28 oktober 2012

Tittar upp i det blå

Hemma efter ett dygn borta. Det är som balsam för mig att få träffas och umgås. Tyvärr känner jag mig sämre än hur jag var för en månad sedan. Är rädd för att det inte ska vända.

Har svårt att få för mig saker. Mår inte riktigt hundra och då träder latmasken fram. Känner efter hela tiden. Måste ha någon som drar upp mig.

Börjar bli sliten på att inte få må bra. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är mer än illamående till och från, kräkningar och känning i magen och ryggen. Men jag är inte sängliggande men kan inte vara som innan. Hoppas att det vänder.

Har planerat Sthlms tur i samband med bröstcancergalan på onsdag men som läget är just nu går det inte. Har fått biljetter och har sett fram emot den. Vi har bokat sminkning inför galan så det vore så kul att orka gå dit.

Behöver även få de mobila droppgrejerna innan jag kan åka. Verkar inte tåla näringsdryckerna, de med mest näring i, de kommer upp.

Idag klarade jag Lite äggröra till frukost! Den var god och nästan ett halvt knäckebröd. Får prova mer i morgon.

Vädret var vackert idag med så innan jag åkte hem tog vi en promenad längs vattnet. 5,6 km blev det och därefter var jag helt slut. Men jag vill bli bättre och tittar upp i det blå. Ser fram emot morgondagen och förväntar mig att den blir bra.



26 kommentarer:

  1. Precis utanför hos mig...Kram

    SvaraRadera
  2. Håller alla tummar o tår för att du kommer iväg till Stockholn, Fia!!! Tonvis med Styrkekramar<3

    SvaraRadera
  3. Massa Kärlek och Styrkekramar till Dig finaste Fia <3

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du kommer iväg till Hufvudstaden - var på en bröstcancergala själv - och det är ju en annan upplevelse att få vara på plats än att se det i TV. Så från mig kommer det tonvis med styrkekramar - Ulla

    SvaraRadera
  5. Jag ser fram emot att läsa din blogg varje dag Fia. Jag hoppas att du får ett par stärkande dagar fulla med glädje och positivitet så att du orkar gå på galan. kramar från en trogen läsare kram Carina

    SvaraRadera
  6. Min kvällsbön hörs nog till slut, nu måste du få hjälp fr högre makter, tror absolut att läkarna kan mer.
    Men lite hjälp kan dom behöva.
    Orkar du jobba o täranpå krafterna. El blir det kanske en avkoppl fr vardagen. Du vet nog det rätta.
    Sov gott o vakna pigg.
    Kram jag tycker om dig lilla Fia

    SvaraRadera
  7. Hoppas näringintaget går bra imorgon bitti oxå. Hoppas det är en av fler kommande frukostar som fungerar, håller tummarna.

    Kram Ray

    SvaraRadera
  8. Världens bästa Fia! Näringsdrycker kan vara lömska. Kanske bättre med egna komponerade små små portioner vältuggade... Avkok och buljonger... Önskar och håller tummar och tår för att du kommer till galan. Tusen kramar Carin

    SvaraRadera
  9. Godmorgon måndag. Jag förstår du är rädd men välj att tänka på att du inte är det utan ha tillit till att du kommer iväg på galan och att det ordnar sig med hälsan. Lätt för mig att ge råd men jag vet ju du är klok nog att ta till dig det du kan och vill. Jag önskar sååå att du snart mår bättre men försök lägga fokuset på annat än rädsan. Jag vet inte varför jag tjatar om det men det känns akut att nämna det. Det finns ju en regel som säger att det man strålar ut får man tillbaka. Väljer man utifrån rädsla så kommer rädsla tillbaka. Häftig varg du lutar dig emot. Känn dig som en sådan. Stark, modig och på jakt! / måndagsvargkramar/ irre

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas att det löser sig och att du kommer iväg på galan.
    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Klart du kommer iväg på galan och vackrast av alla kommer du också att vara! Vad kul med proffssminkning! Jag vet ingen annan som är så inställd på att gå framåt i alla lägen, din optimism får latmasken på flykt! Du får världen av vara vacker och fylld av möjligheter, ta dem Fia! Vad ska du ha på dig på onsdag? och du, knäckebröd är ingen hit. Aj aj aj säger tarmarna om fibrer och hårdsmält. Kramkram Eila

    SvaraRadera
  12. Massa styrkekramar till dig fina Fia!!! Cia

    SvaraRadera
  13. Hej Fia...önskar så att du så försiktigt som möjligt kan börja äta lite nu,det verkade ju gå bra med äggröran. Håller tummarna hårt för dig och önskar dig en fin måndag.
    Kramar Maggan

    SvaraRadera
  14. Hoppas att det går bra för dig med ätandet.
    Äggröra och knäckebröd är ju gott och värmande.
    Om du inte kommer iväg till Stockholm kanske du ändå kan mysa med en kopp buljong och titta på när snön faller utanför fönstret?

    SvaraRadera
  15. Mums med äggröra! Håller tummarna för att du kommer iväg hit ned på onsdag, ska kika efter dig på tv-sändningen! Hoppas din måndag är solig och glad. /CR

    SvaraRadera
  16. Kära Fia, hoppas hoppas att det vänder snart...
    Kram Carina

    SvaraRadera
  17. Tänker på dej finaste Fia och håller mina tummar för att du hittar orken till på onsdag! Stor kram från Vera❤

    SvaraRadera
  18. Du finns med mig i mina tankar, dagligen, även om jag inte skriver.
    Hoppas innerligt att du kommer iväg till proffssminkning och gala. Håller med tidigare inläg, du kommer att vara vackrast !!!!
    Ät lite och ofta. Håll dig undan från mjölkprodukter, hårdsmält.
    Lev så väl du bara kan du vackra, tappra, fantastiska kvinna.
    Stora styrkekramar/ann

    SvaraRadera
  19. Få dropp innan bröstcancergalan i Stockholm låter kanonbra! Vätskebrist gör att man känner sig trött, håglös och svag. Bara en påminnelse, bra att ha superkoll på vätskan! Hoppas av hela mitt hjärta det funkar att åka till Stockholm! Kram G-B

    SvaraRadera
  20. Ngt som är bra är att suga på ngt, helst salt o hoppas det bildar saliv som du sväljer.
    O sen bara hoppas att du gillar det. Orkar du arbeta?
    Kramizar

    SvaraRadera
  21. Varma goda systerkramar till dig!!! Håller om dig och hoppas av hela mitt hjärta att du känner dig bättre och kan vara med på galan!

    SvaraRadera
  22. Kära Fia. Jag hejar på dig och skickar massor av kramar. Marika

    SvaraRadera
  23. Styrkekramar till dig från mig, vilka vackra bilder du lade in också. Hoppas så att det vänder så du kan få ta igen dig och orka mera. Galan hade ju varit så roligt för dig, det kanske blir så att du kan gå...hoppas :)

    Tänker mycket på dig vännen :)
    Kram och trevlig kväll

    June

    SvaraRadera
  24. Hej Sofia!
    Vad skönt att du kom ut i solen en stund igår. Det mår alltid kroppen bra av. Jag håller också alla tummar och tår för att du ska orka gå på gala. Kraft och energikramizar Annika

    SvaraRadera
  25. Hej Sofia! Tål din mage så mycket fibrer som det är i knäckebröd. Verkar lite tufft för tarmarna just nu men du vet ju förstås bäst. Stor kram Mickie

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.