14 juli 2012

speglat mig NÄRA

Efter att ha fått sett den nya balkongen i Sthlm fick jag idag inspiration till att försöka göra min balle lite mer sommarvänlig. Har inte ens tagit fram stolsdynorna för i år. Inga ordning alls på mig. Reste och köpte både blomjord, lekakulor och en drös med blommor som planterades i olika krukor. Direkt blev det en mer sommarkänsla över det hela och en gladare syn att titta på. Valde rosa och lila färger i år och jag tycker att jag fick till det riktigt bra. Kommer nog att köpa lite fler växter för det är trevligt att se det levande, att det växer. Tyckte till och med om att sätta händerna i jorden. 

När de bytte fönster på huset för ett tag sen tog de även ner alla krokar som jag hade därute så nu finns det inget att hänga min ampel eller ljuslyktor i. Måste se till att få upp lite krok igen.... och mitt vädringsställ. Blir så mycket mysigare om det finns nåt att hänga i.    

Jag har inte planterat en enda blomma ute vid stugan heller i år och det beror på att jag inte har varit där många tillfällen ännu. Reste ut idag för att mäta mina fönster. Har tänkt att sy hissgardiner som ska fungera som rullgardin. Ska kolla på tyg till veckan och sen ska vi se om jag kan få ihop nåt. Ja då måste jag putsa fönstren också... ujuj. 

Idag sov jag länge och kände mig vimmelkantig när jag vaknade. Blev inte pigg förrän nu på kvällen efter att jag och den godhjärtade har gjort några hål på golfbanan. Vi gick bara fem för att jag kände mig slö, tung och påverkad. Men nu känns det bättre och jag hoppas vara som vanligt i morgon. 

Igår på resan hem såg den bäste att mina fransar på ögonen har börjat VÄXA. Så idag har jag med glädje inspekterat, speglat och tittat på hur de lite varstans tränger genom den bleka huden. Blev såååå glad att det spritter i kroppen min. Har speglat mig NÄRA.. för annars syns de inte utan jag får liksom se på sidan och anstränga mig... men de är många, täta och de kommer att bli såååå bra. He he blir kalas detta om ett antal veckor. Bara fransarna kommer och stubben på skallen så åker peruken.. härregud så hälja.









  

16 kommentarer:

  1. Du låter pigg och kry Sofia och det gillar ja:) visst är det härligt med sommar balkong:). Vad glad jag blir för din skull med fransarna:)!!!!! Och jag hejar på att stubben på huvudet kommer snart!!!
    Massa kramar// Harry

    SvaraRadera
  2. Vackra blomsterarrangemang du har fått till på balkongen! Snyggt med lila och rosa. Jag är glad för att du fått nya krafter och tankar efter Stockholmsvistelsen!!

    SvaraRadera
  3. Heja fransarna!!!!! Hejar redan på stubben också:)
    Kram Vera

    SvaraRadera
  4. Härligt med fransar på gång! Anni-O

    SvaraRadera
  5. Wow vad snygg ballen blev :-) Jättefina blommor!
    Vad glad jag är för din skull med fransarna! Kommer ihåg när du skrev hur jobbigt det var när de åkte av! Nu får du fylla på både dig och (ballen).... Ehh jag menar blommorna med "Blomstra" så att blommor och hårväxt frodas igen!
    Kramar // Cia

    SvaraRadera
  6. Åh, vad härligt att läsa och se bilderna på alla vackra blommor på din balkong! Och dessutom läsa att din fransar är på väg tillbaka. Glädje! :) Önskar dig en fin söndag. Massa kramar och kärlek.
    /Caroline

    SvaraRadera
  7. Ja jisses vad snygg balkongen blev, äääälskar den där färgkombon! Million Bells är en av mina favvo balkongblommor också. Jippee för fransarnas återkomst! och det är bara en tidsfråga innan det börjar växa på skulten också. Rackarns vad med energi du har tjejen, så härligt att läsa om både fönsterputs och hissgardiner. Heja heja heja Fia! Ha en toppen söndag. Kramelikram Eila

    SvaraRadera
  8. Haha får mig ett gott skratt varje gång du kallar din balkong för "balle" - det betyder något heeeelt annat för en stockholmare (hihi). Oavsett så är du för jäkla häftig som ger dig ut på golfbanan trots brist på energi. Det är nog många med liknande resa som skulle välja sängen. Men inte Fia, inte! Härligt!! Kör på bruden i samma kraftfulla anda! Då e snart mascaran på å peruken av!! :o) Ha en supersöndag!

    SvaraRadera
  9. Så underbart att läsa om hur du fixar och ordnar så att det blir vackert runt dig.Tack för bilderna!
    Fantastisk att dina fransar är på väg tillbaka!Jeg smilar liksom med hela mig när jag läsar dina ord.Så glad för dig!!:-):-)
    Önskar dig nu en härlig söndag!
    Stor kram och klem S

    SvaraRadera
  10. Vilken kraftexplosion, wow.... hårligt jag menar härligt att höra...kram

    SvaraRadera
  11. Härligt med plantering av blomster. Såg jättefint ut. Glad att höra om fransarna också :-)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så fint det blev på balkongen. Blommor i olika färger är verkligen magisk och man blir så glad.
    Härligt med fransarna. Jag stämmer in i övrigas hejarop över fransar, stubb och din otroliga vilja och kämpaglöd.
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  13. Blommor, fransar och stubb - allt kommer att växa så det knakar! /CR

    SvaraRadera
  14. Åh Sofia...så viktigt det är att skapa en trivsam stämning också där man bor,platsen man alltid återvänder till. Och gå omkring och beundra och plocka bort lite vissna blommor då och då. När du inte är på resande fot, önskar dig många fina resor
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  15. Hej Fia!
    Vad härligt det blev på din balkong. Blommor kan göra mycket. Man blir liksom lite gladare själv på köpet. Skönt att fransar och stubb är på väg tillbaka.
    /Kramizar Annika

    SvaraRadera
  16. Så fint det blev på din balkong och så härligt med fransarna :-) :-). Är så imponerad av din energi och ditt driv. Ha en skön söndagskväll. Stor varm kram L

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.