07 oktober 2012

Varma människor

Marknaden var en av de roligaste genom tiderna. En helg att minnas och det gick så bra. Upplevelserna avlöste varandra och mötena blev många. Kom att tänka på alla glada som kanske inte är lika glada i morgon. Det här är ett kapitel som kommer förvaras ömt och plockas fram speciellt för mig.

Det gjorde mig så glad att träffa varma människor som ger av sig själva och som inte förväntar sig något åter. Att bli påmind om det mjuka och vackra gör sinnet rent. Kroppen min fungerade kvällen igenom och lyckan min är som att vinna högsta vinsten på chockladhjulet.

Saker som för andra är självklart blir besvärligt för mig. Någon undrade om jag blev förbannad... Nej, Bitterheten var längesen jag kände av. Livet är mitt och jag fixar det bra. Jag gillar mitt liv så länge jag inte har ont.

Jag lever sida vid sida med han som alla är så rädda för. Mig skrämde han, inte längre. Det finns bara ett val och det är att ta makten över livet. Han vet att han måste kämpa för att erövra mig! Jag kommer att leva så länge jag har något att vara glad åt och det är LÄNGE.




42 kommentarer:

  1. Jag älskar dig Fia.

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag är att din gårdag blev precis allt det jag hoppades den skulle vara. Av det lilla skapar du det stora, ger livet ny mening. När det värsta har blivit så bekant att det inte längre är en skräck. Att ha sinnesro ger frid i hela kroppen. Du älskar verkligen livet och dig själv, det räcker till så många och så mycket. Ut och blås såpbubblor Fia, fånga din egen dag och fyll den med allt du vill och behöver! Önskar dig en lekfull söndag! Kramelikram Eila

    SvaraRadera
  3. Du inspirerar mig och leder mina tankebanor på rätt kurs, tack för att du delar med dig! Hälsningar från ludvika

    SvaraRadera
  4. Kära Sofia. Ditt inlägg idag smittar verkligen av sig på alla som läser. Det du beskriver är vad lycka är. Nämligen att vara tillfreds med sig själv och det man har just i detta ögonblick. Allt ljus på dig idag, denna soliga höstdag. Storkramar/ irre

    SvaraRadera
  5. Kära fia, du är så inspirerande :-) jag ser upp till dig ska du veta, och beundrar dig stort <3
    Önskar dig styrka o glädje och en vacker rolig söndag @-}--
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jag älskar att du tar makten över livet och väljer allt det positiva! Du är fantastisk Fia <3 Kram Cia

    SvaraRadera
  7. Dina ord är så kloka. I stället för att låta rädslan styra så lever du verkligen. Du är fantastisk!
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Hej Fia!
    Vad härligt det är att läsa om din gårdag. Underbara bilder som vanligt. Det gör så att jag önskar att jag var där. Ha en lika härlig söndag.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera
  9. Åhhh va glad jag blir att det blev en så lyckad dag!!! Kram Carin

    SvaraRadera
  10. Du är fantastisk Fia, jag gillar dej skarpt!!
    Stor kram från Vera

    SvaraRadera
  11. Du är så fantastisk på att sätta ord på det du känner! Du berör verkligen. Heja dig, fina Fia! Kram<3

    SvaraRadera
  12. Underbart att läsa om din gårdag och din inställning till livet, blir glad i hela kroppen! Njut av den vackra höstdagen. Massa kramar och kärlek till dig.
    /Caroline

    SvaraRadera
  13. Tack Fia...åh vad du inspirerar med dina ord, jag blir så glad inombords när jag får ta del av din sköna och häftiga inställning. Du är inget offer, du är inte bitter och du har tagit kontrollen över ditt liv, det räcker så långt,En härlig dag och kväll att minnas med möten av härliga människor.
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  14. "Livet är mitt och jag fixar det bra" - love it!! Heja Fia - way to go! :-) /OlaA

    SvaraRadera
  15. Dear Fia, your photos and your words make me think of the Farmer's Market that we always have on the first weekend in October in my own hometown of York in the UK. York was founded by the vikings and we have many many traditions and names that remind us of our Nordic heritage. Most of all your post makes me so happy, you are a truly remarkable young woman! Thank you for sharing your wisdom and love of life with us. Wishing you an equally beautiful Sunday. Take care, all the best //LMcN

    SvaraRadera
  16. Vilken kraft och energi det finns i orden" att ta makten över sitt liv"! Det gäller oss alla och i alla lägen! Ett bra mantra! Fia, you are simply the best! Kram G-B

    SvaraRadera
  17. Så härligt Fia!! Du är amazing på alla sätt!!!!!

    SvaraRadera
  18. Hoppas du har haft en skön söndag! Kram Marika

    SvaraRadera
  19. Härligt med Marknad med allt vad den innebär. Även om kålsoppa inte är något jag förknippar med marknad. :-) Du har verkligen tagit makten över ditt eget liv och klarar det med bravur! Nä vad hjälper det att vara förbannad och bitter, även om jag förstår att dessa känslor också går igenom på resans väg. Hoppas din söndag blev lika härlig som lördagen, kanske en uns vila?! Kram,CR

    SvaraRadera
  20. Du är verkligen inspirerande! Härliga bilder från marknaden verkar vara en populär tillställning. Va bra att du tar befälet, självklart att du skall leva länge.
    Kram
    Hans

    SvaraRadera
  21. En fantastisk dag med underbara människor ! Livet är vackert. Allt detta händer dig för att du fantastisk, underbar och vacker ! Jag önskar dig många ljusa, varma , innerliga dagar Fia. Du är värd varje sekund av livets bästa sidor.
    Många innerliga kramar/ann

    SvaraRadera
  22. Din inställning till livet är bara så rätt. Fortsätt att leva och njut av livet!
    Martin

    SvaraRadera
  23. Jag älskar verkligen din livsglädje, du är så inspirerande! Kramar och kärlek till dig

    SvaraRadera
  24. Härliga bilder och vad härligt att du är kapten på ditt skepp. That's what life is about att ta befälet - över sina val eller inte val och att som du leva i nuet. Vi är många som glömmer det, tack för att du påminner oss om det!!!
    Stor kram/Ulla

    SvaraRadera
  25. Vilken härlig dag du hade igår Fia, fast den där kålsoppan får du allt behålla själv LOL! Hoppas du haft en kanondag idag också. Gillar verkligen hur du tar tillvara alla stunder. Natti natti! Max

    SvaraRadera
  26. Än en gång har du visat oss hur du tagit makten över ditt liv, strongt... Kram

    SvaraRadera
  27. Du resonerar så fantastisk sunt....du är BÄST!!
    Kram, C

    SvaraRadera
  28. Jag är nyfiken på din vecka. Håller alla tummar för att du får fler dagar på jobbet! Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  29. Du vackra själ och människa. Jag önskar dig god sömn och en härlig måndag. I tacksamhet!/ kramar

    SvaraRadera
  30. Du är en otroligt vacker och härlig människa Sofia med en livsglädje jag verkligen tackar för. Massa kramar till dig//Harry

    SvaraRadera
  31. Finaste Fia, du är verkligen fianomenal med din inställning till livet. Sååå kloka ord du skriver och hur du älskar livet! Underbart att läsa. Keep going like this and you go far. Stor kram o kärlek! JCW

    SvaraRadera
  32. Lycka till på jobbet.
    Kram Ray

    SvaraRadera
  33. Du skriver så oerhört starkt och inspirerande.. Tack underbara Fia!!!! Önskar dig en god natts sömn och en härlig morgondag!! Kraaaam

    SvaraRadera
  34. Fia, du är fantastisk!!!!
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  35. Härligt Fia! fortsätt på denna väg, du är oslagbar med din härliga livsinställning. Du får mig att uppskatta mitt liv ännu mer.Det känns fantastiskt att läsa din blogg nu när du mår bra. Kram Carina

    SvaraRadera
  36. Jag har också varit på Rimbo marknad i torsdags det var mysigt och gå där och titta på allt och känna stämningen. Taxi-Pär

    SvaraRadera
  37. Ja fina Fia lev lev lev. Kramar Ola

    SvaraRadera
  38. Det låter som en fantastisk helg. Många styrkekramar Anette.

    SvaraRadera
  39. Stor klem til fantastiske du!
    Olaug

    SvaraRadera
  40. Alla möten är så spännande, vad kommer mötet att leda till?
    Målen för en framåt och livet är och blir underbart om man bara vill vara med på resan och uppskatta all skönhet och uppleva undren.

    Kram Ray

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.