08 oktober 2012

svarta ögon

När man börjar kvickna till efter en lång tids behandling så är det trista att huvudet skenar och kroppen hänger inte riktigt med. Man vill så gärna och känner att styrkan återkommer sakta men så uppstår det en liten ondhet någon annanstans i kroppen, som man inte vill kännas vid. För mig är det ryggen som gör sig till känna, om jag lägger mig ner en stund släpper det. Tror att jag kommer att få dras med detta resten av tiden. Detta gör det svårt att hålla fokus, längre tider.  

Idag kom vi ut på en promenad 6 km och det känns bra. Den godhjärtande är inte lika alert men jag ska försöka få henne att öka takten. Måste försöka komma ut varje dag. Nyttigt och bra för att restaurera min sargade kropp. Känner redan det svåra i skrivande stund, men vill försöka skapa så mycket kraft som jag kan under tiden som frisk. Jag behöver det inför kommande match, det är mitt sätt att bekämpa det som jag hatar så. 

Tror att om jag mår så bra som bara jag kan så kommer det att påverka mitt status till det bättre. Jag förbereder mig, skrattar åt honom och mina glada celler gör allt för att hjälpa mig. De arbetar för högtryck och vill göra mig stolt. Jag sneglar mot honom med svarta ögon och vi vet fortfarande inte vem som kommer att vinna matchen.. än. Jag vet att det är flera ronder kvar och jag är fortfarande med i matchen.





Bland alla apelsiner på affären idag sa en inte så ung kvinna till mig: vilken vacker frisyr som du har... uj tack sa jag och kände mig lite förnärmad över att "ser hon inte att jag tvingats till detta" men så kände jag mig glad..  söt dam som ville göra mig lite glad!  

28 kommentarer:

  1. Kära Fia, du är underbar.

    Kram Ray

    SvaraRadera
  2. Godmorgon tisdag. Din inställning är suverän. Dina glada celler - det är ett vackert uttryck. Det ska jag tänka på själv idag. Att mina celler är glada. Jag blir glad av tanken. Tack för din gåva idag. Kramar/ irre

    SvaraRadera
  3. Håller med Ray, du är underbar!
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, vi måste ta vara på de bra dagarna, jag tror att med kraft och posivitet kan vi besegra det onda. Kämpar själv med behandlingar o allt vad det innebär men tycker ändå att de bra dagarna hjälper mig se framåt. Kram från GBA

    SvaraRadera
  5. haha ja fortsätt och BLÄNG du med sotsvarta ögon och släpp inte den j-veln över bron!! =) Han jättebra tisdag!! Klem /OlaA

    SvaraRadera
  6. God morgon Fia! Du är så vacker så jag förstår att damen i affären gav dig en komplimang.
    Glada celler, vilket underbart uttryck och vilken härlig inställning. Den tar jag också till mig och boostar mig med.
    Önskar dig en fantastisk tisdag....är det arbetsdag idag?
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  7. Du har så rätt så, Han den där blir större när vi inga gladceller har och låter det onda ta över våra liv. Bläng på med de svartaste ögonen du har och le med hela kroppen, så krymper den dj-n! Klart tanten i affären tyckte du hade snygg frisyr, så himla vacker som du är Fia! bara att suga åt sig vetja! Ha en jättebra tisdag, undrar som Christel här ovan om det är jobbedag idag? Kramkram Eila

    SvaraRadera
  8. Damen kanske har haft samma frisyr som dig en gång och vet vilken kämpe du är!? För det är du Fia :-)
    kram
    Vera

    SvaraRadera
  9. Hej Sofia Vacker huvudform har Du också. Stor kram Mickie

    SvaraRadera
  10. MEN så klokt skrivet av Vera! tänk om? Jag tar också med mig både din skattkista och dina glada celler! Kram AS

    SvaraRadera
  11. Goa Fia - dina gladceller lyser ju om dig så det är klart att tanten ser dig - bara tacka och ta emot. Gladceller är något jag tar till mig också de behöver röja i min förkylda kropp. Och att vi alla har en stor skattkista med minnen och roligheter glömmer vi alltför ofta. Stor kram/Ulla

    SvaraRadera
  12. Din korta frisyr är ovanlig, ser den inte ofta.
    På 70-talet var den väldigt inne.
    Men som sagt den kräver ett fint huvud o inte minst vackra ögon, allt det där har du sötis!

    SvaraRadera
  13. Dearest Fia, you just give him the evil eye back, long and hard and let your beauty shine bright. I could very well have been that woman by the oranges, I love your cropped hair that makes your gorgeous eyes come out so amazingly! Hope your Tuesday has been a really really good one. Love, LMcN

    SvaraRadera
  14. Din inställning till "han" och dina glada celler är helt underbar!!! Du får verkligen dina glada celler att vilja göra ett bra jobb för dig. Din kämparglöd bord man kunna sälja......då skulle du vara väldans rik idag!!
    Stor varm kämpar-kram, Freja.

    SvaraRadera
  15. Hej Fia!
    Gladceller underbart. Vilket bra uttryck. Det tar jag till mig direkt. Hoppas att du har haft en bra dag vare sig det blev en jobbdag eller ej.
    Kramiz Annika

    SvaraRadera
  16. Med din blick rusar farorna iväg! Heja heja! Kram Carin

    SvaraRadera
  17. Gladceller! Thats the name of the game! Mina gladceller hälsar till dina!!! Kramar Mimmi

    SvaraRadera
  18. Gladceller och mörka ögon å du har all kraft du behöver i nästa match! För med i matchen är du helt klart! Du vackra kvinna, jag är inte alls förvåand över att du får komplimanger, det hade du fått av mig med om jag mött dig. Med din utstrålning så är det självklart att folk reagerar! Slicka i dig! /CR

    SvaraRadera
  19. Gladceller är bra att ha till bekämpning av den onde! Heja dig! Stor kram Cia

    SvaraRadera
  20. Här kommer ett sort lass med styrka o kärlek! Hoppas du har haft en underbar dag!

    SvaraRadera
  21. Här kommer en varm kram och en önskan om en riktigt god natt. Hoppas du kan sova bra och att din morgondag blir en härlig dag! Kramar

    SvaraRadera
  22. Kramar i massor till dig och vilken härlig komplimang du fick:):)//Harry

    SvaraRadera
  23. Hej härliga du, vad bra att du tänker i flera banor. Börja gärna med näringsdryck och se hur magen reagerar på det. Finns att köpa på apoteket. kramar Carina

    SvaraRadera
  24. Du är vacker och du har fin frisyr. Det härligt med komplimanger. kramis Carina

    SvaraRadera
  25. Finaste Fia,du är underbar!Så bra att du är med i matchen med styrka och kraft!!Och damen på affären har så rätt- du är skitsnygg i håret!
    Ta hand om dig och din värdefulla kropp!
    Stor kram Silje

    SvaraRadera
  26. Tänker på dig och hur fantastisk du är - vilket mod och vilken styrka du bär inom dig - helt amazing! Tack för att jag får följa dig på din resa.
    Kärlek och kramar
    /Caroline

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.