel förrän efter helgen nu. I morgon får bli en slappardag.


Utsikten från mitt rum på cytoenheten

22 kommentarer:

  1. Go du e' Fia o vet du. Detta går bra<3
    Jag är helt säker (utan att veta) känns så inom mig.
    Puss o kram o sov gött zzZz
    //Ika

    SvaraRadera
  2. Själv blir jag så glad av målade naglar, du får lägga upp en bild och visa hur fin du blir.
    Önskar dig en skön natts sömn. Du är så modig. Stor varm kram.

    SvaraRadera
  3. Hej Fia!
    Skönt att proppen släppte och att du kunde få din behandling idag. Härligt att du fick med en golfrunda också.
    NU hoppas jag att du får en lång och skön vila inatt så att kroppen är så pigg den bara kan vara efter behandlingsdag.
    Tänker på dig och skickar många styrkekramar till dig
    Christel

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med sommarfina naglar...kram

    SvaraRadera
  5. Kära Fia. Vilken inspiration du ger mig! Tack! Carin

    SvaraRadera
  6. Hoppas att sömnen infunnit sig och att morgonen blir så bra den bara kan - s a s dagen efter. skickar dig massor med bamsekramar - du är outstanding som går en 18 hålstävlig i dag!!!Ulla

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig o önskar en GodNatts sömn o skickar Styrkekramar

    SvaraRadera
  8. Så härligt att läsa att din dag blivit bra! Blir så glad! Önskar dig en riktigt fin vecka trots beh. Hoppas du får njuta livet så gott det bara går! Ta hand om Dig och tappra kroppen din! Stor kram Jo

    SvaraRadera
  9. Shit vilken styrka du har kvinna! Först behandling och sen 18 hål!!! Wow, helt fantastiskt - jag tappar hakan. Önskar dig en riktigt god natts sömn och en ännu bättre onsdag. Massa kramar och kärlek
    /Caroline

    SvaraRadera
  10. Ääääh Caroline snodde min inledning, men jag säger det igen för att det bara spritter i hela kroppen på mig när jag läser ditt inlägg: SHIT Fia, ingenting stoppar dig! tanka kroppen på livelixir, dra en mega repa på golfbanan, avrunda med en tur på stan och så ta en fika som grädde på moset - det är inte illa pinkat!! heja heja heja Fia! Jahadå, jag vill också se dina sommarfina naglar, ceriserosa? Så skönt att proppen släppte, vet precis hur lätt det är att glufsa i sig när man planerat litet visset och helt plötsligt är vrålhungrig. Hoppas du sövit riktigt gott och vaknar till en toppen-onsdag! Tjingeling! Eila

    SvaraRadera
  11. Snyggt Fia! Fantastiskt med kraften du har att golfa. Lnskar dig en riktigt skön slappar-återhämtningsdag idag! Kram! / Tonja

    SvaraRadera
  12. Heja Fia,jag säger det igen - DU ÄR FANTASTISK!Vilken styrka!Vilken vilja!Vilket mod!Du sätter dig verkligen inte ner och tycker synd om dig själv.Å nej,du lever!!Och du inspirerar.Mycket!Stort Tack för det!
    Hoppas du nu hatt en god skön natt och att din slappardag blir precis som du önskar och behöver!
    Skickar dig massor av kramar och goda tankar!
    Kram S

    SvaraRadera
  13. Du är fantastisk Sofia. Jag hoppas du verkligen förstår hur otroligt stark och levande du är! Varma regniga kramar och ha en helt underbar dag denna onsdag.

    SvaraRadera
  14. Styrkekramar till dig fina Fia //Cia

    SvaraRadera
  15. Haha du e galet fantastisk Fia!! :-) Behandling, 18-hålsbana åsså liten tur på stan me fika! Go görl!! Njuter av att läsa å känna din energi. Du är så häftig å stark vilket jag tror är ett vinnande recept. Bamsestyrkeklem till Världens Bästa Fia!! :-o)

    SvaraRadera
  16. Hej,fantastiska Fia! Tänk vilken otrolig kraft att gå en 18-håls tur efter behandling. wov du inspirerar och boostar med din kraft. Skönt att proppen har släppt och du fick sova. Fina sommarnaglar det låter som ett bra tips. Många semester kramar Carina

    SvaraRadera
  17. Massor av beundran och massor av kramar!

    SvaraRadera
  18. Hej fina Fina!
    Du är otrolig. Vad du gör med din dag. Först livselixir,
    sen 18-hål också avsluta med en tur på stan med fika. Ja du kan du. "sommar"-fina naglar kan inget annat än att pigga upp. Hoppas att du fått den slappardag som du ville ha
    /Kramizar Annika

    SvaraRadera
  19. Hej och grattis till finalspelet! Underbart att höra att du orkade med golfveckan och att det gick så fint! Måste vara näring för själen..... och då mår även kroppen bättre.
    Jag beundrar din tåga och envishet!! Njut nu av att vila och att ha tid att tänka tillbaka på den härliga veckan!
    Många kramar,
    Aina

    SvaraRadera
  20. Hej Fia, bra att du får sova, väl kämpat, behandling, golf, fika och fina naglar. Skickar dig kranar och värme. Du är inspiration Fia.
    Kämpa vidare. Kram Ray

    SvaraRadera
  21. Superkvinnan Sofia, jag ger dig alla superlativ som finns att tillgå både på svenska och värmländska! Din styrka är beundransvärd och ditt sätt att ta
    hand om dig själv överträffar det mesta! Kram G-B

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.