31 oktober 2012

⛄ Snö ⛄

Mår bäst när jag vaknar och några timmar fram. Hämtade min transportabla droppanordning igår och fick ett anfall. Blev vit i ansiktet och mådde så illa att jag ville krypa ur skinnet. Tur hade jag att det var sent på em så det var ingen på cyten mer än jag och två syrror. De sprutade Haldol. Efter ett tag gick det lite bättre så jag kunde ta mig hem. Ringde pappa som fick hämta mig.

Jag blev så rädd. Så har jag aldrig tidigare känt. Att bli dålig av ingenting. Är det såhär mitt liv kommer att fortsätta. Ovisst och ombytligt bara sådär. Jag vill grina! Annars vet jag ju att det beror på någon mat el så men nu... ?!

Haldolen gjorde mig trött och trött så jag sov resten av dagen. Bestämde att strunta i Sthlm och stanna hemma. Tryggare och lättare. Jag orkar inte med mig själv hur ska jag då fixa en resa. Får se galan på tv istället. Jag som hade plockat fram min galaklänning. Jaja..

Idag måste jag komma ut och få luft. Hoppas jag kan gå lite. Det är ju SNÖ ⛄

24 kommentarer:

  1. Stackars dej! Tur att du var på rätt ställe så du fick hjälp. Vilken fin klänning!! Du får använda den en annan gång istället. Hoppas på en bra dag för dej med en skön promenad i snön. Styrkekramar från Berit

    SvaraRadera
  2. Du hade varit superfin i klänningen, ta på den ändå ikväll!!
    Hoppas att snön piggar upp dig och att du får en riktigt bra dag. Kram,CR

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker klänning...jag tycker precis som CR att du ska ta på klänningen ikväll när du ser galan på TV, och så kan du drömma dig bort en stund och låtsas att du är där....på galan. Nu är det ju skönast för dig att få vara hemma. Det var säkert något tillfälligt du kände igår. Hoppas du kommer ut en stund och får lite frisk luft och en stärkande promenad idag. Allt Gott önskar jag dig. Kramar/ Maggan

    SvaraRadera
  4. Fuck cancer!!! Jag hoppas att du får en bra kväll med dej och din kropp. Och det är nästan bättre att se galan från tv-soffan, för då kan du bara göra som du vill:)! Stor kram från Vera❤

    SvaraRadera
  5. Så synd om dig, förstår verkligen att du 'gnyr' ibl;) herregud vad det måste vara hemskt att inte veta när det onda slår till:( tur att du var på sjukhuset där hjälpen var nära.
    Sitt du gott i soffan o titta på galan. Det kommer flera!
    I morgon är en annan dag för dig, hoppas jag innerligt.

    SvaraRadera
  6. Massa kärlek och styrka till dig!Bra att du lyssnar till dig på trots av att det är tråkigt att inte få vara live på galan.Men njut hemma och ta hand om dig.Du är fantastisk!
    Stor kram Silje<3

    SvaraRadera
  7. Håller med CR mfl, sätt på galaklänningen när du ser galan på TV, så får du lite av känslan av att vara där. Och om du orkar, bjud hem några vänner som också får klä upp sig och tillsammans har ni galakväll framför TV´n. Hoppas innerligt att du känner dig bättre! Kram G-B

    SvaraRadera
  8. Fantastisk ide av GB! Låter som en bra kompensation. Allt gott och stor kram!!!!/ irre

    SvaraRadera
  9. Fina Fia, så bra att du lyssnar på din kropp och stannar hemma. Det är en väldigt vacker klänning du har! Va rädd om dig och njut hemma. Stor varm kram L

    SvaraRadera
  10. Bästa Fia. Vilken tur att det hände så du fick hjälp direkt! Hoppas det var något tillfälligt bara. Det måste vara en sån utmaning att inte kunna kontrollera din situation. Att finna sig i det som händer och agera utifrån det. Tufft! Jag hade en lärare en gång i personlig utveckling som alltid sa Fint då vet vi läget, så fort något svårt hände. Det har hjälpt mig så många gånger. Att tänka Fint då utgår jag från det här nu-läget. Många gånger har det gjort att jag lättare kan ta mig vidare, istället för att motarbeta. Fånga det goda stunderna för att göra det du vill och känner så att du inte blir rädd för de dåliga stunderna som så lätt kan begränsa. Massor av kärlek och respekt till hela dig, kram Carin

    SvaraRadera
  11. Allra bästaste Fia. Tack för att du stannade hemma och lyssnade till din kropp, hur tråkigt det än var att titta på galastassen i stället för att bära den. Du e en sån kämpe!!! Massa kärlek å styrkekramar!! /OlaA

    SvaraRadera
  12. Hej Sofia!

    Det är nog skönare i soffan och så ser man bättre på TV. Det kanske tom blir bättre även om det var en besvikelse att inte orka åka. Din kropp är nog jätteglad för att du stannade hemma. Jättebra klä upp sig hemma. Sov gott och kram Mickie

    SvaraRadera
  13. Ser framför mig hur väl du klär i din fina klänning. Du är vacker och stark kvinna. En stärkande promenad och sedan soffan och en fin gala låter som en fin fin dag. Kramar Carina

    SvaraRadera
  14. Har nu sett galan och är tagen. Hoppas att du hade bra upplevelse, ser fram mot nästa blogginlägg från dig.

    Kram Ray

    SvaraRadera
  15. Hoppas din natt blir lugn och fin och att dukänner dig bättre och starkare i morgon.. 1000 Kramar till dig

    SvaraRadera
  16. Finaste Sofia, tråkigt att du inte kom iväg:(. Hoppas du mår bättre snart. Tänker på dig. Massor med kramar// Harry

    SvaraRadera
  17. God morgon Fia! Hoppas du tittade på galan iförd den vackra klänningen igår kväll och njöt av tillställningen på håll.
    Carins tips här ovan tycker jag låter som en utmärkt idé att ta till. Jag har fått tips om en liknande och när jag använder mig av detta så går det faktiskt att 'avdramatisera' vad det nu än är. Det är ju värt att testa iaf eller hur? Och du med din fantastisks inställning kan säkert få stor användning av det.
    Önskar dig en härlig torsdag.
    Kram
    Christel

    SvaraRadera
  18. Ja Sofia om du slapp din smärta som du får...måste vara hemskt. Även om det kommer fast du knappt har ätit. Bara illamåendet tar ju ner dig. Fin klänning :) men synd att du ej kom iväg men hälsan är ju viktigast. Hoppas du får må bättre idag.
    kram June

    SvaraRadera
  19. Hoppas du mår bättre idag och får en bra dag! Styrkekramar<3

    SvaraRadera
  20. Idag blir det en bra dag!!!!!! Låt oss hoppas det!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  21. Igår när jag tittade på tv-galan hade jag dig och din vackra klänning på näthinnan. Även om du inte var fysisikt närvarande, så var galan DIN i allra högsta grad. Din för att du kämpar sååååååå, Din för ditt goda humoristiska tankesätt, Din för att du är en fantastisk, vacker kvinna, som trots allt, aldrig slutar att glädja och förvåna mig.
    Ta hand om dig och din kropp nu.
    Att du mår bättre idag är min innerliga önskan.
    Gör en snölykta och tänd den !
    En hel massa må-bättre-nu kramar/ann

    SvaraRadera
  22. Tittade på galan och tänkte på dig. Hoppas du hade på dig din vackra vackra klänning där hemma och var med framför TV-rutan. Det var ett klokt beslut att stanna hemma i lugn och ro. Pappor är allt bra att ha, mammor också förstås! Hoppas du måde bättre efter att ha sovit ordentligt. Kramkram Eila

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, fråga eller synpunkt.