07 oktober 2012

skatten

En stund med de äventyrliga. De som tillsammans gjorde resan till det som många önskar men aldrig gör. Kärlek uppstod till upplevelsen och den formade oss alla på sitt sätt. En kvartett som var olika men som ville lika. Utmaningen var tydlig i flera månader. Det är över tio år sedan vi drog för säsong. 

Resorna därefter har blivit många men inte under så lång tid som då. Skulle göra om det direkt, ingen tvekan. Upplevelse är allt. Att känna adrenalinet flöda gör upplevelsen total. Att hitta det som ger... en känsla av väl behag. Utmaningen växer sig starkare och spelar en allt större roll när jag övervinner rädslan och tar steget.  

En kväll som läggs till minnena. Samlar, i min egen skatt. Den dyrbaraste, den är lätt. Jag bär den med mig, överallt, alltid och den kan ingen ta ifrån mig någonsin.  

När locket öppnas så sprids ett sken från guld till mina ögon, jag kan plocka och välja från det fina som gör min så glad. Kommer att fortsätta att samla och det bästa är att skatten  kommer aldrig att bli aldrig klar. Den kommer rymma alla. 




26 kommentarer:

  1. Godmorgon måndag. Dina rader grep mig väldigt. Precis så är att leva fullt ut!!! Jag kan bara beundra dig och hur du lever ditt liv. Måndagskram/ irre

    SvaraRadera
  2. God Morgon!! Härligt-fortsätt på din inspirerande resa i livet Fia!! Ha en underbar måndag. Kram Tonja

    SvaraRadera
  3. Det är så fantastiskt att läsa hur du sparar och bevarar dina upplevelser och minnen. Du fyller på dig själv med det goda och härliga du upplever för atts edan plocka fram det när du vill och det behövs. Helt underbart!!!
    Har jag sagt vilken inspirationskälla du är:)?! Ja men jag säger det om och om igen för du gör sån stor skillnad.
    Kramar och kärlek
    Christel

    SvaraRadera
  4. ❤❤❤ från Vera

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga ord som klingar så skönt, så mycket jag har att lära från dig, Någonstans läste jag: En viktig sak att besegra och få kontrollen över sin sjukdom är att inte hamna i vanmakt, att känna att man inte kan påverka själv. Du om någon visar att motsatsen är möjlig så där har du mycket att ge till människor som kanske förlorat sitt hopp. Allt är möjligt. Tack
    Kram Maggan

    SvaraRadera
  6. Härligt med en egen skattkista!! Återigen en inspiration till alla oss som följer dig på din resa! Stor Kram

    SvaraRadera
  7. Åh en skatt! Den bilden tar jag med mig! Kram Carin

    SvaraRadera
  8. En egen skattkista behöver vi alla helt klart, har inte tänkt på det på det viset - tack. Önskar dig en underbar höstdag! Kärlek och kramar
    /Caroline

    SvaraRadera
  9. Vilken rikedom att ösa ur, din egen skattkista! Det bästa är att du alltid har den med dig och som du skriver, den kommer aldrig att bli klar och ingen annan bestämmer om kastanjen från den där ljuvliga promenaden är bara just en kastanj, eller en dyrbar juvel. Tack Fia för dina underbara ord, sitter som en smäck i hjärtat! Ha en fantastisk måndag! Kramkram Eila

    SvaraRadera
  10. Säger som Christel här ovan; vilken otrolig inspirationskälla du är Fia! Underbart med din skattkista fylld av minnen och upplevelser! Ha en jättefin måndag! /AS

    SvaraRadera
  11. Ohhh denna underbara skattskista av minnen. Alltid färdig att gräva ur, njuta av, smaka på..... länge.Skattkistan gör livet stort och färgrikt.Njut och le !
    Önskar dig en underbar dag, du fantastiska, inspirerande kvinna./ann

    SvaraRadera
  12. Hej Fia!
    Att mina minnen kan sparas som skatter att ta fram och njuta av, har jag aldrig tänkt på. Men så underbart att tänka. Tänk vilken rikedom vi alla samlar till oss själva. Tack för att du lärde mig detta.
    Kramiz och samla fler upplevelser idag. Annika

    SvaraRadera
  13. Jag blir så glad av det du skriver! Stor kram Marika

    SvaraRadera
  14. En skattkista full av minnen att ta fram och fylla sig själv med, vad underbart! Tack för inspirationen du ger varje dag! /CR

    SvaraRadera
  15. En skattkista fylld av minnen och upplevelser! Och som kan plockas fram när helst man vill! Underbart tänk, som jag och säkert fler med mig, kan ta med till var och ens sfär! Ordination en dos/härliga minnen/dag! Tack Fia för din visdom! Kram G-B

    SvaraRadera
  16. Kramar till dig Fia!!!

    SvaraRadera
  17. Ja, våra skattkistor ser olika ut men de glimmar ändå lika starkt!! Att du har många skatter i din kista har jag förstått :-). Själv ska jag tänka på vad min skattkista består av nu när jag ska gå och lägga mig.....kanske hittar jag en diamant som jag inte tidigare sett.
    Stora varma diamant kramar, Freja

    SvaraRadera
  18. Tack för dina tänkvärda ord. Jag bär med mig dom som en skatt. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  19. Stor Varm Kram till dig Fia! Blev så inspirerad av din skattkista...Tack!!!

    SvaraRadera
  20. Det var vackra rader Fia, tack!!!!!! KrAmar// Harry

    SvaraRadera
  21. Vad fint skrivet! Du är så klok! Massor med kramar

    SvaraRadera
  22. Vilka vackra ord Fia!Som du berör och fyller på i mitt hjärta med din kärlek och klokskap.Tack underbara fantastiska du!
    Stor kram från Silje

    SvaraRadera
  23. Skatt !!!
    Fia du är en skatt för oss följare.

    Kram Ray

    SvaraRadera
  24. Härligt berättat! :-) /OlaA

    SvaraRadera
  25. Vackert skrivet och en vacker liknelse! Tack! Kram Cia

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.